Kunnen kinderen aan voelen of je zwanger bent.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door girlpower mama, 9 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    LOL! Mannen die overal het economische voordeel willen uithalen? Hoe komen ze er toch bij... :D

2. Niet meer actief

Hummmmm Heidiii zegt is het ontbrekende GEN!

Ik vraag: Je bedoelt van de vrouw?

Heidiii: Nee, van de man! Die hebben alleen economisch inzicht de rest ontbreekt!

Hier ben ik ik het dus niet mee eens!
    Is eigenlijk hetzelfde als met die oer instincten. Die zou je ook zo optimaal en economisch mogelijk in moeten zetten. Ware het niet dat we waarschijnlijk foutief zijn opgevoed en daardoor niet meer 'bewust' met onze oer instincten kunnen werken.

Wat denken jullie daarvan? Is het het ontbrekende gen?

Daarnaast serieus: Is de mens zijn 'instincten' kwijt doordat we het niet meer gebruiken? Teveel hulpmiddelen zodat we onszelf langzamerhand uitschakelen.

hummmm misschien handiger om in ander gekoppeld topic aan deze te schakelen want ik ben heel erg nieuwsgierig naar hoe de ervaringen zijn met de kinderen die het aanvoelen. Denk dat ik tegen de muur opvlieg als zoontje van een vriend tegen Heidiii zou zeggen van hé jij hebt baby in buik!

Mannetje van Heidiii

3. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    LOL :D Spreek je jezelf nu niet tegen?

Ik denk dat in noodgevallen de instincten altijd opnieuw bovenkomen, omdat ze eigen aan de mens zijn en in zijn natuur ingebakken zitten. Maar misschien luisteren we er inderdaad te weinig naar in andere gevallen. Alhoewel, een moederinstinct.. ;)

Maar er zal ook wel zoiets als een vaderinstinct bestaan denk ik, vooral op gebied van willen beschermen. Ik denk dat een vader dat meestal instinctief doet als zijn kind gevaar loopt.

4. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Mijn buurmeisje zei het opeens zomaar tegen mij en haar moeder maar zeggen dat ze dat tegen iedereen zegt. En ik maar denken s**t, bijna verraden!

Mijn zoon kan trouwens altijd vantevoren vertellen of de oma's en opa's thuis zijn. Ik vind dat erg grappig en vraag hem altijd voor we er zijn. Tot nu toe nog nooit misgeweest!

5. Niet meer actief

@speeters,

Nee spreek me zelf niet tegen want heb het ook over optimalisering! hehe Optimale economie... Mijn vader zou me moeten horen! Ik en zulk soort taal bezigen.

Wat je trouwens zegt over beschermgevoelens... Gisteravond in uitgaansgelegenheid waar ik regelmatig kwam waren er helaas weer eens een paar van die enorm aangeschoten boer#%$%llen die zo nodig ruzie wilden maken. Geval wilde dat mijn beste vriendin, niet mijn liefje dus, er pardoes midden in zat. Mijn hart sloeg enkele slagen over en zij had zoiets van hé mannetje van Heidiii waarom heb jij mij zo innig vast en sta ik ineens helemaal aan deze kant van de bar... Dus wie weet heb je hier een punt beet...

Denk dat ik maar weer is in mezelf ga keren... Kijken of ik wat van mijn voorouders terug kan vinden in mijzelf....

Mannetje van Heidiii

6. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Ik had me vraag ook gesteld op een andere site.
    Ik ben gewoon heel erg nieuwgierig. Wat anderen er van zeggen en denken. dit kreeg ik als antwoord:

--------------------------------------------------------------------------------

Eerlijk gezegd (en jammer genoeg voor jou?!) denk ik niet dat kinderen dat aanvoelen. Er zijn genoeg verhalen van mensen die het maanden stil kunnen houden voor hun kinderen als ze een broertje of zusje verwachten. Denk dus eerder dat het een associatie is van hem (hebben jullie het er wel eens over waar hij bij is, heeft ie onlangs nog iemand gezien die zwanger is, heeft ie de foto's bekeken van toen je zwanger van hem was...zoiets?) Kinderen kunnen namelijk wel soms op hele rake momenten zich iets herinneren (dat al best een poosje terug is) waar jezelf helemaal niet meer aan denkt...
    Succes met zwanger worden overigens, hoop dat het wonder snel mag plaatsvinden!

7. Niet meer actief

@Girlpower mama,

Dat is ook een benadering inderdaad!

(er zit veel tussen onze oortjes!)

Mannetje van Heidiii

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik ben ervan overtuigd dat kinderen meer weten en aanvoelen dan dat wij ooit te weten komen.
    het is instinctief gedrag wat in de loop der jaren afgeleerd wordt.
    Wie had er vroeger niet een denkbeeldig vriendje of vriendinnetje. ik krijg kriebels als ik eraan denk dat dit misschien wel een energie is geweest o.i.d.
    Maar ik denk wel dat kinderen dingen op zijn puurst aanvoelen.

