Ik werk in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Merk dus dat mijn lijf aan alle kanten aangeeft dat het allemaal te zwaar wordt. Nu dacht ik er over om 2 uur per werkdag minder te werken, dus ipv van 14-22 van 14-20. Nou ik heb qua uren maar een dom voorstel gekregen, vond mijn coördinerend ook, die moest het me meedelen. Ik moet eerst mijn overuren en vakantiedagen opmaken. Mag een week meenemen en de rest moet op, dus als ik minder wil werken moet het van vakantieuren. Dat dacht ik dus niet. Ik kan gedeeltelijk in de ziektewet, krijgen ze geld voor en ze hoeven voor mij geen inval in te zetten want het gaat maar om 2 uurtjes per dag. Ook moet ik dan rekening houden met de diensten van de anderen. Als er toevallig een dienst van 15-21 is kan het niet. Zal dus per keer moeten bekijken of ik eerder weg kan. Ik had zelf als voorstel: weekenden van 16-22 door de week van 14-20 en dagdienst van 8-14. Dan hoeft er geen inval ingezet te worden. Officieel hoef ik geen vakantiedagen op te nemen hiervoor, dat doe ik dus ook niet. Heb ook niet eens zoveel meer. Ook overuren heb ik al op, dus hoe ze dit nu heeft bedacht... Ik weet nu dus niet waar ik aan toe ben. Weet alleen dat ik het niet meer trek om 8 uur te werken.
Contact opnemen met de bedrijfsarts, hij kan dan aangeven of je wel/niet gedeeltelijk in de ziektewet kan en dan heeft je werkgever gewoon pech en moeten ze zelf zien hoe ze dat doen met de diensten van anderen. Bij ons op werk zijn er dagdiensten (08.00-16.30) en late diensten (12.30-21.00) en slaapdiensten. die om 15.30 begint. Nu heb ik 2 vaste dagdiensten per week, maar vanwege mijn zware zwangerschap (tweeling) ben ik al met 12 weken gedeeltelijk in de ziektewet gekomen. Eerst 2 uurtjes eerder naar huis, dus voor de slaapdienst begon. En uiteindelijk halve dagen, dus voor de late dienst begon. Ze deden ook moeilijk vanwege de overlapping, maar ze moesten zich aan de uren van de bedrijfsarts houden. Dus hebben ze me uiteindelijk min of meer overgepland. Dus contact opnemen met de bedrijfsarts of de verloskundige een briefje laten schrijven dat je een x aantal uur minder moet gaan werken.
Mijn vk vertelde dat ik de arbo moet bellen gaan ze moeilijk doen. Arbo doet voorzichtig met zwangere vrouwen Heb het nummer in mijn tel. opgeslagen staan.
niet intrappen hoor, doen wat sassie zegt, je bedrijfsarts bellen, hij kan zeggen dat het medisch niet verantwoord is je volledige uren te blijven werken en je werkgever is hiervoor verzekerd, zo gaat het bij mij nu ook, en mijn werkgever heeft daar maar naar te luisteren en te handelen.
Inmiddels een goed gesprek gehad. Ik ben dus 25% in de ziektewet. Ineens alle medewerking! Erg prettig! UWV heeft al gebeld en belt ergens in januari terug, die doen niet moeilijk. Kortom, alles is goed gekomen gelukkig!
ik heb net de leidinggevende van mij een e-mail gestuurd en ga vrijdag ook een gesprek met haar aan. Spannend! Duim jij mee voor mij hartewens?