Kunnen wij ook rondkomen met 3 kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Babymamadidi, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh

Ja met jullie inkomen red je het zeker wel !

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

tweedehands kledingwinkels bestaan ook nog.maar ik zal het straks wel makkelijk hebben aangezien ik 3 jongens heb de allemaal niet even groot zijn, dus de kleding schuift gewoon door, tot het gaar is.
    En zo niet, dan gaat het weer naar een ander kindje, dan geef ik het weg.

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Lijkt mij geen probleem.

Wij hebben 5 kinderen en houden niets over (verdienen ook een stik minder dan jullie per maand), dus 3 kinderen zou zeker moeten lukken

4. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Hier ook nog steeds de twijfel.. Eerder om andere redenen; er zal een andere auto moeten komen dan, van onze kledingkamer moeten 2 kamertjes gemaakt worden.. We hebben nu het geluk dat opa's + oma's oppassen maar de vraag is ook hoelang ze dit kunnen/blijven doen.

Vanwege complicaties bij vorige zwangerschappen zal volgende zwangerschap een risico-zwangerschap zijn.. Willen we dat risico nemen?

Voor nu hoef en wil ik de keuze nog niet maken, alhoewel het verlangen naar een 3e kindje steeds bij ons tweeën blijft! We hebben nog tijd..

5. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Als je 700 euro overhoudt denk ik dat je heel makkelijk rond kan komen er zijn er genoeg die het met minder doen.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja tuurlijk in uiterste nood. Niks mis met 2e hands hoor, koop voor mijn dochters ook wel eens iets via mp als ik een bepaald kledingstuk wil hebben. Maar een puber zit daar niet echt op te wachten. Natuurlijk in nood kan het niet anders maar om op die basis voor een extra kindje te gaan zou niet mijn keuze zijn.

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Eens, en nu zijn je kinderen misschien niet even groot, maar dat kan nog veranderen. Juist in de puberteit. Als het goed is zijn ze ergens in die tijd uitgegroeid, en de kans zit erin dat ze dus een tijd dezelfde maat hebben.

Mijn kinderen hebben een vader van 2 meter. Het is al een ramp kleding voor hem te vinden (hij is ook heel slank). Ik wil mijn jongens niet aandoen dat ze midden in de puberteit, vol onzekerheid, ook nog eens met te korte en te wijde kleren moeten lopen. Ook als dat betekent dat we elke maand nieuwe broeken moeten kopen. Zelfs al koop je het goedkoopste van het goedkoopste, dan nog is dat duur.

Overigens moet je ook meenemen dat je over zo'n jaar of tien ook wel iets meer verdient, als het goed is.

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ja tuurlijk zou dat kunnen, maar op dit moment gaat het wel zo. ze zitten nu in maat 122, 104 en maat 98. Komt mooi uit.
    Ik hoop zelfs dat de kleinste een inhaalslag gaat maken, dus ik zou het juist fijn vinden wanneer die 2 dezelfde lengte gaan hebben. ze gaan in elk geval ook erg lang worden. 185-195 cm is berekend van alle 3.
    Maar ik weet dat de WE ook voor 30 euro hele mooie broeken heeft, die jaren mee kunnen. Die prijs zegt natuurlijk niets over te lang of te kort.

Ik begrijp je laatste zin niet helemaal, bedoel je mijn inkomen of dat van TS? en bovendien is alles dan ook weer duurder lijkt mij. En daarnaast hoef je niet al je geld uit te geven wat je verdiend.
    Maar TS heeft in mijn ogen echt voldoende geld om haar kinderen een goed leven te kunnen bieden.

9. MariekeM

MariekeM Lid

16 sep 2014
    31
    0
    0
    Limburg
    Niemand kan in de toekomst kijken.

Er veranderd zoveel.. hoe gaat het verder met het zorgstelsel?
    Dat is misschien over 10 jaar (als de kids echt geld gaan kosten) wel weer helemaal anders..

Wat als jij of je partner je baan verliest, uit elkaar gaan.. Allemaal dingen die kunnen gebeuren maar waar ik echt niet over na ga denken!

Het kan ook zijn dat je volgend jaar de lotto wint oid dan ziet het er weer anders uit :D tja.. het leven is onvoorspelbaar..

Volg je hart, uiteindelijk kom je er vast wel!

10. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik ben nu zwanger van de 2e en vind dat voor ons genoeg
    zo houd ik nog geld over om voor ze te sparen en leuke dingen te doen zoals vakanties en dagjes weg en voor noodgevallen.

11. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je het makkelijk red hoor met 3 kinderen. Ik weet niet exact wat wij 'over hebben maandelijks' als ik alles optel, dan heb ik het over EHBO en BHV toeslagen van manlief, vakantiegeld etc. etc. maar we zullen ook op zoiets zitten denk ik. Wij hebben een 3e op komst. Ik kreeg vroeger ook niet alles in mijn schoot geworpen, prima, ik werkte heel wat uurtjes bij per week vanaf mijn 16e.

Qua sportclubs: mijn kinderen zitten op zwemles (nu voor B, de jongste, 2 keer per week), de oudste zit op zwemvaardigheid 2, 1 keer per week), dat is gratis want ik werk er. Daarnaast zitten ze beiden op turnen en jazzballet, de oudste nu in de wedstrijd groep. Daar komt eenmalig kleding bij, iig. 1 keer per jaar, tenzij ze het langer passen. Pakje, broek, schoenen. De jongste heeft ook een leuk pakje met turntjes. Dat kost niet zoveel. Contributie voor beide kinderen per jaar is, voor turnen en jazz: 300 euro, iets minder zelfs.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    mijn oudste is nu 7 en sinds een half jaar zijn alle broeken die hij krijgt binnen een paar week af, gaten in de knieën, dus verkijk je daar niet op. Bovendien lijkt het mij voor een kind niet leuk om telkens afdankertjes te krijgen.

13. MariekeM

MariekeM Lid

16 sep 2014
    31
    0
    0
    Limburg
    Hier ook vaak broeken kapot en die maak ik gewoon hoor, stukje oude spijkerbroek aan de binnenkant plakken en klaar.
    Ik ga echt niet elke week een nieuwe broek kopen ook al heb ik daar genoeg geld voor.

Hier word er dus ook weinig kleding door gegeven.. Bovendien heb ik alle te kleine kleren van de oudste al weg gedaan

14. Boris10

Boris10 Niet meer actief

´t Is maar hoe je het brengt. Jij vind het afdankertjes en dat zal je kind direct overnemen. Ik vind het hele mooie kleding die door een ander kindje is gedragen maar er als nieuw uitziet.

Ik draag zelf ook ´afdankertjes´ zoals jij het noemt. Ik noem het slim bezig.:D

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    Nee hoor, ik vind in principe niets mis met kleding doorgeven, maar ik zou het wel oneerlijk vinden als alleen de oudste telkens nieuwe kleding krijgt en de andere 2 niet.

Ik gooi de broeken met gaten ook niet direct weg, kan hij nog prima mee buitenspelen of ik maak er idd even wat op, maar doorgeven aan mijn jongste zou ik dan echt niet doen (al doe ik dat sowieso niet, omdat er teveel leeftijdsverschil tussen zit en ik het dan te lang moet bewaren).

16. MariekeM

MariekeM Lid

16 sep 2014
    31
    0
    0
    Limburg
    Oh mijn zoon krijgt ze ook gewoon aan naar school hoor, dat boeit mij echt niks en hij vind het zelf trouwens ook heel stoer..

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    Er zit natuurlijk ook verschil tussen helemaal niet kunnen sporten of geen privetrainers kunnen betalen.

18. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Hier krijgt iedereen het doorgeschoven. De oudste krijgen het ook weer van vrienden en familie dus niemand krijgt nieuw. En aangezien het er wel uit ziet als nieuw hoor je niemand klagen, bovendien zijn ze niet anders gewent

19. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Ik vind 3100 euro een redelijk salaris! ik ben dan toch wel benieuwd wat de dames verdienen die zeggen dat kinderen duur worden ect.

Ik denk dat het haalbaar is. je kunt nog steeds elke maand iets sparen voor de toekomst. Je zult als het goed is nog groeien in salaris.
    als ik dalijk minder ga werken houden we ongeveer het zelfde over nu zijn onze vaste lasten wel wat lager.

ga je wanneer de kinderen op school zitten weer meer werken?
    en ja een baan verliezen of iets dergelijks kun je nu nog niet weten.

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn zwager werkt voor minimum loon, zijn vrouw werkt niet en kunnen toch hun 4 kinderen in leven houden. Veel geld is er niet, maar er is genoeg.

Waar een wil is, is een weg :)

Deel Deze Pagina