Och zo gepiept en ga je waarschijnlijk rustiger het weekend in. Lukt het voor 9 niet heb je nog pauze voor 12 toch?
De vorige bewoners van ons huis zijn eruit gezet. En aan de bedragen te zien die ze open hadden staan was dat wel wat langer dan 3 maanden! Dus idd er goed achteraan bellen en je goede wil tonen door zsm geld over te maken.
Meestal wordt met 3 maanden achterstand de procedure tot ontruiming gestart. Hier is vaak nog heel veel mogelijk aan betalingsregelingen. Voordat het bij de kantonrechter ligt ben je doorgaans nog wel wat langer bezig dus daarom kan het oplopen. Het zal allemaal idd niet zo'n vaart lopen, maar blijf contact houden en houd je echt aan de betalingsregeling. Als je je daar nl niet aan houdt heeft de woningbouw pas echt een stok om mee te slaan en wordt de kans groter dat bij een vonnis de woningbouw gelijk geeft en je dus ontruimd wordt. Veel succes met je nieuwe baan!
na 3 maanden wordt inderdaad een procedure tot uithuiszetting via de rechtbank aangevraagd. ik heb ooit eens een huis toegewezen gekregen wat op die manier leeg zou komen. de woningbouw vertelde me toen. het kan een tijdje duren maar we winnen altijd. ( vandaar dat de bedragen meestal ook nog wel wat hoger zijn er komt vaak nog wel een 6 maanden bij voordat alles juridisch rond is) misschien heb je het geluk dat ze coulant zijn als je binnen nu en een paar weken het volledige bedrag neer kunt tellen. maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur durven steken aangezien ze dus de procedure al gestart zijn. in ieder geval zou het voor de rechter een blijk van goede wil zijn als je het wel deed. of het helpt weet ik niet. communiceren is zowieso bij dit soort dingen altijd het beste. dat je laat zien dat je moeite doet uit je situatie te komen, op wat voor manier dan ook.ik weet niet of je de afgelopen 3 maanden al eens iets heb overlegd met de woningbouw?
poeh moeilijke situatie meid denk dat je het beste even terug kan bellen als ze niks laten horen laat jij toch je goede kant zien en bel jij weer met de vraag of je deze maand meer dan de helft kan betalen en de maand erop de rest moet toch goed komen neem ik aan succes meid
Na 3 maanden start een woningbouwvereniging de procedure tot uithuiszetting. Als jij een voorstel voor betalingsregeling hebt voordat het bij de rechter ligt, en kunt aantonen dat je in het vervolg de huur weer gewoon kunt betalen, zal het allemaal echter zo'n vaart niet lopen en za de woningbouw de rechtszaak ook wel cancelen. Maar dat de procedure gestart wordt bij 3 maanden is normaal. Om dus te voorkomen dat achterstanden te hoog oplopen, omdat je inderdaad zo nog eens 3-6 maanden verder bent voor de uithuiszetting een feit is...
Jemig, als je huurtoeslag krijgt, dekt dat nooit je hele huur. Ik snap werkelijk waar niet dat je om die reden dan geen huur betaald. Desnoods betaal je een gedeelte om te laten zien dat je wel van goede wil bent. Snel beginnen met afbetalen, alles wat je alvast kan missen. Uitkeringen zijn hoog genoeg om van te leven of je moet wel in zo'n vreselijk duur huis zitten dat je gewoon boven de norm leeft. Daarnaast zou ik een brief uit doen waarin je officieel kenbaar maakt dat je afbetaald wat je kan missen en wanneer je verwacht dat de rest binnen is, hoeveel dat zal zijn en dat je het dan zsm over maakt. Ik snap mensen die hun huur betalen echt niet! Je kan nog beter je gas water en licht laten liggen, al zou ik daar ook niet voor kiezen. Kies dan om je tv, telefoon, internet niet te betalen als je niet anders kan. Zou ik trouwens ook niet zomaar doen, maar ik heb ook tijden gekend dat ik moest kiezen en spelen met de rekeningen. Als je je gezonde verstand ertegen aan gooit, bewust met je centen om gaat, kan je meestal een heel eind komen.
