Plateaugewicht doorbreken, wat werkte bij jou?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mary1981, 24 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik ben de afgelopen twee jaar afgevallen van 95 naar 72,5 kilo door normaal te eten maar alleen maar gezonde varianten.
    Dit gewicht bleef een half jaar constant maar ik wilde toch erg graag onder de 70 komen. Dit is me gelukt door koolhydraatarm te gaan eten (tussen 50-100 koolhydraten per dag) wel op een verantwoorde manier. Nu weeg ik 67,5 (lengte 172cm).

Ik ben echt superblij met mijn nieuwe lijf maar wil toch naar de 65 toe alleen weet ik niet hoe, mijn gewicht is nu al een maand 67,5 terwijl ik op dezelfde manier ben blijven eten/drinken.

Op internet zijn er talloze artikelen te vinden over het plateaugewicht maar wat werkte bij jou?

Ben reuze benieuwd naar je reactie!

2. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Je bent een hoop afgevallen en ik denk dat het nu even 'op' is. Rustig aan en begin na de feestdagen met een nieuwe poging. Het gaat een keer stilstaan natuurlijk.
    Ik fiets voor m'n werk gemiddeld 240km per maans. Ik begin nu vet te verbranden maar ik krijg er spieren voor terug. Dus hier gaat het ook niet snel!

Woog 2 jaar geleden 89kg, nu 78,5.
    Ik wil naar de 64, ik ben 1.66

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.281
    6.806
    113
    Ik ben benieuwd wanneer dit bij mij is

Ik ben nu 8 kilo afgevallen

Ik weeg nu 55 kilo bij 1.58

Volgens mijn BMI berekening goed alleen kan ik nog wel 5 kilo lichter.

Helaas kan ik je dus niet helpen met tips...ik ga nu zelf wel even googelen :D want ik wist dit niet... ;)

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wat/hoe eet je nu? Als je nog steeds kh arm eet zou je eens een dag wat hoger in je kh kunnen zitten en ze dan weer terug brengen naar wat je gewend bent.. Zo krijgt je lichaam een schrik reactie. Maar ik denk dat als je nu gewoon zo blijft doorgaan je er uiteindelijk zelf wel komt...

5. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Heb je wel je onderhoud herberekend ? dat is nu natuurlijk lager dan toen je begon? Daarnaast, wat is KH-arm bij je? echt zo weinig dat er amper KH in je dieet zitten ? Dan kam het zijn dat je lichaam er alles aan doet om op gewicht te blijven omdat er een te lange schaarste is aan KH. Op dit moment word gegeten voeding niet voor energie gebruikt, maar voor opslag. de spaarstand dus ;)

6. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Dank voor jullie reacties. Wauw Tompoes en Bosi, jullie zijn ook echt supergoed bezig! Geweldig he als het lukt met lekker fit zijn en gezonde voeding? Tompoes ik ben het met je eens dat dit het misschien gewoon is, toen ik de 72,5 een poosje liet rusten en daarna mijn lichaam opschrikte met koolhydraatarm eten werkte het ook. Maar goed ik wil nog wel even wat proberen.

Wat jij voorstelt Kellebel was mijn idee ook. Ik ben de laatste dagen iets omhoog gegaan in koolhydraten (van gem 50 naar 80/90) en een stukje lager in de vetten. Voel me er eerlijk gezegd wel prettiger bij, nog fitter :)!
    Ook is mijn voornemen qua calorieen iets meer te varieren. Ik kom altijd tussen de 1200-1500 uit met vooral overdag vaak dezelfde producten maar ga nu denk ik wat afwisselen, de ene dag 1000 en een ander weer tegen de 1800 ofzoiets.

Verder dus nieuwe producten toegevoegd ook voor de afwisseling. Een heerlijk bananenbrood staat nu af te koelen op het aanrecht... (Ruikt superlekker :)) en eet weer iets meer fruit (hiervoor vooral groente). Havermout met melk en rode vruchten ipv lijnzaadcrackers als ontbijt etc.

Hoop dat het helpt. Aan het niet-snoepen, teveel calorieen of te weinig en ongezond eten zal het iig niet liggen...

Maar nog steeds benieuwd naar jullie reacties hoor!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.281
    6.806
    113
    Ja ik kom ook altijd tussen de 1300 en de 1500 uit...als ik sport wel iets meer ( dan eet ik na die tijd voor herstel)

Maar ik denk dat mijn lichaam ( wat Imensa zegt) schaarste voelt...want volgens mij kan ik meer eten als ik veel sport ( 4-5 keer per week...flinke training)
    Ik val heeeel langzaam af want ik ben vanaf eind juni bezig. In 5 maanden dus 8 kilo. ( halve kilo per week)

8. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Tja, ik had me ook al bedacht dat ik minder snel af zou vallen omdat mijn lichaam nu minder calorieen nodig heeft. Maar in theorie zou ik natuurlijk toch een verschil van minimaal een halve kilo per maand moeten kunnen zien als ik consequent zo rond de 1200/1500 zit.

Ik at altijd zo'n 200gr koolhydraten per dag. En ging terug naar zo'n 50-75 gr. Dat heeft mijn lichaam denk ik ff wakker geschut en daardoor viel ik weer af maar dat effect is nu weg.

Ben benieuwd hoe ik dit weer kan doorbreken. Ik probeer het zoals hierboven al genoemd maar voor andere tips en trics hou ik me aanbevolen :)

9. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Het zou best kunnen hoor dat als je goed eet/drinkt voor en na het sporten je sneller afvalt. Maar vergeet niet dat spieren altijd nog zwaarder zijn dan vet en een halve kilo per week is eigenlijk het enige maximaal verantwoorde gewicht om af te vallen. Top hoor!

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sport je?

Ik eet gemiddeld 1800 kcal per dag en sport 3x per week.
    Ik ben sinds 4 weken 5,5 kilo kwijt (totaal 14 kilo).

Koolhydraten leveren energie en zorgen ervoor dat je motortje blijft branden.

Deel Deze Pagina