Kunnen we het nu gewoon vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annelin, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je kan het vertellen wanneer je het zelf wilt. Of dat nu nu is of over 5 of 6 weken bijvoorbeeld.
    Nergens staat dat je het pas met 12 weken mag vertellen of dat je geen miskraam meer kan krijgen na de 12 weken (helaas).
    Het zijn allemaal van die ongeschreven regeltjes waar ik me niks van aan trek ;)

Doe gewoon wat goed voelt. Als jullie het graag willen vertellen doen!

2. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Hier ook twee miskramen gehad, dus herken je twijfel! Wij hebben het best vroeg verteld na 10,5 week...op advies van de vk! :)
    We hadden twee keer een goede echo gehad en ze gaf aan dat het belangrijk was dat ik/we er nu echt van gingen genieten en in gingen geloven! Zij vertelde ook dat de twaalf weken grens eigenlijk nog van vroeger is, toen je geen echo's kreeg. Als je twee goede echo's hebt gehad (bijv. Met 7 en 10-11 weken) is de kans dat het nog misgaat net zo groot als tijdens de gehele zwangerschap...

Het blijft spannend...nu ook nog, terwijl ik het voel bewegen, maar door het te vertellen wordt het wel veel 'echter'!

Geniet en succes/plezier met vertellen!!

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hebben de vorige keer gewacht tot 12 weken maar nu vinden we 10 weken ver genoeg. Ik heb dan al 2 echo's gehad, ik heb nu ook al een kloppend hartje gezien, ik geloof niet echt meer dat het nog mis gaat, ondanks de MK in februari. Die was al met 6w3d en dat was gewoon een eenmalig pechgeval.

Ik heb er al helemaal zin in, ben al weken mijn misselijkheid aan het verbergen, bleh :)

4. sallebel

sallebel Actief lid

24 jun 2008
    191
    0
    0
    Limburg

het feit dat ik het niet wil vertellen maakt niet dat ik erover lieg meis. ik heb het gewoon als een last ervaren steeds moeten vertellen wat gebeurt was.

5. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Dat kan ik heel goed begrijpen! ik schreef het omdat ik zelf 1 keer gelogen had, ik had ontkent zwanger te zijn, maar dat voelde niet goed.

Had net wel weer een typische ervaring wat ik ff kwijt moet. In dit geval had ik ff spijt zo open geweest te zijn...
    Vraagt een vriend wanneer de tweede komt, tja, nu hè, maar nog heel pril, of hij het nog even voor zich wilt houden. Ik zei dat ik er een goed gevoel over had, dat had ik bij Daan ook, maar de eerste 2 keer niet. Zegt hij doodleuk dat in door onzeker te zijn de miskraam beïnvloed heb. Nou ja,.... Hij moest eens weten. Ben eigenlijk best wel boos op die opmerking. Had ik hem ook aangegeven maar hij bleef erbij. Hoe hem (voorlopig) niet meer te zien. Dat zijn toch geen vrienden,...

Sorry, voor m'n gezeur, moest het even kwijt.

6. sallebel

sallebel Actief lid

24 jun 2008
    191
    0
    0
    Limburg
    wat een onzin.. damn zoiets maakt me dus gewoon boos, en dat is nu precies de reden dat ik het nog niet vertel. trek het je niet aan meis, zo'n onnozele opmerkingen moet je echt naast je neer leggen. verstand van een krik echt. die moest zich schamen. weet duidelijk niet waar ie over spreekt. xx

7. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Echt te bizar, snap zijn gedachtegang echt niet, twee miskramen gehad met 8 en 9 weken, twee jaar bezig geweest zwanger te worden. En dat weet hij. Al denk je serieus dat dat mijn eigen schuld is, dan zeg je dat nog niet.

Zijn redenatie omdat we er nu nog niet zo hard mee bezig waren lukt het wel in 1 keer en als ik maar zeker ben dat het goed gaat, gaat het dat ook. Was het maar waar dat het zo werkt...

Hoop voor je dat je zometeen allemaal lieve reacties krijgt en vooral een mooie plakbeeb!
    En vertel het wanneer je er zelf aan toe bent!

Deel Deze Pagina