Inmiddels heb ik al een paar keer een nieuw onderwerp over ons zoontje geopend.. Maar nu weet ik het echt niet meer.. Ons zoontje is 15 maanden en als we hem 's avonds op bed leggen, gaat hij gewoon slapen. Na 1,5 tot 2 uur wordt hij wakker en wil vervolgens niet meer slapen. Sinds januari tobben we al met hem omdat hij: -oorontsteking heeft gehad tot 3x toe; -pijn in z'n voet/been had -ziek was na inenting Z'n slaapschema is gewoon helemaal in de war. Ik weet niet meer hoe ik hem ooit nog gewoon moet laten slapen van bv 7 uur tot 7 uur. Z'n schema overdag is als volgt: 7.30 u wakker 8.00 u pap eten 10.00 u drinken met iets erbij 11.30 u boterham en drinken 12.00 u slapen 14.00 u uit bed 15.00 u drinken met iets erbij 17.00 u warm eten 19.00 - 19.30 u naar bed 20.30-21.30 u weer wakker en krijsen, krijsen, krijsen We hebben al van alles geprobeerd: van te voren in bad, vast ritme (!) aan houden, massage, slaapzak zowel los als vast maken in bed, laten huilen, etc. Niets helpt. Het is al maanden aan de gang en de laatste weken hebben we echt 's avonds geen rust meer. Wie weet er nog een tip dat we eens kunnen proberen? Want op deze manier trek ik dit niet lang meer, als ik heel eerlijk ben. Alvast bedankt!
Dat hebben we ook al gedaan idd, maar dan nog wordt hij na 1,5 uur weer wakker. Heb hem ook geprobeerd 's ochtends en 's middags naar bed te doen, en dan 's avonds rond half 9.. maar dan wordt hij half 11 wakker en zitten we op tot half 3 in de nacht
het loslaten en hem wat meer tegemoet komen. er gebeurd op dit moment ontzettend veel in zijn leventje en in zijn hoofdje.onze zoon heeft ook en lange periode slecht geslapen. maar ik ben niet voor laten huilen en vastleggen in bed. ik ging er gewoon bij liggen tot hij sliep. dan legde ik hem in het ledikantje terug. ook sliep hij wel bij mij als hij zich echt heel rot voelde. nu is hij 2 en slaapt gewoon weer 12 uur. het heeft zichzelf gereguleerd. toen hij 21 maanden werd kreeg hij een groot bed. ik ga gewoon even naast hem liggen tot hij slaapt en loop daarna naar beneden omdat hij nu een groot bed heeft hoef ik hem niet meer over te leggen waar hij weer wakker van kan worden. ook is het natuurlijk raadzaam eventuele lichamelijke gebreken niet uit te sluiten. denk aan oorontsteking, het krijgen van kiezen, verkouden,allergie, reflux ( maar dat had je dan vast al wel geweten), kma?
Mijn meisje is nog een stuk jonger, maar ook zij heeft hier de laatste tijd last van. Wat bij ons nu helpt is haar een paar slokjes water te geven, daarna gaat ze wel slapen. Misschien dat het bij jullie kleintje ook werkt.