Kunnen we overgaan op 2 flessen?

Discussie in 'Voeding' gestart door consider, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ kiwi: iedereen heeft toch hetzelfde boekje van het consultatiebureau? Daarin staat toch echt wat anders... Heeft jouw CB niet wat anders geadviseerd voor jouw zoontje persoonlijk omdat je zelf al aangeeft dat hij de neiging heeft om af te vallen? Natuurlijk zijn persoonlijke adviezen anders, maar het algemene advies is bij mijn weten echt niet pas met 8 maanden.

Nou ja, we kijken het maar even aan. Misschien dat ie met bijv. 8 maanden toch opeens zelf aangeeft genoeg te hebben. Ik zal hem ook eens tussentijds gaan wegen om te kijken of ie niet te hard groeit in gewicht.

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik weet niet wat in het boekje van het CB staat, aangezien ik er nooit in kijk. Het advies van het cb is hier een algemeen advies en niet omdat mijn zoontje snel neigt af te vallen, hier hebben we nl. nooit over gehad met het cb.
    Sowieso valt mij op dat de adviezen (op meerdere vlakken) van verschillende cb verschillen van elkaar.

Hoe dan ook: ook ik heb altijd naar behoefte van mijn zoontje gekeken. Natuurlijk als hij te hard zou groeien in gewicht zou ik waarschijnlijk eerder de fles weghouden.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ kiwi: ben het er helemaal mee eens hoor dat je moet kijken naar de behoefte van je kind :) Daarom was ik het ook niet eens met de stelling dat pas vanaf 8 maanden wordt geadviseerd om over te gaan naar 3 flessen. Dat is bij mijn weten geen feit, al ben ik niet van mening dat 8 maanden om die reden niet goed is ;) Maar meer dat het OOK goed is als kinderen al eerder over gaan naar 3 flessen. Zoals hier nodig was omdat mijn kind echt volgepropt werd met 4 flessen ;)

In het CB boekje staat vanaf 6 maanden 3 flessen en indien gewenst een papfles :) 3 of 4 dus.

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan is nu net 7 maanden maar de middagfles wil hier ook al een tijdje niet..
    Wil eigenlijk naar het volgende schema.

wakker: 180 + 6 Bambix pap (met lepeltje)

tussendoor fruit

middag: brood met wat melk (120 ml ofzo)

tussendoor: koekje/ rijstewafel enz met wat diksap/ water enz..

avondeten met toetje

en dan voor het slapen gaan weer pap 180 + 6

Nathan wil het liefst helemaal geen fles, alleen de ochtendfles gaat nog redelijk. (meestal de helft). 2 x pap is volgens het CB wel het maximale. Dus 's ochtends een bordje pap en dan 's avonds voor het slapen gaan. Maar 's middags wil Nathan dus geen druppel melk uit de fles. uit een tuitbeker wil hij nog wel wat slokjes drinken maar dit is lang niet genoeg.. Heb al een aantal keer 's ochtend brood gegeven en dan 's middags pap maar als ik moet werken vind ik dat neit echt handig omdat een broodje eten toch een behoorlijk tijdje duurt..

Heel verhaal geworden zo maar iemand tips???;) Heb al een aantal keer op 2 flessen gezeten maar ja dat is voor Nathans leeftijd nog te weinig natuurlijk. Compenseer dan wel met extra zuivel trouwens..

Deel Deze Pagina