Kunnen wij ook rondkomen met 3 kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Babymamadidi, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Sja wij hebben nu 250 a 300 euro per maand over en we gaan voor een 2e. Een 3e kunnen wij niet betalen, maar met jullie inkomen zou ik dat wel doen denk ik.
    En lekker sparen tot het zover is.
    Ik moest ook werken voor extra's en heb goed geleerd om met geld om te gaan. maar goed mijn moeder was alleen, en afgekeurd dus dat was een andere situatie.

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Zo, dat is een flink bedrag TS! Zou het daar zeker niet voor laten.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens. :) Wij willen ook dat onze kinderen hun dromen kunnen waarmaken en hun talenten en interesses volledig kunnen ontplooien. En vaak kost dat (veel) geld, zeker als ze ouder zijn idd. Dan zit ik liever wat ruimer met twee kinderen, dan er drie hebben en hen toch belangrijke dingen (ik heb het dan niet over een dure spijkerbroek!) te moeten ontzeggen in de toekomst. Je man heeft dus wel een goed punt TS, verstand boven gevoel met dit soort dilemma's. ;)

4. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben geloof ik een vergelijkbaar netto inkomen.
    Behoorlijk hoge vaste lasten ook geloof ik, manlief heeft er meer zicht op ;).
    Wij kunnen prima rondkomen en kunnen ook nog extra's doen (denk aan huis opknappen e.d.). Merk nu wel ff, nu ik voor het eerst voor drie kids een hele garderobe aan moet schaffen (voor de jongste veel gekregen voor de zomer) dat ik best even op moet letten. Maar daarvoor krijgen we dan weer meer kinderbijslag. Kan ik best veel van doen.
    Maar hier ook altijd verjaardagen in ons gezin (aug-sept(vandaag, ik :p)-okt-nov), dus ook iedere maand dan weer extra uitgaven en dat dan in combi met kleding kopen is wel ff veel dan.
    Maar mogen niet klagen geloof ik :)

5. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Prijzige broeken :$
    Wat is er mis met bijv. de broeken van de Zara (slimfit, 18,95) of de broeken van de WE voor een joch van 12/13?
    Mijn neefjes van die leeftijd lopen er ook gewoon mee, heb ze zelf ook altijd voor mijn boys!!

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Eens!
    Als baby zijnde kost een kindje nog bijna niks eigenlijk,maar ga eens na denken over zwemmen, school, studie, hobby's etc...
    Altijd aan de toekomst denken, nooit alleen aan wat nu je inkomen is bijv...

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zag bij mijn zwager van 15 (inmiddels bijna 18) dat hij in de pubertijd groeide als een malle... Die had echt vaak nieuwe kleding nodig, daar wordt je niet vrolijk van.
    Plus als je een jongen hebt... die eten zo een heel brood weg hoor in de pubertijd. Ik zag het bij mijn vrienden, wat die gasten aten niet normaal.
    Ik hoor het nu ook van een collega die een zoon van 16 heeft en mijn zwager at dus ook ontzettend veel...
    Het zijn allemaal kleine dingen, maar kosten dus wel geld.:)

8. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ik denk makkelijk.Wij hebben het met 3 personen moeten doen van €1200.
    Nu 4 personen €1900.
    Lijkt mij in jullie geval makkelijk te kunnen.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hij is erg lang en mega slank. Hij moet dingen dus echt passen en die zitten hier niet in de buurt. Ben al blij dat hij deze broeken aan kan en vindt die prijs wel mee vallen in vergelijking met de broeken die ik eerder kocht van retour en vingino.
    Maar het maakt niks uit, we kunnen het nu missen dus het is geen probleem. Wat ik in mijn eerdere posts alleen maar probeerde duidelijk te maken is dat kleine kinderen weinig geld kosten en zodra ze ouder worden de kosten omhoog schieten ook qua kleding. Ongeacht of je merk spullen koopt of niet. Die keuze moet ieder voor zich maken. Wat me opvalt dat voornamelijk ouders met kleine kinderen zich vast houden aan het feit dat het niet zo duur hoeft te zijn. Er wordt aangegeven dat ze dan later maar een krantenwijk moeten nemen niet beseffende dat dat op deze leeftijd nog niet mag.

Maar dat is ook wat ik bedoel met wat je je kinderen wil mee geven. Hier vinden we het belangrijk dat ze hun dromen kunnen naleven. 5 dagen per week met voetbal bezig zijn is niet onze keuze maar die van onze zoon. De VWO klas is onze keuze maar het is zijn eigen kreuze om naar de +klas te gaan ivm de extra vakken.

Onze dochter rijdt paard, een keuze die gemaakt is vanwege de onrust die ze had. Dat het zo zou uitpakken had ik niet verwacht. Maar het is haar droom dus gaan we daar in mee.

Dat wil absoluut niet zeggen dat wanneer je je kinderen dit niet kan geven dat slecht is oid. Dit is de keuze die wij maken.

10. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Lastig om te zeggen. Je kunt nooit in de toekomst kijken.