Mijn beste vriendin zit in dezelfde situatie. woningbouwen zijn veel strenger geworden merk ik... Vroeger kon je nog een betalingsregeling treffen nu niet meer merk ik. Mijn vriendin heeft ook uithuisplaatsings brieven gekregen inm na 2 maanden huurachterstand. ze is net ontslagen nl en haar ww uitkering laat best lang op zich wachten nu. de woningbouw gaf aan dat tegenwoordig veel de huur niet meer kunnen betalen en dat ze strenger zijn geworden nu, hier krijg je na 1 maand achterstand al een brief dat je binnen 10 dagen moet betalen anders ook uithuisplaatsing...
Huurtoeslag dekt idd niet de hele huur! de helft nog niet eens... huur moet gewoonweg betaald worden. En ben het met je eens dat je zegt laat andere dingen liggen... heb ik ook tegen mijn beste vriendin gezegd.
betreft uitkeringen, vaak kun je daar gewoon een voorschot op vragen, dan heb je hem zo. Volgens mij weten veel mensen dat niet...
Wat ik ook niet zo goed begrijp is dat je schrijft dat vriend en jij allebei baan verlies hadden en dus geen fulltime werk hadden, maar dat jullie ook geen contact hebben opgenomen met de woningbouw om de situatie voor te leggen en tot een compromie te komen. Als jij gelijk van het begin af aan goed contact had onderhouden (inplaats van willekeurige TE lage bedragen overmaken en denken van dat is wel genoeg) was dit waarschijnlijk nooit zo veropgelopen. En wat ik me ook afvraag sinds wanneer heb je als je beide een fulltime job hebt recht op huurtoeslag? Huurtoeslag wordt tegenwoordig niet zo makkelijk meer gegeven. Ik zou inderdaad als de wiedeweerga telefonische afspraken proberen te gaan maken en ook schriftelijk laten bevestigen. Ik vind het nogal knap dat ze het nog niet bij een deurwaarder neer hebben gelegd omdat dat na 3 maanden echt wel de procedure is.
TS heb je vandaag kunnen bellen? Ik snap wat de meiden hier bedoelen, je had inderdaad beter gelijk contact op kunnen nemen. Maar goed meiden, ze heeft het niet gedaan en is nu bezig om tot een oplossing te komen. We kunnen haar hier beter mee steunen (en hun kinderen) dan beschuldigen, ze weet wat er fout is gegaan. TS ik hoop dat jullie tot een goede oplossing komen en dat jullie hier kunnen blijven wonen. Ik begrijp dat jullie ook jonge kinderen hebben, dus een oplossing is zeer gewenst. Veel sterkte.
Ik zou idd vandaag bellen! en kijken of er nog wat te regelen valt en een betalingsregeling treffen.. vaak doen ze dat wel als je het snel over kan maken..
Tja zo direct overleggen en proberen zo snel mogelijk zoveel mogelijk te betalen. misschien kan de belastingdienst aangeven wanneer ze gaan betalen? En misschien kan je spullen verkopen via mp waardoor je wat meer adem krijg. Ik verkoop in keer in de zoveel tijd spullen waar ik niks meer mee doe en maar op zolder ligt. En als ik kijk wat ik toch elke keer weer daar voor krijg..... we gebruiken het dan weer voor de jongens..... ik verkoop hun speelgoed enz en koop dan weer ander spul terug. gr brenda
dankjewel allemaal!! ik weet dat het mijn eigen schuld is dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken!! en voordat dit allemaal rond zou zijn met een rechtzaak heb ik het denk ik wel al allemaal afbetaald!! en heb helaas niemand kunnen bereiken, de mevrouw die hier over gaat was vanmorgen niet aanwezig en nu zijn ze gesloten!!
Vervelend meid, want nu ga je het weekend met spanning in. Gooi een brief door de bus met een duidelijk overzicht van hoe en wanneer jij de achterstand denkt in te gaan lopen en vraag of ze even contact met je willen opnemen. Dan weten ze in ieder geval dat ze niet met de zoveelste wanbetaler te maken hebben
balen ze dan word het maandag pas. ik hoop dat het nog niet bij de rechtbank ligd anders kunnen ze wel eens heel erg moeilijk gaan doen. aangezien het heel erg veel voor komt tegenwoordig zijn rechters etc veel strenger geworden
als ik het goed begrepen hebben ze nog niks uit handen gegeven! dus dat is dan wel al 1 geluk, ik zal indd een brief opstellen waarin ik de bedragen zet die ik kan betalen! hoop dan ook dat ze ermee akkoord gaan, en dit zal me dus ook echt NOOIT meer gebeuren!!!