Ik zeg gewoon eerlijk hoe ik ben . Als er een zwart klusje zou zijn waar m'n vriend veel mee kan verdienen zouden we dat niet afslaan . Een portemonnee met 500 euro zou ik het geld uit halen en bij de rest bij het politie bureau afgeven . Krijg ik teveel geld terug in de winkel hou ik het (zou het liever aan dieren/kika schenken dan aan de ah teruggeven die al genoeg geld heeft) en krijg ik teveel kleren van bijvoorbeeld wehkamp hou ik het . Ik ben gewoon zo en kom er eerlijk voor uit . Maarja dat heeft er toch niks mee te maken ik bedoelde hiermee dat als ik te horen krijg dat we dingen ontglippen omdat ik mee zou moeten betalen aan de schulden van m'n vriend zodat m'n kinderen er onder leiden , ik me hier totaal niet lullig over voel .
M'n vriend heeft al een huis, een huis geen kamer . Ik zou dan wat moeten huren . Maar aangezien ik er met 2 kinderen in geschreven ga staan weet ik niet of het raar is om alleen een kamer te huren .
Je zult niet verantwoordelijk zijn voor de al gemaakte schulden, maar als je een duurzaam huishouden voert samen (en dat doe je met kinderen), wordt het inkomen van de partner (ongeacht hoe dat inkomen gegenereerd wordt) gewoon meegenomen op de grote hoop en zal dat een impact hebben op wat je moet terugbetalen. Zodra deurwaarders en/of incasso en in dit geval de overheid wss door hebben dat je samenwoont, en dat is snel bekend omdat je jaarlijks je aangifte moet doen en je tegenwoordig automatisch fiscaal partner bent, dan zullen waarschijnlijk een herziening van het loonbeslag vragen. En terecht. Dus ja .. latten lijkt me in dit geval het verstandigst
Nee, zelf kan je geen aanvraag doen. En voordat er een WSNP aanvraag wordt ingediend moet eerst het minnelijk (MSNP) doorlopen zijn. Neem nog eens contact op met de stadsbank of andere schuldhulpverlenende instantie. De informatie komt van wsnp.org.
Bedankt voor de tips , inderdaad met aangifte zien ze het snel genoeg . Ik weet alleen niet of ze een wajong mee tellen aangezien dat een arbeidsongeschiktheids uitkering is.
Pff , weetje ik snap goed wat je bedoelt hoor . Maar ik vind dat schijnheilige gedoe vaak vervelend . Ik vind het belangrijk om niet te liegen . Hoeveel mensen denk je wel niet dat zwarte klusjes doen , denk aan thuis kappers , straatmakers enzo . Als hun allemaal een slecht voorbeeld zijn
Dankje . We zullen dat inderdaad is proberen . En daar vragen of hij wel in aanmerking komt voor wsnp .
Dat zou niet uit moeten maken ... inkomen is inkomen. En aangezien Wajong zowat als een normaal loon wordt gezien, wordt het meegeteld ... en wederom terecht.
Ach hou toch op ... ik vind zwart werken op zaterdag nog wel van een heel andere orde van gewoon ordinair stelen van een winkel al dan niet online of gewoon een gevonden portomonee leegroven voordat je die schijnheilig naar de politie brengt.
Wajong komt volgens mij van de gemeente en is toch anders als ander loon volgens mij , maar ik weet het ook niet zeker .
Nee Wajong is niet anders dan welk inkomen dan ook, en dat zullen ze dan ook gewoon mee tellen.. Over je mentaliteit laat ik me maar niet uit..
Ik niet . En die portemonnee , oke als die mensen het misschien al niet breed hebben enzo , misschien zou ik me er toch schulden over voelen en het terug doen . Maar een grote webwinkel zoals wehkamp of een grote winkel zoals ah . Nee sorry ! En ik zou het niet bewust stelen . Maar als ik het krijg ook niet terug geven . Dat hoeft trouwens ook niet , als een winkel te weinig wil afrekenen of teveel geld terug geeft mag jij het als klant houden , fout van de winkel .
Geld wat binnenkomt in het huishouden ... zo moeilijk is dat toch niet?? Jouw Wajong wordt ook niet gekort/ingehouden ... het heeft een effect op het loonbeslag van je partner. En wederom terecht. Het is toch van de zotte dat hij met zijn domme kop 11 jaar geleden een terrein leegrooft en dat de eigenaar/overheid er niet alles aan doet om dat geld terug te krijgen van de dief. Wat dat betreft passen jullie wel bij elkaar.
Het is niet eens een dief !!! En er is zelfs uiteindelijk niks geroofd door die andere jongens , alleen schade gemaakt wat de schuld veroorzaakt. hahaha, sorry maar wat een gezeur weer . Ik weet gewoon zeker dat er zoveel mensen zijn die teveel geld van de ah niet terug brengen . Zoals ik zeg breng ik het dan liever langs het dierenasiel of doneer het aan kika dan dat ik een miljarden bedrijf het terug ga geven , iedereen z'n eigen ding . En val me lekker aan met wat je wilt , in zoveel topics zie je tegenwoordig staan "als je meer wil weten via pb" . Nou ik doe daar niet aan mee omdat er mensen zoals jij bij zitten die hun oordeel klaar hebben liggen hoor . We zijn zoals we zijn en wat ik / m'n vriend gedaan hebben is nou eenmaal zo , en als andere daar zo'n mening over hebben pech ik ga het niet verzwijgen .
Bedankt voor je reactie !! Hij zit nu niet in de schuldsanering . Maar nu ik hier heb gehoord dat je in de wsnp een strafrechtelijke schuld niet mee hoeft te nemen gaan we er wel achteraan . Dus wel fijn om me daar ook alvast wat in de verdiepen .
Mijn mening: Ik zou me toch echt inschrijven daar waar je nu al woont. Het gaat hier niet om of je wel of niet moet gaan samenwonen, want dat doe je al. Alleen doe je t nu 'stiekem', door ergens anders ingeschreven te staan. Wees gewoon eerlijk, schrijf je in waar je woont en draag de consequenties. Dan kun je je ook nooit verspreken (en je kind ook niet!) en eerlijk duurt nou eenmaal het langst.