Ik heb het eigenlijk nooit gehad, maar na wat probleempjes met mijn gebit (ontsteking, verstandkies die moest worden getrokken en wat vervelende gaatjes).. ben ik er echt bang van geworden! Ik vind boren echt verschrikkelijk en raak er echt lichtelijk van in paniek als het niet snel over is. Ik moest vanmorgen (voor controle) dus ook naar de tandarts en had zo slecht geslapen, omdat ik alleen al bang ben om wat te hebben en taraaaaaa ik had weer een gaatje.. Nu moet ik dus over 2 weken terug komen, kan ik weer in de stress gaan zitten. Ik was me nooit zo bewust van deze hele angst, maar door het slechte slapen en de angst die ik voelde toen ik in de wachtkamer zat dacht ik echt: ik ben er bang voor geworden. Nu ik eenmaal thuis ben, is het gevoel zo weer weg. En word ik wel weer rustig.. Pas over 2weken komt die stress weer terug en zelf al heb ik wat vind ik het achteraf altijd wel mee vallen.. waarom ben ik er dan toch zo bang voor?? Zijn er meiden die dit ook hebben en weten wat ik kan doen om me rustig te houden.. tips kan ik wel gebruiken Groetjes Sennaaa...
Ik was ook extreem bang voor de tandarts, ik ben toen bij zo een paniektandarts geweest, geweldig leuke vent, die je heel erg op je gemak stelde...misschien is dat wat voor je? Sterkte!
Sinds ik last van hyperventilatie en paniekaanvallen heb vind ik de tandarts ook een stuk minder aardig, heb ook veel moeite met slikken dan en zodra ik in die stoel lig moet ik natuurlijk heel veel slikken M'n tandarts weet dit en stopt wat vaker en ik kan altijd m'n hand omhoog doen als ik pauze wil, verder probeer ik me op 1 punt te concentreren op het plafond en verder knijp ik in m'n eigen hand... Mijn oude vullingen begeven het allemaal en moest laatst ook weer terugkomen, omdat er een stukje afbrak vroeg ik of ik eerder kon (ben niet zo dat ik met pijn blijf lopen) maar dat kon niet. Een paar dagen later belde ze of ik een half uur later kon komen, er had iemand afgebeld. Voordeel was dat ik helemaal geen tijd had om me zenuwachtig te maken Tandarts.nl - De site voor tandartsen en patinten - Angst in de tandheelkunde
Bedankt meiden voor jullie reacties.. en tips. Ik ben nog een beetje misselijk van angst, stom hé? Ik weet nog niet zo goed wat ik wil gaan doen.. mijn tandarts is nog al van: niet zo aanstellen! Ik heb al eens nagedacht over een ander...