kunnen ze zomaar planningen omgooien?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik werk in de zorg daarbij doen we ook een stuk thuiszorg.. Zaterdag had ik een route tot 11.30 daar had ik me op ingesteld en mijn partner ook want die had in de middag een afspraak. Zo is hij bij de kinderen in de ochtend en ik dan vanaf 11.30
    Krijg ik vandaag ineens een mail dat het omgegooid is, ik krijg een route van een ander (tot 14.15) en zij de mijne..
    Ik had echt zoiets van WTF?? En ben er ook echt pissig om dat ze niet even bellen ombte overleggen nee gewoon BAM!
    Nu krijgen wij altijd de planning op de donderdag (planning van aankomende zaterdag vorige week dus gekregen) nu kan er altijd wel wat wijzigen iemand erbij of eraf maar dit is gewoon bijna 3 uur meer!!
    Kunnen ze dat zomaar maken?

Heb al gemaild dat ik voor ze hoop dat ik oppas kan vinden voor de middag en dat ik het niet leuk vind dat ze zo op het laatste moment alles omgooien omdat ik nu weer van alles moet regelen!
    Maar zo zijn ze meer aan het kloten.. Mijn baas hamert erop dat ik mijn contract in uren naar beneden laat zetten omdat mijn werk privé balans in de war zou zijn.. Dat is het niet maar door een ongeluk in 2011 ben ik wat beperkter en kan op dit moment minder uren werken (dus deel ziektewet) dan wat ik normaal zou doen en ben weer met opbouw bezig.. Ook is ze bij mij bv niet op kraamvisite geweest en bij twee andere collega's die net bevallen zijn wel gelijk dezelfde week.. Dan ga ik me echt als een mindere voelen en raakt het plezier ook een beetje ip..

2. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    nee ik vind dit niet kunnen of het mag weet ik niet
    het is zeer oncollegiaal en dan ook nog een mail not done

3. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    hier ben je al te lief je had gewoon BAM een mail terug moeten sturen
    sorry deze dienst kan ik niet draaien ivm ........................ vul maar in eerlijk of leugentje om een best wil.

rooster is rooster klaar wil een collega dan anders dan mocht ze dit bij ons zelf gaan regelen.

4. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    het is maar net wat wil jezlef je ervoor inzettenom het wel of niet te draaien. draai je de dienst wel dan lekker 3 uur meer ort schrijven.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Het ligt niet aan die collega denk ik maar door de planning.. Misschien dat er iemand bij zit die insuline moet hebben en die andere collega mag dat niet maar dan hadden ze dat vorige week moeten zien..
    Moet je nagaan ij was vandaag, morgen en overmorgen vrij stek dat ik het vrijdag laat pas las? Dan had ik mooi een probleem!
    Maar ik ga morgen bellen dat ik het er biet mee eens ben!

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou ik vind het niet erg om langer te werken mits er geen andere plannen zijn bij mijn vriend en we dus geen oppas nodig hebben.. Maar dan nog om zo met een mail zonder enkel overleg en hij had geen afspraken dan was ik er nog niet blij mee door de manier waarop..

7. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    stel je hebt een collega die onverwacht een begravenis heeft? en niet tot 14.30 kan werken? maar om het jou zo in de schoenen te schuiven not done.

8. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    dat duurt geen 3 uur toch.

9. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ik zo niet bellen maar mailen net zoals hun doen, daag.

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nee dat klopt maar er zijn bepaalde routes en die routes moeten dan helemaal gerolen worden (nooit begrepen eigenlijk want je kan ook best weleens 1 of twee mensen ruilen in de route want ze zitten toch allemaal bij elkaar in de buurt.. Maar ja we hebben soms planningen van niks daarom houden ze het maar "sade" door alles te ruilen..

En ik had vrij gevraagd voor vrijdag ivm een verzekeringszaak die mogelijk afgerond gaat worden.. Of nou ja ik vroeg of ik dan de middag alleen mocht werken of de avond.. Nee dat kon echt niet moest zelf maar ruilen.. Iemand gevonden: nee dat mocht niet ze was niet van hetzelfde niveau.. Me in allerlei bochten gewrongen en bijna alles afgezegd krijg ik ineens een mail "neem maar een vrije dag" fijn natuurlijk maar zeg niet eerst nee dat kan niet zoek zelf maat iemand die wil werken en na een paar dagen ineens "neem maar vrij"

Hihi sorry beetje werk gefrustreerd!

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Netjes is het niet, maar als je anders deze week of maand niet aanjemaximum uren komt mag het wel.
    Veel mensen zien ook hun 'vaste' vrije dag als een recht, maar infeite is datook slechts een privilege.
    Je werkgever bepaald op welke uren je moet werken binnen de afspraken die in je arbeidsovereenkomst zijn vastgelegd.

Maar even overleggen of het je persoonlijk laten weten getuigt wel meer van goed werkgeverschap als dit.

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Zelf werk ik ook af en toe in de thuiszorg maar wij krijgen altijd pas de planning 16.00 smiddags voor diezelfde avond ( 17.00 of 19.30 beginnen) en de ochtend van de volgende dag ( tot 11.00/12.00 of 13.30), dus nooit zo lang van te voren.
    Het enige wat ik altijd aangeef is dan en dan moet ik een ochtend maar kan dantot 12.00 omdat ....... En eigenlijk houden ze daar dan weer altijd rekening mee.

Dus denk ook wel dat ze het kort mogen veranderen van te voren. Thuiszorg kan zomaar ineens veranderen en een nieuw klantje erbij hebben, dan moeten ze toch ook vanalles weer omgooien als ze het zo ver van te voren maken.

Deel Deze Pagina