werk:inklokken/tvt

Discussie in 'De lounge' gestart door BuffySummers, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dames vraagje aan iedereen die moet inklokken op haar werk.
    Halen ze bij jullie eerst je tvt (overuren) eraf voordat ze je vakantieuren eraf halen of niet. Dit dus als je bijv min of uren tekort komt.
    Beneven benieuwd wat 'normaal' is:)

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik klok zelf niet bij mij op het werk maar accordeer de doorgegeven uren. Het is bij ons de bedoeling dat eerst de tijd voor tijd uren gebruikt worden, dan de wettelijke vakantiedagen en dan de bovenwettelijke vakantie dagen.

De tvt uren worden bij ons sowieso niet uitbetaald, dus wanneer iemand te veel uur heeft staan rooster ik diegene de maand erop minder in. Maar wanneer iemand echt uren te kort komt lijkt het me handig dat er overlegd wordt hoe het opgelost kan worden. Je kunt niet zomaar vakantiedagen van iemand gaan gebruiken zonder dit te overleggen.
    Daarnaast is het ook van belang om te weten waar die min uren vandaan komen. Komt het doordat er niet goed geroosterd is of doordat iemand heel veel vrije dagen heeft gevraagd..

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dank je! Ik sta niet in de min maar er waren vak uren afgehaalt terwijl ik genoeg overuren had. Er werd moeilijk gedaan dat ik mn tvt eerst op wilde gebruiken terwijl mij dat normaal leek. Ik bepaal (tot op zekere hoogte natuurlijk) graag zelf hoe ik mn vakantieuren besteed.
    Maarbij kijn werkgever is dus dat ze eerst vak uren opmaken;) hoorde nl vancollega's dat ze met vakuren in demin stonden en genoeg overuren hadden...

4. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij wordt er bij ons niks met vakantie dagen gedaan ten opzichte van je klok. De uren die we "over" hebben mag je gebruiken om af en toe eens eerder naar huis te gaan (je moet wel binnen de aangegeven tijden binnen zijn). Maar als je echt heel veel hebt mag je in overleg ook wel eens een dag gewoon niet komen en dus niet klokken. In de min wordt in principe niet aangevuld met vakantiedagen. Maar als je langer dan 2 maanden op meer dan 21 uur in de min staat wordt het van je salaris afgehaald en dan sta je weer op 0.
    Volgens mij was het zoiets...

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij ons worden de min uren opgevuld met verlof als we meer dan een dag in min staan. Alleen als je zelf overuren invult, gaat het van de overuren ipv het verlof.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het is zeg maar zo. Ik mis af en toe iets van 10 min. Soms ga ik eerder weg en soms wat later, dat compenseert zou je zeggen, nou niet dus.
    Maakt verder niet uit, maar nu werden dus mijn vakantie uren gebruikt om die paar minuten die ik die week in de min stond goed te maken (zodat ik uitkwam op mn gewone uren) dit vond ik raar omdat ik dus nog veel tvt uren had.
    Haal dat dan eerst van mn tvt af.

Deel Deze Pagina