Niet meer naar mijn zin op het werk

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hoe blij ik 2 weken geleden was met het nieuws dat ik terug kon bij mijn vorige werkgever, zo ongelukkig ben ik nu.
    Mijn baan bestaat vooral uit meerdere functies. Van zorg tot aan receptie. Maar vooral ook mee helpen in de horeca in een verzorgingshuis.
    Dit heb ik vaker gedaan maar omdat ik er al een aantal maanden uit was, moest ik toch even een beetje ingewerkt worden.
    Goed.... ik wist natuurlijk al dat daar een die-hard horeca collega rondliep. Ze heeft immers al 28 jaar ervaring.

Maar hoe ze mij behandeld.... vind ik niet kunnen. Als ik met haar werk een hele dag, krijg ik gewoon geen pauze. Mag ik geen slokje drinken nemen tussendoor eten of naar het toilet.
    Dat ik geen echte pauze krijg snap ik nog wel omdat het soms zo ontzettend druk is dat daar gewoon geen tijd voor is.
    Maar kom op..... een slokje water moet toch kunnen?

Dan roept ze maar steeds.... jij bent niet geschikt voor de horeca. Je tempo moet sneller en je moet tussendoor plassen. ( welgeteld 1x op een dag ) Iemand die in de horeca werkt moet volgens haar het een hele dag kunnen ophouden.

En ze verbeterd alles wat ik doe. Een voorbeeld.... een mevrouw vraagt aan mij heel duidelijk een kopje koffie....
    Mijn collega bleef stug volhouden dat het een cappuccino moest zijn. Dus duwt zij dit in mijn handen.
    Ik loopt vriendelijk naar de klant terug, en de klant word boos. Wat logisch is. Ze wilde een normale koffie.

Ze wilt communiceren. Prima. Doen we. Maar als ik iets op of aan te merken heb dan luistert ze niet. Als ik wil uitleggen waarom ik zoiets deed dan wil ze het niet horen.

Een klant die moest betalen liep ongezien weg. Ik was in die periode dat het gebeurde in de keuken. Maar zij gaf mij de schuld.

Zo zijn er meer dingen...... En ze is niet eens een leidinggevende of een eerste medewerker.

Ik vind dit zoooo moeilijk! Kan hier zo slecht mee omgaan. Er komt morgen een gesprek maar zie er enorm tegen op. Het vervelendste is nog dat ik niet even kan switchen zo 123.... en ik moet deze baan voorlopig aan zien te houden vanwege werkloze partner. :(

Maar op het rooster te zien moet ik dus de hele week met haar werken..... Vind het zo vervelend. Terwijl ik dit schrijf begin ik meteen weer te huilen.
    En met andere collega's heb ik dit niet hoor! Die geven juist aan dat het goed gaat. :(

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik zou gewoon eerlijk tegen je leidinggevende zeggen hoe je collega je behandeld.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou maar eens beginnen met haar te negeren.

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Tja een normale etens pauze die heb je niet in de horeca.
    Mijn lunch had ik rond 16 uur eindelijk op..
    Maar plassen moet kunnen hoor, anders wordt het dweilen!
    En ik had altijd een glas drinken staan bij de het gedeelte waar je kopjes ed afruimt.. Want drinken in de horeca is belangrijk.. Maar we draaien makkelijk 12 uur diensten..

Dus morgen zet je flesje water met een rietje klaar. En je vraagt niet om te kunnen plassen, je zegt gewoon ik ben naar het toilet, anders wordt het dweilen. PUNT!

En als zij zo ontzettend goed is, dan kan ze makkelijk 3 min het wel alleen af!

5. xbabyxdx

Nee van die pauze had ik inderdaad al begrepen. Dat is niet haalbaar. Maar van dat drinken vond ik zo raar! En hoe ze dan tegen je doet..... Ik kan daar zo niet mee samen werken.
    Normaal heb ik echt zin er in om even te gaan werken.... maar nu? Echt niet gezellig op die manier. En viel er nou mee te praten.... maar dat is het dus ook al niet. Ze heeft echt een hele bittergarnituur in haar oren en alles wat zij doet is in haar ogen goed.

Baal echt....

