Kunnen wij ook rondkomen met 3 kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Babymamadidi, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat klopt, maar dan nog, zoals ik in eerdere posts ook al zei, wat denk je van studie later etc:)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat is toch helemaal niet zoveel? Als ikzelf sport kost dat max euro 40 per maand en dat is volgens mij al relatief duur voor een gemiddelde teamsport (tenminste volleybal, handbal, voetbal en hockey zijn hier veel goedkoper). Kids zou hier 3x 30 zijn, kunnen ze het hele jaar 3x in de week sporten (zwemmen en waterpolo in dit geval). Reiskosten doen ze bij de jeugd niet aan, maar rijd je eens in de zoveel tijd: iedere ouder 1 maximaal 2x. Komen hier dan nog kosten bij voor kleding en badslippers a misschien 150 per jaar voor alledrie. Kost het je maximaal 120 per maand als je er een maandbedrag aan wilt hangen. Ik vind dat niet schrikbarend. Helemaal niet of er dan 2 of 3 sporten (scheelt 40 euro).

Maargoed, wij zijn van 1 sport is voldoende. Sommige kinderen doen wel 2 of 3 sporten of bijv sport en muziek. Zou mogen als ze ergens echt vol van zijn, maar ik zou het als hoeveelheid gewoon teveel vinden voor jonge kinderen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Dat ligt er maar aan wat voor sport ze doen. Dochter heeft ballet gedaan en nu kan ze voetballen en turnen en voor dat geld. Samen kost het overigens nog minder dan alleen ballet. Ze mag maar 1 sport kiezen maar het had dus samen gekund.

En of je kind studies en alle sporten kan doen die ze willen logt niet om die 700 euro denk ik. Daarbij vind ik niet per se dat een kind maar alles moet kunnen wat het wil. Horen: nee dit kan nu echt niet daar worden ze echt niet minder van. Ik vind dat je ervan leert.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mee eens, 700 is in het geval van TS ruim voldoende om dat te doen.
    Maar goed niet iedereen zit zo ruim in de centen:)
    Misschien ben ik verwend, mijn ouders waren echt niet rijk maar ik heb altijd kunnen doen wat ik wilde, altijd mogen studeren wat ik wilde.
    Daarnaast hebben ze mij 2x een flinke smak geld gegeven voor studie/trouwen/huis..(wat ze dus gespaard hadden voor mij)
    Ik vind zelf sport minder belangrijk dan muziek (ben geen sportliefhebber), dus als mijn zoon bijv piano en gitaar les wil zou ik graag willen dat dat mogelijk is snap je?

5. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik vind dat het kan! Ook wij hebben veel minder met 3 jonge kids. Wij blijven keihard werken zodat wij ze ook later alles kunnen geven, maar kunnen niet voorspellen hoe het gaat lopen. Ik werk nu 30 uur, maar over 2,5 jaar moet ik ook ander werk hebben want dan stopt dit.

Komt heus wel goed!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook 1 sport.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Bij mij zou het dus eerst piano en dan gitaar of andersom zijn. Vind dat niet nodig tegelijk.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.190
    113
    Daar kun je toch voor sparen? Bovendien kan alles wel helemaal veranderd zijn tegendie tijd.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja ik had ook en dans en zangles:)
    Als ik het kan betalen (wij hebben nu nog maar 1 kindje) dan waarom niet.
    Als we het niet beide kunnen betalen, dan mag hij er idd 1 kiezen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.190
    113
    Het gaat hiermom 700 euro en daar kun je best een hoop dingen voor doen, ook met 3 kinderen. En ja, ik vind je wel verwend, ik vind mijzelf ook verwend. Mijn ouders hebben mijn studie en rijbewijs betaald. Mijn man heeft dat allemaal zelf moeten betalen, maar is daar ook niet minder van geworden.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja dat moet dus wel kunnen, niet iedereen kan dat.
    Ik ken een stel, krijgt een 2e kindje maar beide geen werk...Beide wajong uitkering, hij wil gelukkig wel werken en solliciteerd zich ook rot.
    Maar toch de keuze gemaakt om (terwijl ze al amper rond komen) toch voor een 2e te gaan.
    Ze moesten hun tv abbo opzeggen om de psz te betalen. Tja dan vraag ik mij af of je verstandig bent..

