Ik kan me best redden en recepten volgen ook geen probleem, koken voor anderen lukt me ook wel. Maar het is vooral doordeweeks niet mijn hobby weekends mag ik er wel graag de tijd voor nemen
Haha inderdaad. Leuk weer dat gerel... Wel/niet kip wassen, al dan niet kunnen koken. Het zal mij, als Nederlandse, een worst wezen als Nederlanders massaal niet kunnen koken hoor (ik ben dan alleen wel uitzondering op de regel gelukkig ). Maar ik denk inderdaad dat het ook wel zo is als ik Nederland met andere landen vergelijk, maargoed, dan discrimineer ik vast wel weer haha.
Ik vind dat ik prima kan koken en vrij gevarieerd. Ik vind zelf ook dat sommige Nederlanders niet goed kunnen koken maar ook veel Turkse Surinaamse en Marokkaanse vrouwen. Ik vind wel dat de Nederlandse keuken vrij beperkt is en weinig kruiden bevat. Het is vaak heel simpel, wil niet zeggen dat het daarom altijd vies is hoor. Ik ben al in heel veel landen geweest en heb nog nooit een typisch nederlands restaurant gezien in tegenstelling tot andere keukens. Wel Nederlandse snackbar en bakker 😁 In 1 ding blinken de Nederlanders echt uit en dat is bakken! Taarten, koekjes en brood daar kunnen weinig nationaliteiten tegenop. De Nederlandse broden en gebak zijn heel erg luchtig en dat vind je niet veel. Surinaamse Antilliaanse Turkse en Amerikaans en Marokkaanse gebak vind ik vaak erg machtig. ( op eksi kuku na) vaak gebruiken zij dan ook olie waardoor het zwaar valt. Ik ben zelf half Nederlands half surinaams. Vroeger kookte ik wel aardig maar sinds ik met mijn Hindoestaanse vriend samen ben merkte ik dat ik toch nog heel veel kon leren. Toen hij voor de eerste keer bij mij kwam eten maakte ik spinazie klaar. Gewoon in een pan opgewarmd en hij kwam hier niet meer van bij, wordt er nog steeds over gepest. Maarja ik wist niet beter want zo deed mijn Nederlandse moeder dat ook. Nu maak ik het klaar met een uitje knoflook peper en bouillonblokje
Ik kan koken maar daar is alles mee gezegd eten bereiden is toch een heel ander verhaal maar t boeit me niet want mijn partner zorgt altijd dat er wat lekkers te eten op tafel staat
Ik vind dat ik prima kan koken. Maak er met name doordeweeks niet te veel werk van, op vrije dagen wel meer. Probeer dingen uit en maak regelmatig wat nieuws. Ik ben gek op Grieks eten, zoals ze het daar eten en dus niet zoals in de Griekse restaurants in Nederland. Heb aantal keer een recept gemaakt en vond het best in buurt komen. Nederlands eten op zich vind ik ook erg lekker. In andere landen is het meer op vlees gericht. Ik hou van aardappels en groente.
mwah in dit geval snap ik het wel. Ik voel mij helemaal niet snel gediscrimineerd (nooit eigenlijk) en neem het hier juist altijd op voor degenen die de andere kant op discrimineren. Maar in verschillende topics benoemen over dat nl's niet kunnen koken en dat men nooit bij nl's kip wil eten omdat het anders bereidt wordt (en het gaat niet om halal in dit geval, want dat begrijp ik best) is gewoon vervelend. En flauw en onzin ook trouwens, agv is een heel andere manier van koken dan pasta's of roti bv of wat dan ook. Het is niet te vergelijken. Het 'geen koken' noemen is niet fair.
En vervolgens álle "kipwassers" over één kam scheren, terwijl vele anderen het niet eens zijn met SDonya (heb het nu niet over jou!). Ik vond het ook een heel vreemde uitspraak hoor, maar ik begrijp dat ze het niet zo heeft bedoeld dus heb er niks meer over gezegd.
Als ik kijk naar kookboeken van mijn oma en kookboeken van nu denk ik idd dat veel basistechnieken verloren zijn gegaan.ook als ik masterchef junior nl vergelijk met die van bijvoorbeeld van Australië dan kunnen Nederlandse kinderen idd een stuk minder in de keuken.en als de basis niet goed is dan is het een stuk lastiger om beter te worden. Ik denk dat ik redelijk goed kan koken,maar ik hielp al vrij jong mee in de keuken en vanaf mijn 12e mocht ik ook regelmatig alleen het avondeten bereiden. Dat was dan bijvoorbeeld avg,pasta maar ook een soufflé of ovenschotel.net waar ik zin in had. Op het moment kook ik minder vaak uitgebreid maar dat komt door tijdgebrek.
dat vraag ik mij ook af, met 20 minuten kan ik wel een lekkere stamppot of een rijst of pastagerecht op tafel zetten.
Ik kan niet bakken, zelfs de simpelste appeltaart uit een pak weet ik te verpesten. Ik kan daarentegen wel goed recepten volgen. Maar echt koken? Ik denk dat door geduld, proeven en enige basiskennis van koken/kruiden/verschillende keukens, ik lekker eten op tafel kan zetten. Maar als ik mijn neef (die kok is... en goed ook) aan het werk zie, dan kan hij goed koken en ik smakelijk eten bereiden
Natuurlijk wel, maar die gerechten noem ik snelle makkelijke gerechten, en niet iets om te bereiden als ik lekker genietend wil koken. Ik heb het puur over hoe 'simpel' wordt gekookt door veel mensen. In vergelijking met zuidelijke landen smeren we hier altijd en eeuwig boterhammen en eten we fast food (een sandwich en pasta vallen ook onder fastfood). We koken immers maar 1 keer per dag, en dan hoor je ook nog dat mensen dan pannenkoeken, pizza en pasta eten, wat feitelijk van oorsprong snelle lunchrecepten, voorgerecht/nagerecht zijn. Het gaat niet eens om het kunnen koken, maar te weinig tijd en aandacht willen besteden aan het bereiden van eten.
ja die discussie is al eerder geweest..de pastagerechten die wij (ik) maken vallen niet onder fastfood. En het ligt er maar net aan wat je smaak is...ik geniet dus volop van een lekkere stamppot, ik hoef geen 6 gangen om te genieten van het eten.
Nee ik kan niet koken. Ik kan er ook geen plezier aan beleven. Ik vind het meer een noodzakelijk iets, zeker nu de kids er zijn. Daarvoor kon ik rustig 4-5 dagen hetzelfde eten, kookte ik in 1 keer een pak rijst, vlees, groente bijv. Scheelde weer een paar dagen in de keuken staan.
Ik maak inderdaad geen fastfood pasta. Maak zelf de saus etc. En tja het is sowieso denk ik niet reëel om elke dag 2 uur lang een stoofpot of boeuf Bourguignon staan te bereiden. Tenminste, ik red dat niet na mijn werk. Ik denk dus dat kunnen koken vooral gevoel is. Als je zelf ingrediënten bij elkaar kunt brengen tot een geheel. Recept volgen of aardappelen en groenten opzetten kan iedereen. Is ook koken maar niet vergelijkbaar met wat er verder allemaal tafel kan komen.
Nou ik ben hele dagen thuis en red dat ook niet hoor Je kunt dat nooit vergelijken met zuid europa want wij hebben een heel ander ritme. Sowieso voor tussen de middag. En hier wordt idd de saus zelfgemaakt, veel verse groenten etc.