Mam,Sinterklaas bestaat niet!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Positief1984, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Positief1984

Positief1984 Niet meer actief

Oké, mijn zoon van bijna 8 komt net naar beneden gerent om mij een zijn slappe lach te vertellen dat Sinterklaas niet bestaat!

*jullie leggen de kado'tjes erin
    *jullie schudden het water weg
    *jullie leggen de wortel en suikerklontjes terug in de kast

HIJ BESTAAT NIET!!

Dussss,toen ik uiteindelijk maar toegaf en vertelde dat hij dot geheimpje voor zich moet houden zei hij "nee,ik ga het tegen iedereeeeeen vertellen".
    Heb hem al gewaarschuwd dat hij dan straf krijgt.
    Hoe ga ik dit op een kinderlijke manier bespreekbaar maken?

Iemand ervaringen of goede tips?

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik zou als hij weer bijgekomen is van zijn sappe lach, nogmaals eerlijk vertellen dat hij kleine kinderen er veel verdriet mee kan doen. En leg ook uit hoe hij het had altijd zo spannend vond als het sinterklaas tijd was, en zou hij dit willen verpesten voor de andere kinderen?

Succes

3. knap

knap Niet meer actief

Hoe je dit aanpakt!

Nou meteen de waarheid vertellen over het sprookje die de sint heet en vooral voor hele kleine kinderen is. Nu hij de waarheid weet hij bij de grotere kinderen hoort en nu komt het dreig gedeelte.

Haha positief bedoeld. Dit is het geheimpje voor de kleine kinderen. Ga andere kinderen dit geheim vertellen is er geen 5 december meer voor jou. Dan vier je geen sint meer!

( gewoon vragen of hij mee wilt doen met het grote geheim en dat hij met kinderen die het weten er over kan praten en met grote mensen die weten ook het verhaal.)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou een beetje samenzweerderig erover doen dat hij nu 'het grote mensen geheim' kent. Dan wordt het juist stoer om wel mee te doen in het verhaal.

Zou hij zichzelf niet aan het 'overschreeuwen' zijn nu, omdat hij het misschien toch wel jammer vindt?

5. Positief1984

Positief1984 Niet meer actief

@Knap, dat is wel een goed idee!

Vind het gewoon lastig want ik was altijd boos als andere (grotere) kinderen het wilde verklappen.
    Maar hij heeft ondertussen toch ook de leeftijd ervoor.
    Hij zit in een gemengde klas 3-4 dus in groep 3 zitten nog genoeg kleine kindjes die volop erin geloven.

Deel Deze Pagina