Hoi, Ik ben sinds het begin van het weekend overgestapt op een groente potje van 8 maanden. Die zijn natuurlijk wat grover van structuur, maar mijn zoontje walgt er van , terwijl die de potjes van 6 maanden wel luste. Zelfs dezelfde smaken hoeft ie nu niet meer. (gisteren heeft ie zelfs overgegeven) Wat denken jullie? weer overgaan naar de potjes van 6 maanden of vol blijven houden met die van 8 maanden? Hoe hebben jullie dit opgelost? of lusten jullie kindjes deze potjes meteen met grove structuur? Groetjes bella
Colin had er ook best moeite mee, hij was ook bijna 9 maanden dat ik daar fatsoenlijk een hap met stukjes in kreeg. ik heb gewoon af en toe geprobeerd, vis is hij echt superdol op. en daar mee ging het redelijk. en zo langzamerhand kreeg hij steeds vaker potjes met stukjes. en nu eet ie gewoon met de pot mee. en hoeft ie die potjes niet meer zo. dus hij is ook niet zo'n potjes liefhebber. misschien ook een optie? prakken is altijd nog fijner dan die stukjes erin. groetjes Nienke
Zelf maken en dan prakken. Dan is de structuur grover dan met de staafmixer, maar zitten er niet van die rare harde stukken in, want die zijn vaak het probleem. En zelf maken vinden de meeste kindjes veel smakelijker, de smaken van de potjes lijken allemaal op elkaar.. En zelf maken is zo gebeurt. Je schilt 1 aardappeltje, maakt een worteltje, stukje broccolie, stukje bloemkool of wat je ook wilt schoon. Dit stop je samen in een magnetron schaal, voldoende water erbij en 11 minuten op 750 watt laten koken. Ondertussen kook je een klein stukje kipfilet, gehakt, tartaar of vis (of eventueel een eitje) in wat water op het fornuis. Dat is dan allemaal gelijktijdig klaar en daar maak je een prakje van, eventueel met een klontje boter. Is echt zo gepiept en die kleintjes vinden het heerlijk...
hahahaha dacht dat ik een raar kind had die lust de potjes van 8 maand ook niet en ze moet ze ook echt niet.... dus ik geef haar gewoon wat wij eten dat prak ik en dat eet ze wel en als we iets eten wat ze nog net hebben kan dan geeft ik haar gewoon een potje van 6 maand...
MIjn zoon van 6 maanden lust de 6 maanden potjes niet meer, alleen die van 8 maanden Ik ben zo`n lui varken dat ik nog nooit zelf een happie voor hem heb gekookt, dus vandaag vond ik dat het maar es tijd werd. Heb altijd het excuus gehad dat we qua schema makkelijker een potje konden geven Moet wel zeggen dat ik wel altijd zelf zijn verse fruithap maak... Morgen krijgt hij voor het eerst zelfgemaakte aardappel met sperziebonen..hahaha, ben benieuwd En inderdaad: of zelf maken of nog even extra prakken eerst ?! Succes!
Ook hier een van 6 maanden die de potjes van 8mnd heerlijk vindt Maar ze eet nu eigenlijk al een week of 2-3 met de pot mee. Lekker prakken, vlees ff met de staafmixer (tenzij gehaktbal die prak ik ook). Ze krijgt alleen een potje als we pizza, patat of iets met knoflook en scherpe kruiden eten. Als het prakken ook niet wil, zou ik gewoon die potjes van 6 mnd geven en soms even die van 8 mnd proberen. Suc6!
Ik maakte altijd zelf het eten, heb nooit geen potjes gebruikt. Soms als ik echt geen tijd had om te koken had ik wel eens een potje maar Eliza lust dat ook echt niet.
Colin eet gewoon mee met wat wij eten. of het moet al iets pittigs zijn. maar zoals met patat eet ie ook gewoon mee. want als hij in de gaten krijgt dat die frituurpan aanstaat, krijg ik daar echt geen hap van iets anders in. en hij eet zo 8 stukjes patat en een halve frikandel op. vind ie nog leuk ook, zo een patatje uit het vuistje. doe ik nu ook met brood. meneer heeft nu het "zelf eten" ontdekt. hij wou geen brood meer, dus ik smeer nu zijn boterham, doe hem dubbel dan snij ik dat nog een keer door. en geef hem het zo in de handen. en dan is in notime dat broodje op. het knoeit wel meer, maar als ie het zo wel wil, mag dat van mij. al zit ik er wel over te denken om nog slabbetjes met mouwen te kopen groetjes Nienke