Kunnen wij ook rondkomen met 3 kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Babymamadidi, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Tuurlijk begrijp ik maar als ik dan kijk ik kreeg kleding geld. En voor de rest moest ik of sparen of werken met een bijbaantje. En mijn ouders hadden genoeg. Maar ben zelf van mening dat als kinderen echt alleen maar dure merk kleding en dergelijke willen hebben datzelfde er dan ook bewust van moeten zijn wat het kost.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Tja dat is een kwestie van gewenning denk ik dan. Heb er zelf als kind nooit om gemaald welk merk kleding ik had: nog niet trouwens ;) Kleding gaat ook langer mee als ze ouder zijn want ze groeien minder hard, schoenen slijten minder hard etc. Tenminste hier merk ik dat al heel erg met onze oudste van 7. Zij (1 sport, ouderbijdrage op school) is echt zoveel goedkoper als ik dat vergelijk met de middelste (peuterspeelzaal kosten iedere maand, zwemles) en jongste (luiers).

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Jullie hebben voldoende inkomsten, voldoende over in de maand dus dat zou geen probleem moeten zijn.
    Ik wil (de) graag een tweede maar wat mij tegenhoud en hield is dat we de zolder moeten verbouwen en ik perse een dakkapel wil en een andere auto voor we een tweede nemen:p

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dit is zo'n onzin, het blijft geen baby maar wordt ook groter en grotere kinderen gaan steeds meer geld kosten. (Sportclubs, feestjes, kleding rnz)

ts, het ligt er helemaal aan wat je je kinderen wil mee geven.
    Zelf heb ik de wens de kinderen de dingen te geven die nodig zijn om hun dromen waar te maken.

zo voetbalt onze zoon vrij hoog. Daardoor maken we wekelijks een hoop kilometers, heeft hij extra voetbalschoenen en
    sportkleding nodig en gaat hij ook naar een voetbalschool (overigens allemaal zijn eigen keuze van mij mag het best een heel stuk kinder) Hij is naar de middelbare school gegaan en omdat hij naar een speciale klas gaat zijn de schoolkosten ook een stuk hoger.

Onze dochter is vrij onrustig en vond geen enkele sport lang leuk. Vanwege haar bouw vonden we het echter wel belangrijk dat ze iets aan beweging zou doen. Ze is op paardrijden gegaan en bleek ook erg talentvol maar belangrijker, ze wordt er rustiger van en vindt het zo leuk dat ze dit al 1,5 jaar doet en ze echt nog niet wil stoppen.

5. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik denk dat het wel moet kunnen. Waar een wil is, is een weg. Maar het ligt ook grotendeels aan je prioriteiten, want groot worden ze toch wel. Ik ken een aantal gezinnen met 3-6 kinderen waarvan de lonen minimaal zijn. Veel tweedehands en weinig luxe, maar niemand komt iets te kort. En ze hebben elkaar.

Het is maar hoe je het bekijkt en waar je tevreden mee bent. Je kunt nooit in de toekomst kijken. Hoe prima je het voor elkaar hebt op dit moment, je weet nooit wat de toekomst brengt. En dan? Dan heb je een kind erbij, maar je komt er altijd wel uit als je het echt graag wil.

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik denk dat het prima moet lukken!
    Wij hebben een vergelijkbaar inkomen en we redden het prima met 4 kids:)
    De oudste twee zitten nu op het VO.
    De oudste geeft niks om merkkleding, de tweede wel.
    In verhouding met de kleintjes hebben ze weinig kleding nodig ( geen kapotte knieen oid meer, haha).
    Omdat onze kinderen al op een bijzonder basisschool zaten, waren we de hogere kosten al wel een beetje gewend.
    De oudste drie sporten, maar ik vind de kosten nu nog steeds goed te doen.
    ik denk dat het pas echt duur wordt als ze een vervolgopleiding gaan doen.
    Daar hebben we al een (klein) spaarpotje voor per kind en ik ben van mening dat er niks mis mee is als ze straks zelf gaan werken om een deel van hun studie zelf te betalen.
    Niemand kan in de toekomst kijken. je kunt nu beide goed vedienen, maar je kan werkloos worden, arbeidsongeschikt, overlijden of wat dan ook.
    Misschien kan je in de toekomst juist meer gaan verdienen door zelf meer te gaan werken of door loonsverhoging.
    Wij hopen onze hypotheek over 14 jaar afgelost te hebben, dus wie weet is daar nog iets mee te regelen;)

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Je moet maar zo denken; Stel.. de tweede was een tweeling geweest.. dan had je er nu al 3. zo ging het bij ons. jullie inkomen is erg hoog, maar ik zie ook hoge uitgaven! ik denk wel dat er wat te besparen valt. kijk eens bij het topic Weinig boodschappengeld, wat eten?
    Als je het gevoel hebt dat je graag een derde kindje zou willen hebben, dan zou ik dat gevoel niet laten wegdrukken door een financieel plaatje.
    vanwege bovengenoemde uitspraak (ik bedoel de reactie voor deze reactie) wil ik eerder zeggen, probeer je vaste lasten laag te houden, zodat je een buffer bij elkaar kan sparen. Je hebt nu in elk geval nog 9 maanden daar de tijd voor :)

