Hoi, Onze dochter is as week 6 mnd en ik ben een beetje in de war met haar schema. Ze krijgt nu: 7.00 fles 180/6 9.00 fruit (mits ze wakker is) 11.00 fles 180/6 15.00 fles 180/6 18.00 groenten half potje 19.30 fles 180/6 met rijstebloem Nu wil ze als ik haar eten geef, continu die lepel pakken en mij helpen. Enorm schattig, maar daar lijkt ze mij nog te jong voor. Na het eten krijgt ze de lepel wel, schoon en stopt die dan precies in haar mond! Betekend dit dat ik haar bijv. brood moet geven, zodat ze het zelf kan doen? En geef je dan een korst, of stukjes, met boter of zonder? NB: Wij hebben door ruimtegebrek geen eettafel, dus ze eet in de wipstoel naast de bank. Kan dit nog kwaad voor straks, iemand een idee? Het is een eettafel of een box. En die box heeft echt mijn voorkeur..
Wij zijn met 7 maanden begonnen met brood maar 6 mnd kan ook. Met 6 mnd zou ik haar in een kinderstoel zetten, als je eentje met een blad hebt kun je haar eten daarop leggen. Het is belangrijk dat een kind rechtop zit tijdens het eten. En met 6 maanden kun je haar ook zachte groene en fruit ook in het handje geven om te eten. Van wat ik bij je lees is ze daar motorisch wel klaar voor. Babys van 6 mnd kunnen kauwen en ook zelf eten in hun mond stoppen
Beter een stoel met eigen tafelblad dan een wipstoel idd. Dan zitten ze veel beter rechtop. Broodkorst gaven wij vanaf 6 maanden. De stukjes vanaf ongeveer 7. De oudste at ze meteen goed, de jongste pas met 9,5 maand. Dus verwacht nog niet teveel in het begin
Wij zijn met 6 maanden begonnen met brood. idd goed rechtop laten zitten. Sommige wippers kunnen ook helemaal in 90 graden, en anders een kinderstoel! Ik heb meteen brood met korst in kleine blokjes geprobeerd. Beiden kinderen namen het meteen een halve boterham met korst. Dochter was ook snel met "zelf doen". Laat ze gewoon lekker zelf met de handjes pakken, kan toch weinig mis mee gaan? Wissel het af met geven met een vorkje, dan krijgt ze zeker wat binnen
Inderdaad brood mag vanaf 6 maanden (hier gestart met 7 maanden). Zorg bij stukken inderdaad wel dat je kindje goed rechtop zit! Je kunt nu op schoot ook bijv al stuk groenten of zacht fruit geven om op te knabbelen en sabbelen. Dat kan best!
Hier met 6,5 maand gestart. Ze at meteen een hele boterham weg. Ze was sinds toen 2 weken gewend aan fruit en groente (stukjes). Ik zou het gewoon proberen. Neem niet te vers brood, plakt zo. Of begin met een korst.
Dankjulliewel, gaan volgend weekend proberen. Halen we er meteen n kinderstoel bij. Onze wipstoel kan helemaal tot zitstand, maar lijt me niet zo praktisch Wat voor fruit mag ze al om aan te knabbelen?
Banaan mango peer avocado en alle andere milde zachte fruit. Appel raspte mn dochter zodra ze 2 tanden had vanaf. Na 9 mnd ook sinasappel, nectarine, pruim, abrikoos. Na een jaar kiwi, aardbei en al het andere.
Je kunt ook appel, peer en komkommer gewoon raspen en iets zachter fruit dat ze nog niet kunnen afhappen ook prakken, zo ook met groenten. De kinderstoel van de IKEA met verkleiner is heel fijn voor de hele kleintjes en die is heel makkelijk in en uit elkaar te halen als je ruimtegebrek hebt. Brood ook begonnen met bijna 7 maanden, maar geven hier direct stukken. Eerst 1 korstje en die at hij met huid en haar zelf op, dus nu ook gewoon stukjes. Soms eet hij zelf en soms geef ik ze, soms ook combi. Geef hier zonder boter. Heel soms een likje ongezouten roomboter erop of een drupje olijfolie.