pluche hond ikea giftig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Violet32, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violet32

    Violet32 Bekend lid

    4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hoi,
    Ik zat net een programma te kijken op ned 2 en daarin hadden ze een item over speelgoed dat gifitge stoffen bevatte, helaas zag ik daar ook mn zoontjes hond voorbij komen :( , volgens de hooglereaar hoort er gewoon geen giftige stof in te zitten(vind ik dus ook) maar t was wel binnen de europese normen.
    Maar wat moet ik nu? T liefst pleur ik dat beest gelijk in de container maar ja hij heeft m al sinds zn geboorte en waar vind ik een andere?
    Wat zouden jullie doen?
     
  2. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Heb je ook een link van de hond via de Ikea site?
    Wij hebben ook pas een grote knuffel gekocht van Ikea, dus wil dan ook wel weten of die giftig is.
     
  3. Violet32

    Violet32 Bekend lid

    4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben helaas niet zo handig met de computer:) t is een soort labrador die van mij was wel groter dan die op tv maar was duidelijk van hetzelfde materiaal.
    Ik hoop dat je niet dezelfde hebt.
     
  4. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
  5. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

  6. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

  7. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

  8. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Ik heb het net teruggekeken en het is idd de hond van deze link. De grotere versie is de hond van de vorige link. Die wordt niet geshowd in het programma, maar lijkt mij dat het dezelfde materialen zijn.
     
  9. Violet32

    Violet32 Bekend lid

    4 feb 2009
    677
    0
    0
    Ja die hond is t ben al op zoek op mp naar een nieuwe:( maar ja dat valt nog niet mee.
    @waardevol ik denk dat ze helaas wel van hetzelfde materiaal zijn:(

    @pino balen dat jullie er ook 1 hebben zouden jullie m proberen om te ruilen of t gewoon zo laten?
     
  10. Violet32

    Violet32 Bekend lid

    4 feb 2009
    677
    0
    0
    oja ,
    @deesdees bedankt voor de link
     
  11. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Maar nu het volgende he: zo'n knuffel is dus gemaakt van giftige stoffen. Kan je kind daar wat van krijgen, en zo ja: wat precies?

    (of stel ik een domme vraag???)
     
  12. Violet32

    Violet32 Bekend lid

    4 feb 2009
    677
    0
    0
    Nou die hooglereaar was erg pessimistisch die zei dat t eventueel een gezwel kon veroorzaken (daar schrok ik erg van ) maar Ikea liet weten dat alles binnen de europese normen viel en we ons dus geen zorgen hoeven te maken t ging om de stof pax ik weet alleen niet of je t ook zo schrijft.
     
  13. Violet32

    Violet32 Bekend lid

    4 feb 2009
    677
    0
    0
    en nee das zeker geen domme vraag;)
     
  14. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Die giftige stoffen in kinderspeelgoed zit overal in, bv in meubels, bedden, vloerbedekking, enz. Er zit zo'n minimale hoeveelheid in dat we er echt niet accuut ziek van worden en waarschijnlijk ook niet op de lange termijn. Toen wij klein waren, waren die regels niet eens zo scherp, oftewel speelgoed was toen "giftiger" en wij leven toch ook nog?
     
  15. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ja precies wij leven ook nog.
    En je hoort ook eigenlijk nooit dat iemand dood is gegaan door giftige stoffen in speelgoed...
     
  16. Violet32

    Violet32 Bekend lid

    4 feb 2009
    677
    0
    0
    @sjorsje ja dat is ook zo maar ik schrok wel erg van de uitspraak van die beste man hij zei ook dat je niet op stel en sprong ziek word maar als ik kan kiezen voor een knuffel die die stof niet bevat ga ik toch daarvoor hoor.
     
  17. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Wat wel duidelijk was is dat de giftige stoffen zich in de binnenkant bevinden. En die binnenkant hoeft niet zo streng aan de eisen te voldoen als de buitenkant.

    Vanaf volgend jaar willen ze gaan instellen dat die stoffen niet meer in speelgoed mag zitten.

    Ik vind het vooral bij knuffels toch wel zorgwekkend, hoevaak hangt er wel niet een oortje los van een knuffel ofzo?

    In Amerika zijn deze knuffel streng verboden door de stoffen die erin zitten.

    De stoffen worden getest door volwassen mannen. Kinderen hebben een dermate dunnere huid dat de kans op schade groter is.

    Er kunnen gezwellen ontstaan (schade aan DNA veroorzaken) en ook vruchtbaarheidsproblemen kunnen een gevolg zijn van veelvoudig in aanraking komen met deze stoffen..


    *een beetje een samenvatting van het verhaal*


    Kijk eens naar hoe lang hier flesjes verkocht mochten worden met BPA erin??!! Belachelijk... nu worden ze eindelijk verboden omdat ze (jaaaaaarrren nadat andere landen erachter waren) eindelijk in gaan zien dat het wel degelijk gevaarlijk KAN zijn.
     
  18. Blaak

    Blaak Niet meer actief

    Ag, overal en alles is giftig. Ook het eten wat je eet is giftig (tenzij je compleet biologisch gaat eten ofzo..)

    Geurkaarsjes bijv. zeiden ze ook dat je er kanker van kon krijgen enzo van allerlei geurtjes en dingen.. Tja, als het echt zo erg was waren we allemaal al ziek of overleden lijkt me.

    In dat soort programma's maken ze ook wel een beetje van een mug een olifant hoor. Het is wel waar dat er giftige stoffen in zitten maar dat is overal wel. Dat kan je echt niet ontkomen..
     
  19. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    Tja het zou ongetwijfeld kloppen allemaal.
    En ik denk dat de 'schik' hierbij groter is omdat het kinderen bevat. Maar het klopt dat je het overal wel tegenkomt.

    Ik weet wel 1 ding zeker... Ik zou er nu niet meer 1 kopen voor de kids hoor :p Maar dat is omdat je het weet en er ook genoeg knuffels zijn die het niet bevatten.
    Maar ja... je kan ook weer niet alles controleren enzo, dus in aanraking zullen ze er wel mee komen.
     
  20. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik heb begrepen dat ikea altijd uitgebreid test. ik kan dus bijna niet geloven dat de knuffels echt giftig zijn. wat zou er dan giftig aan zijn en kun je daar specifieke info over vinden?
     

Deel Deze Pagina