ervaringen met Decapeptyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maartje84, 26 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Omdat ik nu cystes heb en ik ondanks de Lucrin zelf nog te veel hormoontjes aanmaak moest ik stoppen de met Lucrin en starten met Decapeptyl. De Lucrin vond ik soms al wel naar om de te spuiten, maar de Decapeptyl is echt een ramp!!! Ik moet heel veel kracht zetten om het naaldje in mijn buik te krijgen, het is net alsof dit naaldje bot is... Hebben jullie die ervaring ook?? En hebben jullie tips om het naaldje makkelijker in de buik te laten glijden?? Gisteren heb ik hem eerst in de rechterkant van mijn buik geprobeerd te spuiten. Maar hoe hard ik ook kracht zette, hij ging er gewoon niet in. Dus maar 2 centimeter verderop geprobeerd: weer hetzelfde.
    Uiteindelijk lukte het aan de andere kant van mijn buik wel redelijk....
    Maar eergisteren wilde hij juist aan de linkerkant er niet in...

Heeft iemand die gouden tip?? Want het spuiten doet nu best pijn en kijk steeds meer tegen het spuiten op...

Ik injecteer mezelf nu al sinds 17 augustus tenminste 1 keer per dag, op sommige dagen moest ik 3 injecties per dag in mijn buik jassen, maar ik begin er nu echt van te balen...

2. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ik hoorde op de prikinstructie dat meer mensen deze klacht hebben en dat er al meerdere malen een klacht richting de fabrikant is gegaan. Het ligt dus zeker niet aan jou!
    Ik heb helaas zelf nog geen ervaring, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen. Maar dan weet je iig dat het vaker voorkomt.
    Wat ik bij de prikinstructie goed vond helpen was de huidploof heel stevig vastpakken zodat er zoveel mogelijk spanning op staat.
    Succes!
    hypo

3. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hoi maartje,

het klopt van de naalden want sommige naalden zijn stomp beetje raar maar ja het is wel zo, je moet ze er eigenlijk in 1 keer in jassen met beetje kracht, klint ook raar maar werkt het beste ik spuit nu ook al 2,5 week deca dus ik ben ondertussen wel ervaren hihi succes\
    gr regi

4. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Jep, hier ook ervaring met Decapeptyl en de botte naalden. Een verademing toen ik Puregon ernaast kreeg. Die ging zo makkelijk!!

Het helpt om je huidplooi inderdaad stevig vast te pakken en te knijpen en dan in één keer de decapeptyl naalt erin te prikken. Net als bij een dartpijltje.

Liefs

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    IJS!!!!!!!!!!!!
    Eventjes een minuutje of 5 een ijsklontje ofzo tegen je buik en GEGARANDEERD dat je niks meer voelt van het prikken.
    Snap niet dat het nooit eens gezegd wordt door gynaecologen ofzo, want het is echt heel fijn op deze manier!

6. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Het prikken zelf gaat mij wel goed af met de deca, maar met het inspuiten doet het heel zeer; het brandt enorm. Hebben anderen dit ook?
    Ik haal een dag van tevoren het al uit de koelkast, dus het is niet koud. En ik probeer ook heel rustig in te spuiten.
    Iemand andere tips?

Hypo

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij de naam Decapeptyl denk ik meteen aan botte naalden. Dit is inderdaad een hele bekende kwaal.
    4 jaar geleden gingen wij de molen in...ik snap dus ook echt niet dat er nog steeds niks aan is gedaan.
    Wel mocht ik in het UMCG een serie super botte naalden omruilen en dat hielp in mijn geval wel! Kan mazzel zijn natuurlijk.

De tip: de serie omruilen voor een andere en anders...
    Een goed rolletje pakken, mikken en jassen met dat ding...meer keus heb je niet vrees ik.

Succes meid!
    Elmo

8. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Hier geen slechte ervaringen. Ik ben wat ze noemen een volslank type dus er zit ietwat meer vet rond mijn buik dus wellicht dat dit geholpen heeft maar ik drukt de spuit er direct in. Wel onder een licht schuine hoek. Dat van die huidplooi is mij tijdens de instructie trouwens ook gezegd.

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Ja, fijn he die vetrolletjes!? Ik ben er nog nooit zo blij mee geweest hihi!

10. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    met subcutaan injecteren moet je een buikplooi vastpakken en loodrecht naar beneden. net als darten moet je hem erin gooien.

Deel Deze Pagina