Absoluut sep! Moos vind ik minder. ik ken een jongetje dat heet Moos, Kinderen zeggen vaak tegen hem Moos is boos.
Ik vind het beide leuke namen. Ik zou voor de naam kiezen die in combinatie met de achternaam het mooiste klinkt.
Ik volg sinds kort iemand op youtube en zij heeft haar zoon Seppe genoemd (zij presenteerde 10 jaar geleden belspelletjes, maar ben haar naam even kwijt). Misschien vinden jullie dit leuk en heb je dan minder het gevoel dat het als een afkorting klinkt?
September of Seppe idd. Ik ken iemand iemand met een zoontje dat zijn geslachtsdeel zijn moos noemt en ook zeggen ze hier in de buurt als iets heel erg stinkt wel eens: "het moost hier" of "wat een mooslucht". Ook ken ik het als een woord voor modder.
Thanks allemaal! We neigen nu meer naar S.ep! Nu maar hopen en duimen dat het geen september baby wordt... M.ees hebben we ook overwogen, maar vind dat denk iets te veel een modenaam en wat leuker voor kleine kinderen dan een volwassen vent
ik vind moos erg leuk! wij hebben een zoon Mees, toen der tijd nog geen populaire naam, nu komt het wel steeds meer. Sep vind ik ook leuk, maar mijn voorkeur gaat uit naar Moos.