12. Astre

Astre Niet meer actief

Studeren wordt inderdaad duurder, maar hoe rijk ik ook ben, ik ben niet van plan om de complete studies van mijn kinderen te gaan bekostigen. Ook daarin is niks mis met een bijbaantje of eventueel een studieschuld. Een ouerlijke bijdrage prima, maar als het niet kan dan niet. Je studententijd is een prima periode om met geld te leren omgaan en verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leven.

Wat betreft sporten en dergelijke. Contributies zijn hier helemaal niet zo duur. Wellicht regiogebonden, maar 20 weken balletles (ongeveer een half jaar les vanwege de vakanties) kost hier bijvoorbeeld 65 euro. Als ze ouder zijn 80 euro. Voetbal 20 euro per maand enz. Priveles zal vast duurder zijn, maar is in mijn ogen niet nodig.

Sowieso vind ik niet dat een kind en op dansles en op muziekles en op weet ik veel wat voor les moet. Een tegelijk en leren keuzes maken. Van een keer ' nee' horen wordt een kind ook niet slechter. Persoonlijk vind ik dat zelfs alleen maar goed voor hun ontwikkeling.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.190
    113
    Nee, dat denk ik ook niet, maar ik reageer puur op het bedrag van 700 euro, niet op andere situaties.

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Tja nouja ik ben er niet minder van geworden dat ik op zangles en dansles mocht...
    Zoals ik al tegen Tuc zei, wij hebben 1 kind,als ik het kan betalen doe ik dat gewoon. Kan ik het niet betalen moet hij een keuze maken.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier is de contributie een stuk hoger en zodra ze ouder worden is dat alleen maar meer. Dochter deze maand een wedstrijd bovenop de gewone paardrijkosten. En ook deze maand de voetbalschool en schoolkosten mogen betalen. Zwemles van de jongste erbij dat was deze maand totaal 700. Niet alle kosten komen elke maand terug maar denk dat we gemiddeld op 250 pm zitten voor alleen de sporten.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dat valt erg mee hoor. Hier hebben we zwemles en voetbal n zijn voor 140 euro per kwartaal klaar. De voetbal gaat per team 2,50 omhoog in het kwartaal. Zo betaal ik nu voor mijzelf. 37 euro per kwartaal valt best mee vind ik dan. De ouder bijdrage school is 27 euro per jaar. Alleen al de peuterspeelzaal en peuter gym kost hier 150 per maand.
    Duurdere hobby als paardrijden is hier 120 euro voor 16 lessen dus 4 maanden.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Woei..ballet was hier 70 euro per kwartaal.

18. Astre

Astre Niet meer actief

Natuurlijk ben je er niet minder van geworden. Ik denk ook een verschil in achtergrond. Bij ons vroeger was er geen geld, ook niet altijd fijn, maar wat ik daarvan geleerd heb probeer ik nu ook mee te geven aan miijn kinderen. Wij hebben voldoende inkomen om ons kinderen alles te geven, wat ze willen, maar doen het bewust niet. Hoe wij het doen is niet beter, maar een andere manier van opvoeden. Eerlijk, ik vind dat veel kinderen ontzettend verwend zijn en ik erger me daar aan. Ook dat speelt bij ons mee in de keuzes die we maken.

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zie hier even snel al 55 euro voor Voetbal..Dat is wel even iets anders dan 21 euro.
    Dan gitaar les vanaf 10 jr is al 75 per kwartaal..

20. Astre

Astre Niet meer actief

Ik vond het ook absurd goedkoop, maar de andere ouders niet. Ik begon al aan mezelf te twijfelen :D

Ik denk echt dat dit regiogebonden is. We wonen niet in de meest rijke gebieden van Nederland en er wordt al snel geroepen 'doe eens even normaal'.

Deel Deze Pagina