Kunnen ze mij dit op mijn werk tegen mij gaan gebruiken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kleintjuh85, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Nee helaas is dat niet mogelijk.

Als zijn meeloopdag vandaag heel goed is gegaan, dan is hij aangenomen bij zijn nieuwe werkgever. Dan vraagt hij sowieso vrij op zijn huidige werk.
    En anders is het inderdaad het slimste dat hij thuis blijft want hij heeft daar een vast contract en is bijna nooit ziek.

2. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik ben zo blij dat een aantal van hier niet mijn werkgever zijn...
    gelukkig heb ik een heel begripvolle werkgever, een menselijke ;):p

overigens kun je beter goed uitzieken dan te snel weer gaan werken anders blijf je nog weken lang doorkwakkelen en zul je je nog vaker ziek moeten melden.

tuurlijk kun je ook ziek gaan werken, of je nou uit je ogen kan kijken of niet, gewoon gaan joh ;) duurt alleen wel 3x zo lang voor je beter bent...;)

nee ik vind t ook niet stoer als iemand ziek komt werken. en bij buikgriep vind ik dat je maar in quarantaine moet tot al het besmettingsgevaar geweken is ;)....

ik vind het flauwekul dat je met griep (dus koorts etc) op halve kracht zou moeten gaan werken. wie schiet daar iets mee op uiteindelijk dan? de werknemer die er dan 3x langer over doet voor ie beter is? of de werkgever die 3x meer kans loopt op ziekmeldingen omdat de werknemer blijft kwakkelen...daarbij de kans nadrukkelijk aanwezig is dat er veel fouten gemaakt worden etc.

ook kan ik "doodziek" nog wel wat zinloos lezen en schrijven hier op zp hoor, daar heb ik mn hersens nou niet bepaald heel intensief voor nodig ;)

anyway. ziek is ziek. en ja er zullen altijd verschillen bestaan tussen personen onderling wat hun definitie van ziek is en wanneer zij zich ziek zouden melden. heldhaftig of een watje? geen idee wie er uiteindelijk "slimmer" is.

als je zoals TS al een periode van overspannendheid achter je hebt liggen zou ik wel uitkijken met weer te snel gaan werken.

3. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier absoluut geen fijne werkgever.
    Ik werk in de zorg en je moet gewoon echt doodziek zijn willen ze je met rust laten.
    Verkouden,hoesten,keelpijn,dichtzitten van het snot? Je komt maar gewoon werken. Alle bewoners hebben het tenslotte ook.

Je wordt zelfs gebeld door de manager die op je gaat in praten dat je je collega's in de steek laat als je niet komt.

Er was met oudjaarsdag een collega ziek geworden, flauw gevallen thuis ed. De volgende morgen staat ze op de stoep, trillend en huilend. "gedwongen" door de manager en zelf niet sterk genoeg om daar tegen in te gaan.
    Wij hebben haar naar huis gestuurd.

Voorheen draaide je 3x om te telefoon hen om je ziek te melden, tegenwoordig 10x omdat je weet dat je dienst niet aangevuld gaat worden en het zo ontzettend druk is.

Ik voel me al 3 weken niet fit,( verkouden,hoesten,bijholtes zitten vol,hoofdpijn) maar ga gewoon de nacht in vanavond. Eigenlijk heel erg stom maar ik heb me voorgenomen om te kijken hoe deze nacht gaat en lukt het niet goed genoeg dan blijf ik morgen thuis.

4. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Als ik mij slapjes voel en iets verhoging. Jammer voor mijn lichaam. Dikke ibro er in en gaan. Ik wil mijn baan niet kwijt. Ben maar oproep kracht. Hoop ooit in vaste dienst te komen

5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Mijn oma is zojuist overleden. Begrafenis is waarschijnlijk wel op zaterdag, maar durf n.a.v. vandaag geen vrije dag te vragen. Bijvoorbeeld vrijdag om alvast naar Limburg te rijden en om dan waarschijnlijk naar de avondwake te gaan. Ik heb er wel conform CAO recht op, maar toch.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gecondoleerd.
    Welke cao val jij dan onder? Hier krijg ik echt geen vrij voor een avondwake van een oma.
    Hopelijk red je het door na je werk gelijk te gaan rijden.

7. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.144
    1.635
    113
    Gecondoleerd met het overlijden van je oma.

Wettelijk gezien heb je alleen recht op bijzonder verlof op de dag van overlijden en dag van de begrafenis/crematie. Tenzij je vanuit je CAO recht op meer zou hebben.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gecondoleerd! Tot hoelaat werk je? Brabant en Limburg ligt toch vlakbij elkaar? Misschien een uurtje eerder weg om naar de dienst te kunnen?

9. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Wie zegt hier dat je met griep moet gaan werken? Maar als je koorts hebt, heb je niet per definitie griep. Als je griep hebt, ben je zo ziek dat mensen er dood aan gaan. Mensen voelen zich wel vaak "grieperig" maar dat is toch echt niet hetzelfde. Dan zit je echt niet op ZP...en dan is het inderdaad wijs om een dagje of middag vrij te proberen te nemen.

TS: gecondoleerd!

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Hoogstwaarschijnlijk is de begrafenis op zaterdag en komt er misschien een avondwake. Wij gaan morgen vanuit het werk naar Limburg toe. En dan kijk ik of ik eventueel vrijdag een paar uurtjes eerder weg kan op het werk en het volgende week in haal op een vrije dag. Ik heb de CAO verkeerd gelezen en het is inderdaad bijzonder verlof op dag van begrafenis.

Dankjewel allemaal.

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    En als je nou op je vrije donderdag gaat werken ipv vrijdag? Gecondoleerd en veel sterkte met het verlies van je oma

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat zou ik ook doen, sowieso alleen al om goede wil te kweken en ook misschien nog vrijdag ochtend een paar uurtjes.
    Zeker als je man toch vrij kan nemen.

Wel vervelend allemaal voor je. Gecondoleerd en sterkte!

Over ziek zijn en op zp zitten, als ik écht ziek ben heb ik persoonlijk nergens zin in. Dan heb ik het koud en overal spierpijn en wil ik alleen maar met een kruik in bed lekker slapen.
    Dan kan ik niet eens naar een beeldscherm kijken omdat m'n ogen zeer doen van het licht:).
    Maar goed dat is voor iedereen denk ik anders. Het is moeilijk oordelen over en voor een ander, je kan nooit weten hoe iemand zich voelt:)

Deel Deze Pagina