Wij hebben beide vast contract en goed inkomen, en eindelijk zwanger. Mooi uitgangspunt dachten wij, ware het niet dat het bedrijf waar ik werk sinds deze week failliet is en we straks mijn inkomen moeten missen, net voordat ik met verlof ga. Daarbij ben ik ook nog kostwinner thuis.
    Van een zeer riant inkomen gaan wij dadelijk naar net rondkomen (mocht ik niet meteen weer aan het werk zijn) en tja, kindje is al onderweg dus we zullen het er toch mee moeten doen.

Ik geloof nu even niet meer in de zekerheid van een inkomen.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Kijk ik ben van mening dat kinderen geld kosten. Veel geld. Maar als er dan een opmerking word gemaakt over dat ze met bepaalde broeken 'niet tevreden' zijn, dan denk ik, dan gaan ze het lekker zelf verdienen.
    Het is wat anders als kijken naar wat een redelijke prijs is voorheen broek, 40 euro is in mijn ogen geen abnormale prijs. Vroegah, in mijn pubertijd, lag volgens mij ook de prijs zo rond de 80 gulden voor een leuke broek, die ik dus prima vond. Mijn broertje wilde een broek van 400 gulden ;)
    Ja mijn moeder was gekke Henkie niet. Mijn broertje was/is altijd een ondernemertje geweest, dus die was met 12 al wel aan het werk. Hij praatte zich gewoon ergens naar binnen. Zoals ie op z'n 17e ook al rijlessen versierd kreeg (toen het nog niet mocht/alleen in speciale gevallen, zoals nu het wel het geval is.) maar misschien was het vroeger wel makkelijker, weet t niet.

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dit is mij ook gebeurd mede daarom durf ik nu een tweede wel aan.

13. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Wij komen ook rond met zn vijfen en hebben aanzienlijk minder inkomen, ligt er idd maar net aan wat je belangrijk vind qua uitgaven.

14. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Wij hebben niet eens zoveel inkomen als wat jullie aan vaste lasten hebben (een heeeeeel stuk minder zelfs als inkomen). Je moet zelf kijken wat jullie belangrijk vinden en daar een keuze voor maken..

15. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik lees veel over de toekomst, dat daar ook rekening mee gehouden moet worden.
    Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik denk dat dit bij ts (zoals de financiële situatie nu is) makkelijk te bewerkstelligen is. Eventueel wat aanpassen, qua luxe, boodschappen enz. om zo te proberen zo veel mogelijk te sparen per maand. Zodat je later veel kosten kan opvangen met je spaargeld.
    Maar dit is natuurlijk altijd slim om te doen....0, 1, 2, 3, 4 enz. kinderen.
    Verder is de toekomst natuurlijk altijd en voor iedereen onzeker!

16. Astre

Astre Niet meer actief

Ik stond zelf op mijn 11e ook pindaatjes in te pakken, omdat ik perse nikies wilde hebben. Vanaf toen altijd baantjes gehad en daarnaast gewoon mijn VWO en sport. Ik heb niet het gevoel dat ik er slechter van ben geworden. In tegendeel ik heb er onwijs veel van geleerd en besefte al heel jong dat als je iets wilt in het leven dat je ervoor moet werken. Het hebben van veel geld staat niet garant voor het waarmaken van je dromen en het ontplooien van interesses, zoals iemand hier min of meer stelde. Er zijn namelijk meer wegen die naar Rome leiden en ondanks dat er bij ons vroeger thuis geen rooie rotcent was, heb ik al mijn dromen waargemaakt en weet ik heel goed wat ik wel en niet wil.

Buiten dat, is 700 euro per maand over voor kleding en extra's toch ook een hoop geld? Je kan dat toch ook niet weinig noemen?

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het scheelt toch wel hoor als je geld hebt om de sport of hobby's van je kind te kunnen betalen. Ik heb vroeger dans en (prive)zangles gehad en dat was niet goed koop.
    Mijn zoon wil ook graag dansen en daarnaast piano/gitaar of drumles dan is het toch wel handig om dat te kunnen betalen. Ik vind dat erg belangrijk,
    Daarnaast wordt studeren alleen maar duurder dus ja dan is het ook handig als je flink wat kan sparen voor later.

Ben het er helemaal mee eens dat kinderen best kunnen werken voor extra's als ze in de pubertijd zitten. Ik heb dat ook moeten doen.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    Ik snap veel reacties niet zo goed. Als je 700 euro per maand over hebt kun je toch prima leven, zeker ook wel met 3 kids? Dat is toch best veel geld! Hier lukt het met 3 kids iig prima met net iets meer dan dat. Hebben alles, kunnen lekker op vakantie en leven goed.

Wij betalen overigens nog dik 500 euro aan de crèche, dus dat kinderen veel duurder worden als ze ouder worden gaat niet altijd op, immers die kosten vallen dan weer weg.

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat denk je dat contributie voor een sportclub x3 kost:)? Dan bijv met voetbal nog omste beurten rijden voor wedstrijden en met Volleybal had ik dat bijv vroeger ook en ga zo maar door;)

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.315
    36.177
    113
    Voetbal kost hier 21 euro per kwartaal, mijn man is leider dus die rijdt sowieso elke keer, is misschien 20 euro per maand. Dit betalen we nu voor de oudste, maar voor die 500 euro van het kdv die we over een paar jaar niet meer hebben kun je best veel sportclubjes betalen hoor.

Deel Deze Pagina