Overigens ben ik het ook eens met de opmerkign dat kinderen dingen gehoord kunnen hebben, of omdat hun moeder een baby heeft dat elke vrouyw een baby in dr buik heeft.

Ik denk dat kinderen voor ons volwassenen nog weleens een leerzame bron kunnen zijn voor wat betreft intuitie.

9. girlpower mama

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Mannetje van Heidiii.

Er zit inderdaad veel tussen onze oortjes.
    En ik denk dat wat melvin zei van mij mama baby. Dat hij het heeft onthouden van me zusje. die is in oktober bevallen.

10. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    haha mijn dochtertje bijna 3 zit nu ieder keer bij mijn navel
    he baby heb je ook dorst he baby moet je ook eten
    en als wij douchen ook :)
    ik vind het wel grappig haha
    we wachten wel af of er ook een baby in zit :eek:

11. girlpower mama

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Mijn zoontje geeft steeds kusjes op me buik. Echt lief.
    Maar ik ga er vanuit dat ik niet zwanger ben.
    Geduld is een schone zaak. Al is het moeilijk.

12. C1ndy

C1ndy Lid

18 jan 2007
    42
    0
    0
    achterhoek
    hallo, ik heb dit topic een shelemaal doorgelezen, en heb een vraagje,

Ik heb nu een dochter van 9.5 maand, en sinds een week of 2 legt ze steeds heel lief haar hoofdje op mijn buik, en zit er ook steeds aan en voorheen nooit... ze kon nog geen 2 min bij me zitten laat staan gaan liggen.. moet ik hier nu ook wat achter gaan denken..?

Ik ben trouwens nog geen ongesteld geweest in die 9,5 maand tijd..
    daar kan ik dus ook niet naar kijken.. het enige verschil is.. is dat ik een maand geleden een dikke 3 weken een hardere bolle buik (een 12weken zwangeren buikje) heb gehad en die is nu veranderd in een beetje blubberbuikje...

groetjes cindy

13. Niet meer actief

C1ndy, heb je al eens een testje gewaagd? Het zou zo maar kunnen..... :D

14. C1ndy

C1ndy Lid

18 jan 2007
    42
    0
    0
    achterhoek
    Nee ik heb nog geen testje gedaan... die doe ik vrijdag of maandag even... groetjes

15. girlpower mama

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Melvin heeft dus geen gelijk gehad de :evil: is Gearriveerd.
    Op naar de volgende ronde. Het gaat allemaal wel snel wij zijn is maart alweer 9 maanden bezig. Ik had al kunnen bevallen. haha.

16. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Brrrr schei uit...Mijn nichtje van 3 heeft zo'n vriendinnetje.Alleen is zij even oud als mij,rijd ook al auto enzo.Haha.Hoe komt ze er op?Maar laatst was ze bij mij slapen en toen had ze het weer over isa,hier was dus net carnaval en toen vroeg ik wat word isa met carnaval?En toen zei ze :spook!Brrrr kreeg me toch een potjje kippenvel.Ik vroeg haar dus,is Isa normaal ook een spook?Neeee zei ze maar vond het wel eng.En ook was ik naar een kralenbeurs geweest,want ik maak sieraden,en daar hadden ze hele leuke kinderkralen.Ik die gekocht voor de 2 dochtertjes van mijn 2 zussen en komt ze aan,Ja Isa zei al dat je kralen had gekocht voor mij!Echt akelig!

17. Niet meer actief

Ik ben benieuwd C1ndy, zal voor je duimen!

En Yvetje1982, ik begrijp dat je het best eng vind, maar zoals je erover schrijft denk ik dat Isa gewoon haar geleidegids is, waar je nichtje als vanzelfsprekend vertrouwen in stelt. Fijn voor haar dat ze zo'n innig contact heeft met haar, menige volwassene is op zoek naar contact met zijn/haar gids nadat dit verbroken werd in de vroege jeugd.

18. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    ja?ow dat wist ik niet!Nou dan is het wel mooi!

19. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik heb dan nog wel geen kinderen maar wel 3 katten.

1 zie ik bijna nooit...komt nu regelmatig een aai halen.

2 lag normaal gesproken altijd op schoot, over mijn laptop heen. ... Nu ligt hij alleen nog maar naast me op de bank en niet meer op me.

3 ligt altijd achter de bank, maar sinds een paar dagen komt hij me ook opzoeken voor een aai.

Begin toch te twijfelen.....als ik nu niet ziek was, zou ik misschien wat aan mijn temp kunnen zien...:(

20. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Heej,herkenbaar!Mijn kat heeft echt een eigen willetje!Hij wilt wel altijd bij ons in de kamer zijn,op de andere bank liggen enzo maar nu sinds een paar dagen legt hij zich naast mij op de bank!Zo vreemd,doet het ook alleen bij mij(vind mijn vriend niet zo leuk want die is nog gekker met de kat dan ik,haha)maar ja,afw88 he,of Obietje gelijk heeft ;)

Deel Deze Pagina