dieren voelen altijd veel aan.. mijn kat doet me gelukkig niets! die is de eerste 7 maanden juist super geweest en lief.. en bezorgd.. niet meer bij me weg te slaan.. en sinds n week is dat ineens over.. geen flauw idee waarom.. want ik moet nog even
Dit is nu mijn tweede zwangerschap en in beide gevallen reageert onze kat nergens anders op. De hond overigens ook niet. Jonge katten hebben vaker toxoplasmose (daar ging het geloof ik om), dan volwassen katten, daarom zou de kattenbak lekker door je vriend schoon laten maken en als dat niet kan met handschoenen en je handen goed wassen. Regelmatig ontwormen, vooral de eerste maanden extra. Verder kan het weinig kwaad hoor, gewoon lekker knuffelen, doe ik ook, was voor de zekerheid mijn handen wat vaker.
Mijn katten reageren wel op mijn zwangerschap. Ik heb er twee en de een kroelt graag. De ander totaal niet, maar sinds ik zwanger ben, komt ze ineens heel vaak op schoot, terijl ze dat anders nooit doet. De andere kat komt juist iets minder en gaat ineens weer op de mat pissen (dit deed ze al een hele tijd niet meer! )
ons konijn hebben wij vaak op schoot, ze heeft echt een soort voorkeur aan wie ze aandacht geeft, dat is dus aan mijn man, bij mij kijkt ze altijd wat vies en wil ze geen likjes geven terwijl ze mijn mans hand helemaal afslobbert. maar..sinds ik zwanger ben verzorgd ze mij ook! ik weet zeker dat ze het aanvoelen, leuk he?
Toen ik zelf nog niet wist dat ik zwanger was, plaste de kat ineens over mijn schouder heen. Ik vroeg me al af waarom ze dat deed. Nu achteraf denk ik dat het door mijn zwangerschap komt.
De kat van me moeder en ik waren echt geen maatjes van elkaar...moesten niets van elkaar weten! Nu ik zwanger ben komt ie vaak ff bij me zitten om lekker te kroelen! Sindsdien vindt ik t ook echt n schatje haha. Onze hond heeft ook door dat ik zwanger ben! Hij doet veel voorzichtiger en springt niet meer tegen me op. (aangezien het een grote hond is) Hij gaat naar me vriend toe om lekker te ravotten en te stoeien...En komt bij mij om lekker te knuffelen
Iemand ook enig idee of een huisdier (in mijn geval onze poes) de komende bevalling aanvoelt? In het begin van mijn zwangerschap liep ze steeds weer achter me aan en in de loop van de zwangerschap (tot nu) werd dit minder tot helemaal niet meer. Nu loopt ze weer constant achter me aan en gaat ze zelfs bij me liggen als ik beneden in bed lig... Onze poes is echt geen aanhankelijke poes en nu dus wel... Ik hoef volgens het boekje nog maar 6 weken en 5 dagen... Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven... Liefs en knuffel, Patricia
Zie je wel?! Mijn kat doet ook anders. Ze heeft altijd al een voorkeur voor mijn man, maar nu wil ze echt helemaal niet meer bij me op schoot. Als ik haar wil aaien, ruikt ze aan me en.. loopt weg. Ze loopt juist niet meer de hele tijd achter me aan.. Een vriendin van mij merkte aan haar hond dat ze zwanger was. Hij ging steeds aan haar buik ruiken en lag liever bij haar dan bij haar man. Ook heel ander gedrag dan eerst. Volgens mij is het inademen van het kattebakzand ook niet goed voor je.. Doe voorzichtig hoor met het verschonen! Gelukkig hoef ik het al anderhalf jaar niet meer te doen..