de tip voor nare geurtjes gezocht uit bankstel ( nicotine)

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Wat een mooie deal leek te zijn is een nachtmerrie geworden. Wij hebben de bank van mijn schoonmoeder overgenomen. Een luxe bank die toen der tijd ong 3 jaar geleden best wat gekost heeft. Ik twijfelde al want is een zwarte bank en wij hebben katten. Maar goed toch gedaan en gadver hij meurt naar sigaretten. Mijn schoonmoeder rookt maar in huis ruik je het niet en ik had niet gedacht dat het zo erg zou zijn. Vandaag met een tapijtreiniger aan de slag gegaan en nog met hg spray er achter aan voor nare luchtjes. Maar hij blijft stinken. Baal gigantisch ook omdat ik eigenlijk mijn gevoel had moeten volgen. Ik had totaal geen last van mijn hormonen maar heb mij toch een potje gejankt vanmiddag.

Heeft er iemand de tip voor deze vieze gore lucht uit de bank te krijgen ?

2. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Kan je niet met vloeibaarwasmiddel een sop je maken en flink soppen? ?ik weet het ook niet hoor heb een leren bank en rook buiten

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Dat hebben we dus met de tapijtreiniger gedaan. Dan maak je de bank nat met speciaal sopje en daarna zuig je het er weer af. Dat heeft helaas niks geholpen of in ieder geval lang niet genoeg.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
  5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Kun je m niet terug geven?
    Ik vrees dat je zoiets er nooit meer uit krijgt.
    Zet m anders steeds uren buiten zolang t droog is. Zeker met deze wind. Miss helpt dat iets..

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Krijg je er niet uit, en het is nog schadelijk ook..

Niet alleen meeroken (het inademen van de rook, die de roker uitblaast) is slecht voor de gezondheid, maar ook het 'derdehandsroken'. Met derdehandsrook wordt de rook bedoeld die achterblijft in kleren, in de auto, of in het bankstel. En rook die ergens intrekt kan daar maanden blijven hangen.
    Tot nu toe was er weinig bekend over de giftigheid van deze rook, maar een nieuw onderzoek van University of California toont aan dat ook deze rook ons dna kan aantasten.
    Hoe werkt het?
    Nicotine hecht zich snel en lang aan stoffen en aan onze huid. Daarom veroorzaakt derdehandsrook een groot gezondheidsrisico. Dus wanneer een vader in een auto rookt terwijl zijn kinderen er niet bij zijn, kunnen de kinderen dagen later toch nog schade ondervinden als zij meerijden.
    De schadelijke rook wordt doorgegeven via blootstelling van de huid, inademing van de stof en door het in te slikken. Sommige van de chemische bestanddelen in de derdehandsrook zijn zelfs de meest kankerverwekkende stoffen die er bestaan.
    Vooral roken in ruimten waar veel kleren of tapijten liggen, is gevaarlijk. Vooral voor kinderen die veel over de grond kruipen.
    Wat te doen?
    Van derdehandsrook kom je niet zomaar af. De deeltjes worden twee maanden na de verhuizing van een roker nog gevonden. Stofzuigen, vegen en ventileren helpt niet. Je kan wel iets aan de geurtjes doen, maar het is moeilijk om er helemaal van af te raken. Het beste is om materialen te vervangen: de muren herschilderen of een nieuw tapijt aanleggen.

7. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Met een stoom apparaat stomen en anders een bedrijf laten komen ?
    Desnoods doe je de rekening aan hun geven haha

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Terug geven geen optie zij hebben de nieuwe bank al. Enige optie is hem verkopen op mp en eerlijk er bijzetten over de lucht. Buiten zetten kan helaas ook niet wij wonen in een appartement. Baal gewoon gigantisch bah. Roken is maar een vieze bedoeling als je het zelf niet doet.

9. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Kan je de stof onder de bank open ritsen? Je kan er wat koffiepads inleggen dat trekt de vieze geur er wel een beetje uit.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Alleen bij de rugleuningen en dan het nek gedeelte ( is verstelbaar), kan het even proberen. Mijn vriend had bij 1 leuning azijn gebruikt om het schoon te maken en die leuning ruikt wel het minst. Misschien dat ik dat ook nog even kan proberen.... Maar heb de foto's ook al klaar voor MP.

Deel Deze Pagina