Bij mijn vorige zwangerschap is mijn zicht met ongeveer een halve punt verslechterd. Dat is daarna ook niet meer goed gekomen. Nu is deze week opeens weer mijn rechteroog slechter gaan zien. Ik trok het verband direct met een eventuele zwangerschap, maar komt dat uberhaupt wel zo vroeg voor? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik merk wel dat ik sinds een week mijn bril de hele dag op heb. Eerst was dat alleen maar met lezen en achter de computer. Misschien is er dus wel een verband (zie banner8)).
Is je bril sterker dan je lenzen dan? Of bedoel je dat je last hebt van je ogen (maar dan dus anders dan ik)? (Gefeliciteerd trouwens! )
Nee, nee, ik heb alleen maar een bril, maar die zette ik eerder alleen op met lezen en computeren. Nu houd ik hem de hele dag op, anders wordt pianospelen lastig en de tv zo wazig. Op dit moment zie ik dus overall gewoon slechter en heb ik overal mijn bril voor nodig.
Oh lezen! Ik dacht lenzen, geen idee waarom Hm dus jij hebt het idee dat jouw ogen misschien ook wat minder scherp zien? Vervelend voor je, maar biedt wel weer meer hoop voor mij op een zwangerschap
mijn ogen zijn ook veeel slechter geworden tijdens mijn eerste zwangerschap, ook dit is niet meer goed gekomen. Ik ben er ook wel weer bang voor maarja volgens mij kun je er niks aan oden en moet je het gewoon afwachten.
Weet niet of ik sinds het begin van m'n zwangerschap heb; ik zag altijd al niet geweldig. Maar tegenwoordig is het dramatisch! Merk duidelijk dat het best wel achteruit gegaan is, vooral als het schemerig word is het allemaal niet zo helder meer
Hoi Yukl, Mijn vriendin was laatst bij de oogarts omdat ze ook last van haar ogen kreeg, gezien het feit dat het in zo een korte periode achteruit gegaan was zei de oogarts tegen haar, kan me geen reden bedenken wellicht dat je zwanger bent... daarna heeft ze direct een test gedaan en inderdaad, ze was zwanger, erachter gekomen mede door de oogarts
hoi ik heb er ook last van het schijnt dat de rek in de oogspieren veranderd tijdens zwangerschap door hormonen ( details weet ik niet) het hoort ook weer goed te komen na de zwangerschap. maar bij mij zijn mijn ogen ook slechter geworden na mijn eerste zwangerschap en ik merk het nu ook al weer bij deze zwangerschap spinnekop
Oh dus het komt vroeg in de zwangerschap ook al voor Alleen wel gek dat ik er al last heb voordat er uberhaupt een positieve test mogelijk is? Naja, we zullen het over 6 dagen weten Ik ga morgen ook voor de zekerheid maar even checken of er iets mis is met mijn lens... Maar opvallend vind ik het wel. Die achteruitgang was echt plotseling, terwijl ik al jaren een stabiele sterkte heb (behalve tijdens mijn vorige zwangerschap dus). Bedankt voor de reacties!
Ben benieuwd! Bij mij is het dus ook ruim een week voor NOD begonnen en heel plotseling. De pianojuf vroeg vorige week al heel verbaasd of ik altijd al een bril had.
Gefeliciteerd!! Als ik had geweten dat dat een symptoom kon zijn, had ik langer dan een week in spanning gezeten, dus ben blij dat ik het niet wist. Ik had er echt nog nooit van gehoord.
Hallo allemaal! Ik kan dit inderdaad ook bevestigen. Gistermiddag ben ik mijn bril uit de auto gaan halen, want ik zag echt wazig! Gisterochtend heb ik positief gestest (zo'n dikke streep had ik bij de eerste kindje niet eens) dus ik ben écht zwanger. En toen ik gister m'n bril opzette, ging er een wereld voor me open. Daarna dus pas weer afgezet toen ik 's avonds ging slapen. Dus slechter zien lijkt mij een symptoom te zijn dat hoort bij de zwangerschap.
het is inderdaad een symptoom! dat zei mijn oogarts vrijdag. ik krijg een lensimplantaat, maar moet nu eerst afwachten of mijn ogen niet te veel achteruitgaan door de zwangerschap
hier was/is het ook een symptoom, maar bij mij is het ook een kwestie van vermoeidheid..... dan zie ik ook minder..... en ben me moeeeeeee........ Begrijp trouwens ook nog steeds niet dat ze geen hond en een stok geven in de blije doos Yuki gefeliciteerd
ow t kan zo blijven? Ik zie ook duidleijk minder sinds ik zwanger ben, begreep dat t door de hormonen komt maar wist niet dat t blijvend zou zijn?
Ik heb altijd al een afwijking aan mijn ogen gehad waardoor ik in Rotterdam onder behandeling ben (ik kom zelf uit Brabant omgeving Eindhoven) dus ieder jaar een flink stuk rijden om te kijken hoe het met mijn ogen gaat. Voor mijn 1e zwangerschap zag ik altijd voor 80%, tijdens mijn zwangerschap viel dat terug naar 50% en na mijn bevalling steeg het gelukkig weer naar 70%. Mijn oogarts heeft uitgelegd dat dat komt door de suikerspiegel die veranderd tijdens je zwangerschap dit komt door de hormonen. En dat slaat op je ogen. Iedere zwangerschap is anders en er kan van te voren nooit gezegd worden of je ogen beter of slechter worden maar er zijn ook verhalen bekend (volgens mijn oogarts) van mensen die juist weer beter zijn gaan zien. Ik ben er deze week ook achtergekomen dat ik weer zwanger ben en ik ben zelf erg bang dat het bij mij ook slechter gaat worden ook omdat het de vorige keer ook met 10% is gedaald ten opzichte van voor mijn zwangerschap. Als dit het geval is weet ik al dat ik implantaat lenzen krijg want mijn zicht mag niet onder de 70% komen, mijn lenzen zweven namelijk en ik heb niet alle oogspieren. En daarbij heb ik een afwijkende vorm van staar die juist door de verandering van het suikergehalte kan groeien. Maar we zien het vanzelf (of niet meer). Daar kan ik me eigenlijk pas druk om gaan maken over een jaar als ons 2e hummeltje er weer is en ik vind het nu even belangrijker dat hij/zij gezond is en lekker groeit. Jij succes en geniet er ook van!!!