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Als ze geen leidinggevende is, waarom trek je je dan iets aan van wat ze zegt? Niet lullig bedoeld, maar kom gewoon voor jezelf op!
    Als je moet, dan moet je, klaar. Hartstikke slecht om de boel op te houden. En tuurlijk heb je recht op een pauze, tsss

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Je hebt toch ook gewoon recht op pauze in de horeca?
    Een hele dag niet eten lijkt me ook niet gezond.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Volgens mij ook hoor: hier een zoon die in de horeca werkt en hij heeft gewoon pauze. tuurlijk moet hij tussendoor soms wel helpen en kan hij wat later afeten/drinken, maar het is echt niet zo dat hij helemaal geen pauze heeft.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als je smorgens begint om 9.30 dan krijg je wel een lunch die je tussendoor opeet. Oftewel telkens een klein hapje.. Snel kauwen en dan gauw weer door.. Moet je nog daarna een stuk vd avond werken, dan kan je wel een half uurtje eten.. Want om 17-18 komt de avondploeg en is er tijd om te kunnen eten.
    Maar het ligt er gewoon aan met hoeveel je bent en hoe druk het is..
    Het is trouwens wel een goede afvalbaan! Binnen 3 mnd was ik 10 kg lichter.. Horeca is erg zwaar, veel met heel veel borden lopen, zware dienbladen en heel veel lopen.. En altijd met een glimlach en aandacht voor de gast.

10. mumija

mumija Niet meer actief

Dit dus. Je hoeft jezelf niet als een achtelijke te laten behandelen!
    Doe je ding, en maak haar duidelijk (door haar bijv. aan te kijken, of stug doorgaan) dat je heus wel weet wat je doet.
    En morgen aan je leidinggevende aangeven dat je zo niet prettig kan werken met iemand die constant op jou let.

Qua pauzes en plassen zal ik niks zeggen. Ik werk zelf in de horeca en ja; ook ik eet wel eens pas na 20.00 wat snel en kan niet naar de wc. Dat is nu eenmaal ook bij ons zo. Succes morgen!

11. xbabyxdx

Klopt.... maar in de praktijk komt het vaak voor dat er gewoon geen tijd is voor een normale pauze. ( in ons geval is dat vooral bezuinigingen ) Iets te ver door bezuinigd......:(

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zou gewoon een boterham neerleggen en daar, als je voorbij komt een hap van nemen. Drinken net zo. Zegt ze daar iets van, antwoord je gewoon terug van: als ik straks op de vloer lig, kom je mij dan opruimen? Want dan kun je het helemaal alleen doen! Een auto loopt ook niet zonder benzine, he??

Plassen net zo: Als ik de boel laat lopen, dweil jij het op??

En verder negeren en zeker je baas inlichten. Kom zeg, je moet jezelf niet als oud vuil laten behandelen hoor!

13. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Mijn hemel, wat is dat voor een vooroorlogse kenau?

Behandelt ze andere collega's ook zo?

Ik zou dit zeker bij je leidinggevende neerleggen, alleen al als waarschuwing dat er wat meer op haar gelet wordt dan op jou.
    En daarnaast wat meer van je af bijten.
    Desnoods zoals bij die klant met de koffie haar even erbij roepen en aan de klant vragen wat deze ook alweer besteld heeft.
    Ow, gewone koffie? Is je collega gelijk de mond gesnoerd met dr cappuchino.

14. mumija

mumija Niet meer actief

Hoe is het vandaag gegaan?

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Pff vervelend zeg dat je werk zo niet meer leuk is door haar.

16. xbabyxdx

@ mumija Bedankt voor het vragen!

We hebben beide een gesprek gehad. En alles is uitgesproken wat er dwars zat.
    Ze gaf aan dat ze met bepaalde dingen verkeerd zat. Maar ze het allemaal niet vervelend bedoeld.

Daarna heb ik nog apart een gesprek gehad, en hun gaven al aan dat iedereen wel een beetje last heeft van haar "werkwijze".
    En ze niet te veranderen is op dat vlak aangezien ze al jaren zo is.
    Ze ziet alles erg zwart - wit.
    Zeg tegen haar je mag geen pauze.... en ze denkt gelijk dat je ook niet mag drinken.

Mocht ik nou weer last van haar hebben dan proberen ze ons niet te vaak samen in te roosteren.
    Niet dat ik dat perse wil hoor, maar het is wel een geruststelling dat hun er wel wat aan doen als het echt niet botert.

Al met al ging het vandaag toch goed met haar samen werken. De communicatie was ook een stuk beter.
    Hoop dat het zo blijft.

17. mumija

mumija Niet meer actief

Nou dat zal toch wel een hele opluchting zijn! Goed dat je hebt kunnen aangeven wat je dwars zat, en dat er niet gelijk "partij" voor haar gekozen werd.
    Hopelijk ga je vanaf nu weer met wat meer plezier naar je werk!

Deel Deze Pagina