Mijn vader had een simpele baan en mijn moeder werkte niet eens tot ik naar de middelbare ging, we woonden in een gewoon rijtjes huis en waren echt niet rijk. Wij gingen bijv nooit naar het buitenland op vakantie. Ik snap wel wat je bedoeld hoor! Ik ben het er ook mee eens dat je kinderen ook best mag stimuleren om zelf hard te werken. Mijn ouders zijn net na de oorlog geboren, complete armoede dus in hun tijd. Wellicht wilden zij ons daarom alles geven.. Daarnaast vind ik ook dat kinderen enorm verwend zijn tegenwoordig. Maar goed ik zal ook niet ontkennen dat als ik bijv iets moois kan kopen voor hem ik het niet zal laten...
Nou 250 pm is toch niet extreem? En dan betaal jij waarschijnlijk ook wat meer dan de gemiddelde ouder omdat je zoon naar een speciale school gaat. Wat in mijn ogen ook niet noodzakelijk is.
Ik heb net even opgezocht wat hier voetbal kost per jaar. 65 euro per jaar voor de F-jes oplopend tot 90 euro per jaar voor de A. Dat is een paar euro per maand! Alsof ze het gratis weggeven hier
In mijn overweging zou het geluk, de lol, de liefde van een kindje erbij altijd meer wegen dan 1 kind alles kunnen geven waar hij maar om vraagt.
Je doet net of mijn zoon alles krijgt wat hij wil En alsof ik om die reden niet nog een kindje zou willen. Dat is niet zo, hij zit nog nergens op omdat hij te jong is. Ik zou dolgraag nog een kindje erbij willen, maar vanwege andere omstandigheden is dat voorlopig niet mogelijk...
Fjes kost hier 85 per jaar, a jeugd 129, nou dat zijn bedragen die nog wel op te brengen zijn natuurlijk en je hoeft niet voor de duurste club te kiezen uiteraard.
Mijn moeder zat in de bijstand en er was altijd stress over geld. Als ik me kinderen een ding niet wil mee geven is het die stress. Ik geloof dan ook niet het geleuter dat kinderen alleen maar liefde nodig hebben en dat geld geen rol speelt. Ik probeer een middenweg te zoeken en geen idee of ik goed zit. Als het om uitjes en vakanties gaat zijn mijn kinderen trouwens wel verwend. Wij doen ontzettend veel met zijn viertjes en dan letten we dus niet op geld. Dat vinden wij wel weer belangrijk. Erg consequent zijn we dus niet .
Oh dat lijkt me heel naar om mee gemaakt te hebben. Ik snap zeker dat jullie dat dan niet willen voor jullie kinderen! Nee ik vind het ook onzin als mensen altijd maar zeggen 'Als je maar genoeg liefde geeft' bullcrap! Hahahah nou ja uitjes zijn ook belangrijk toch! Ik heb zelf ook fijne herinneringen aan uitjes van vroeger. Quality family time is ook erg belangrijk, voor de band etc. Het is ook maar net wat je belangrijk vindt denk ik
Geen idee heb even snel gekeken, mijn zoon gaat sowieso niet op voetbal hahahaah Hahaha ja dat is het zeker, ook vrij lastig kan ik je vertellen hahah
Nee dat is niet extreem veel maar wel excl alle andere kosten die er nog bij komen kijken. Hij gaat overigens niet naar een speciale school maar een speciale klas. Dit omdat hij al duidelijk weet wat hij wil worden en dit bij die speciale klas als extra vak gegeven wordt. Daarnaast hebben ze hier geen gewone VWO brugklas maar is het een combiklas. Deze school staat erg goed aangeschreven en zijn gevoel bij deze school was heel erg goed. Dat vindt ik 1000x fijner dan dat ik hem naar een school laat gaan waar hij zich niet prettig bij voelt (hebben 5 scholen bekeken). Als ze lekker in hun vel zitten gaat alles een stuk makkelijker. Maargoed, iedereen heeft daar zijn eigen ideeen over en dat is prima. Denk dat we nu erg gaan afdwalen. Zoals ik in mijn eerste reactie schreef denk ik dat het met 700 euro best moet kunnen.
Precies dit. Een van onze koters blijkt nogal talent te hebben voor een bepaalde sport en vindt dit ook helemaal geweldig. Maar het kost wel een kapitaal om de privé trainers e.d. te bekostigen. Om over de studies later nog maar niet te spreken, wij willen onze kinderen niet met een volledige studieschuld opzadelen, ook al zullen ze wel gewoon een bijbaantje moeten nemen.
Wij gaan voor een 4e kindje nu. Mijn man werkt 36 uur per week en ik werk voornamelijk thuis als de kids naar school zijn of slapen. Oudste 2 hebben zwemles gehad, zitten nu beide op voetban ( 45 per jaar ) jongste gaat volgend jaar naar de PSZ. We kunnen rond komen maar hebben het niet ruim. Ik heb altijd gedroomd van een groot gezin en met 4 kids is dat wel mooi. Ik heb niet veel geld voor mezelf nodig. Natuurlijk wil ik mooie kleren voor mezelf en de kids maar dat hoeft echt niet duur te zijn en ook niet elke maand nieuwe kleding. De kinderen staan bij mij altijd op de eerste plaats en als ik dan zelf wat minder kan dan vind ik dat geen probleem Wat betreft studie, ik vind dat ze vanaf de middelbare zelf een bijbaantje kunnen hebben. Dat geld kunnen ze deels zelf uitgeven en deels in een studie potje. Dat zal uiteraard nooit genoeg zijn maar we sparen voor alle kids 30,00 per maand dat ook voor een studie gebruikt kan worden. Als dat nog niet voldoende is dan zal er een bedrag geleend moeten worden.
heb 4 kinderen waarvan 2 al stuk ouder zijn en dus ook veel meer kosten.. en wij doen het met een heel stuk minder...