Kunnen wij nog wel zonder mobiele telefoons?

Discussie in 'De lounge' gestart door Waxinelichtjes, 22 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Daarom heb ik dus ook gewoon een pripaid abonnement. Dan laat je het wel om buiten je wifi veel te internetten.
    Verder heb ik geen geen apps zoals FB of andere die berichten meld. Ik zit in zo min mogelijk app groepen. Eigenlijk alleen op mn werktelefoon en die groepen heb ik bijna allemaal op stil staan. Alleen van de echt belangrijke groepen staat het geluid en meldingen aan.
    Ik werd serieus helemaal gestoord van al die piepjes en gepingel en iedereen die wat van mij "wilde".
    En inderdaad, dan opende ik iets en ging ik meteen door naar de volgende app. Even checken of er een bericht was, even kijken voor dit of dat. Op den duur zelfs opmerking van mn kinderen dat ik alleen nog maar op mn telefoon zat.
    Zo erg dat ik wel 20x per dag op de site van woningnet keek of er al een woning op stond. of om te kijken hoe ver ik stond voor een woning om me vervolgens rot te ergeren. nergens voor nodig wat je krijgt 1x ind e week vanzelf bericht als er een woning naar wens op gezet is...

thuis gaat hij over op de wifi en daar zet ik dan een wekkertje voor. half uurtje even nutteloos scrollen en dan leg ik hem weg. werkt voor mij super.

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb weinig moeite met de telefoon, ik vind het ontzettend handig om hem overal voor te gebruiken haha. Zp'en, bankieren, appen, bellen, Google, navigatie.. ik ben wel echt verslaafd. Maar kan hem wel in mijn tas houden of in de kast bij visite of tijdens een gezellig avondje thuis. Ouderwets kaartjes sturen hoeft van mij niet, al dat oud papier haha :p

3. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik heb een heel simpel antwoord: nee:D

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Mijn antwoord is ook nee. En ja ik erger mij ook aan mijn telefoongedrag. Maar aan de andere kant ik vind het ook verdraaid makkelijk. Een groot deel van mijn leven gaat via de mob. Ik zou niet meer zonder de navigatie kunnen, bankieren, google, internet bestellingen, fototoestel, agenda etc. Ik vind het een mooie tijd en hou van deze vooruitgang. En ik ben opgegroeid met de nokia 3310. Toen vond ik het al heel wat haha.

5. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik heb er vaker over nagedacht om mijn smartphone weg te doen en te vervangen door een telefoon waar je alleen mee kan bellen en sms'en. Maar ik vind dat ik eigenlijk niet zonder kan al is dat uiteraard onzin. Ik communiceer veel via whats app met vrienden en collega's, heb geen tablet en mijn laptop doet het niet goed meer en die ligt dus eigenlijk alleen maar in de kast. Internetten doe ik dus ook alleen via de telefoon en ik zet voor mijn zoontje de tv altijd aan via YouTube (chromecast). Radio heb ik niet dus muziek luister ik ook via mijn telefoon. Rekeningen betalen. Op mijn werk ligt hij in de kast. Het geluid staat meestal uit en thuis ligt hij vaak op de vensterbank en kijk ik er niet naar behalve als mijn zoontje tv mag kijken net als nu. Bij de kassa en in de rij of in de bus kijk ik er vaak wel op als ik alleen ben. Dat vind ik dan weer juist het ideale tijdstip omdat je dan niets anders hebt om te doen. Ik vind wel dat ik er vooral 's avonds te veel mee bezig ben en teveel zinloos op het internet surf.

6. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Ik zou heel goed zonder kunnen als dat nodig is hoor.
    Zit ook niet meer op social media en gebruik alleen af en toe whatsapp of het internet (heb geen pc).
    Dus nee, ik zou 'm niet missen.

Deel Deze Pagina