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    als mijn kinderen dure merkkleding willen dan gaan ze er maar voor werken;)
    leren ze meteen wat het waard is. ik moest vroeger ook altijd werken als ik wat duurs wilde. we konden een hema broek krijgen en wilde we duurder dan konden we het bijleggen. ook hier zijn we niet slechter van geworden.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

en je moeder niet soms? het is best druk, 3 kinderen :p

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

BIjna iedereen kan rondkomen met drie kinderen.. het is maar wat je uitgaven patroon is.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dan ben je een verwend monster... en heb je heel andere problemen als ouder dan je financiën...:x

12. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Inderdaad.

13. Astre

Astre Niet meer actief

Dat kind heeft een schop onder zijn kont nodig en een krantenwijk. Laat hem zelf maar werken voor zijn dure merkbroek!

Ik vind 700 euro voor kleding en extra's per maand een schappelijk bedrag. Ik denk dat het vooral een kwestie is van bewuste keuzes maken en beseffen dat niet alles zomaar kan. Als de wens groot is voor een derde dan zou ik me in jullie geval niet laten tegenhouden door de financien.

14. twinkle star

Ik ben benieuwd of je er ook zo over denkt als jouw kinderen groter zijn. De wereld wordt steeds harder en natuurlijk moeten ze leren dat ze niet alles kunnen krijgen wat ze willen. Maar eerlijk is eerlijk, je wil wel dat je kind er leuk uit ziet zeker als ze beginnen te puberen en naar de middelbare gaan. Zodra ze tussen kindermaten en volwassen maten zitten kun je niet overal meer terecht.

15. Astre

Astre Niet meer actief

Dan nemen ze toch een krantenwijk? Zo ging dat bij ons vroeger thuis ook. En zo gaat het nu ook bij mijn drie puberende nichtjes. Wat dat betreft is de wereld niet eens zo veranderd.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Dat vind ik ook..als het van een bepaald merk moet zijn ga je er maar voor werken

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Wat dacht je van een krantenwijk?
    Mijn broertje vond het ook belangrijk (dure melkkleding) dus die heeft vanaf z'n 12e al een bijbaantje gehad.
    Mij interesseerde t niet, dus ik hield me aan het budget van m'n moeder.
    Trouwens, leuke kleding is niet hetzelfde als dure merkkleding hoor. :)

18. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

H&M heeft toch ook hele leuke kleding, ook voor oudere kinderen en dit is ook nog steeds redelijk betaalbaar. In die kleren wordt een kind echt niet gepest om het merk en als dat wel zo is dan moet je als ouder eens nagaan in wat voor sociale omgeving je je kind laat opgroeien... Wij hebben als gezin een redelijk ruim budget, maar puur uit principe geldt hier (alleen voor de oudste natuurlijk, jongste is nog peuter) dat als je iets anders wilt dan H&M of soortgelijk, je het lekker zelf bij elkaar mag sprokkelen- hetzij door het sparen van zakgeld, hetzij door een bijbaantje of zomerbaantje. Ik vind het niet meer dan normaal dan dat pubers leren dat je dure dingen niet zomaar cadeau krijgt. Leer je ze dit niet dan zitten ze straks in hun studententijd op de blaren (tenzij je dan nog alles voor hen betaald, maar dan stel je de klap alleen maar uit).

19. twinkle star

Oh nee dat weet ik ook. Echt duur spul krijgt hij ook niet. Maar de goedkoopste broek die ik tot nu toe heb kunnen vinden die er ook nog een beetje leuk uit zag was bij de cool cat van 39,95.

Overigens mag je een folderwijk lopen als je 13 bent en een krantenwijk bij 15 jaar. Helaas hier nog niet van toepassing.
    Wanneer het zover is moeten we kijken of het voor hem haalbaar is naast zijn school en voetbal.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Ja het zijn keuzes, je kan niet alles. Als werken (nog) geen optie is, dan zal hij zich moeten houden aan jou budget.
    En anders moet ie maar bedenken wat ie belangrijker vind, dure merkkleding of z'n sport. Ik wil alleen maar zeggen dat als je echt iets wil, je vaak weer andere dingen daarvoor moet laten. En ik vind niet dat ik als ouder verplicht ben om dan ook maar die dure merkkleding te geven. Ik zou ook wel lekker op vakantie willen bijv. Maar als ik daarvoor de rest van het jaar droog brood moet eten, ga ik liever niet op vakantie. Het zijn luxe-problemen, geen noodzaak.

Deel Deze Pagina