kunnen ze mij zomaar uit mijn huis zetten???

Discussie in 'De lounge' gestart door mama aileentje, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Succes meid!

2. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Tegenwoordig niet meer hoor,althans hier in R'dam dan,maar dan heb ik het over bijstand.
    Ik heb het trouwens ook aan de hand gehad,laatst,liep 2 maanden achter door de scheiding,en zat zonder geld,en huurtoeslag was ook nog niet toegekend.
    Heb diverse keren gebeld en langsgeweest bij de Woningbouw en ze op de hoogte gehouden,
    godzijdank heb ik een regeling kunnen treffen en weten te voorkomen dat het naar een deurwaarder is gegaan,anders had ik een gigantisch probleem gehad(sta onder Bewind)
    En heb de kinderbijslag van Juli gebruikt en gelijk weer de normale huur betaald ook.
    Straks in sept.nog 150 en dan in okt.van de kbs het resterende bedrag,maar dan ben ik er wel vanaf,huren is dak boven je hoofd en ook in het belang van de kinderen...

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Bij 3 maanden huurachterstand kan de woningbouw idd een procedure starten en om ontbinding van het huurcontract en ontruiming van het gehuurde vragen. Als je tussentijds "iets" betaald hebt, kom je niet aan de 3 maanden achterstand en zal de rechter nooit ontbinding/ontruiming toewijzen. Er komt dan een betaalvonnis.

Wat echter ook kan is dat de woningbouw procedeert voor een betaalvonnis. Daarvoor maakt het niet uit hoeveel de achterstand is. Ze dwingen jou hiermee om de achterstand z.s.m. te betalen. Vaak kun je als er zo'n vonnis ligt ook nog wel een betaalregeling treffen. Maar houdt je je hier niet aan, dan kan de deurwaarder beslag leggen op bijv. de huurtoeslag, uitkering die je hebt of bijvoorbeeld op het salaris (wanneer jullie weer zouden werken)

Om het allemaal niet zover te laten komen en een hoop kosten te besparen (alle deurwaarderskosten komen nl. ook voor rekening van de huurder) zou ik direct aan de telefoon hangen en een betaalafspraak maken. Betaal netjes zoals je afspreekt en je kan je een hoop ellende en extra kosten besparen. Ook als ze de zaak al uit handen hebben gegeven aan de deurwaarder, bel je die in dat geval op en probeer z.s.m. een betalingsregeling te treffen.

En vooral héél belangrijk: Betaal je lopende huur volledig en op tijd! Dit maakt onlosmakelijk deel uit van een betaalafspraak, ook al zal dit niet specifiek vermeld staan.

Ik hoop voor jullie dat je weer gauw bij bent met betalen. Een dak boven je hoofd is toch wel het belangrijkste wat je nodig hebt voor je kindjes!

4. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dit komt heel anders op me over dan het verhaal van TS hoor... Je houding is er wel één die door heeft dat je er achteraan moet. TS heeft dat waarschijnlijk nu ook wel... Ik zou niet graag met je situatie willen ruilen. Ik wens je heel veel succes en hopelijk ben je er snel een keer door. Wat betekend voor jou dat je onder bewind staat? Gewoon schuldhulpverlening? Hoe lang moet je nog?

5. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik sta onder Bewind,maar ik heb het getroffen dat mijn Bewindvoerder vrij makkelijk is,bij een kink in de kabel zit hij niet meteen tegen 't plafond bijvoorbeeld,maar denkt altijd mee naar oplossingen.
    Het is een soort coach,maar ook geen budgetcoach,maar qua financiën doe ik het verder zelf.
    Soms red ik het gewoon met 30-40 Euro in de week(ik&2 kinderen)
    Meer is er gewoon niet door die afbetalingsregeling met de woningbouw,maar ik ben er wel binnen de looptijd van de WSNP van af,want nieuwe schulden is einde WSNP eigenlijk.
    Je leert echt wel te roeien met de riemen die je hebt op den duur.
    Over een maandje is het volgende halfjaarlijkse verslag(Van BWV aan de Rechter)dus ik ben benieuwd,maar die zal wel positief zijn want ik geef alles aan BWV door.
    Ik moet nog een jaar...
    Het is veel afzien,maar het is me dubbel en dwars waard.
    Voelde me al schuldig dat ik de kinderbijslag moest gebruiken,maar zoals ik al zei,belang van de kinderen gaat ook voor natuurlijk,en de oudste heeft een krantenwijk en dat inkomen blijft ongemoeid verder.

6. mama aileentje

mama aileentje Actief lid

19 jun 2011
    109
    0
    0
    meander thuiszorg
    Limburg
    dit topic mag verwijderd worden.

7. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    beetje jammer dat je niet verteld hoe het afloopt....

8. mama aileentje

mama aileentje Actief lid

19 jun 2011
    109
    0
    0
    meander thuiszorg
    Limburg
    sorry :)
    het is gelukkig goed afgelopen heb eeb betalingsregeling kunnen treffen :D

Deel Deze Pagina