Ff peilen - wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door melloncollie, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zit hier momenteel op mijn werk, mwah....zeg maar behoorlijk uit mijn neus te eten.

Ben als 21 jarige snotneus afgestudeerd en met een SPH diploma op zak de gehandicaptenzorg ingedoken. Echter...direct na mijn afstuderen kwam ik erachter dat ik me niet optimaal gelukkig voelde met dit werk.

Drie jaar verder zit ik nog steeds op dezelfde werkplek. Inmiddels 3 sollicitatiepogingen in de zorg verder die op niets uitliepen en die ook niet goed aanvoelden.

Nu gaan de bewoners naar nieuwbouw eind dit jaar en wordt deze locatie opgedoekt. Voor mij dus een mooi punt om te zeggen: ik ga ergens anders werken. Ik zou doorstromen naar een functie met meer uitdaging en verantwoordelijkheden en ik zou nu al wat taakjes gaan uitvoeren die daarbij horen. Echter...de twijfel komt weer om de hoek kijken. Deze baan heeft veel voordelen: eigen uren indelen, dichter bij huis werken, geen weekenden, geen feestdagen, individueel contact met bewoners wat ik als zeer prettig ervaar, paar functieschalen hoger dus een lekker salaris. MAAR: mijn gevoel komt om de andere hoek kijken en zegt dat ik hier zo mee klaar ben. Ik heb nog niet eenmaal gekeken tussen de onlinevacatures en ik maak ook al geen aanstalten om taakjes over te nemen. Ik krijg een heel zwaar gevoel in mijn buik als ik daar aan denk en er mee bezig ben. Ik zou dolgraag iets anders willen doen maar ik heb wel een kindje, een hypotheek en ik word gek als ik 7 dagen per week thuis zit.

Ik weet wat ik heel graag wil, maar het word lastig om daar een salaris mee te verdienen. Muziek namelijk. Band gaat reuze goed maar we kunnen nog lang niet van die inkomsten leven. De vraag is of dat ooit zover zou komen. Soms zou ik wel iets willen combineren. Muziekles aan verst. beperkten bijvoorbeeld.

Wat zouden jullie in mijn situatie doen: kiezen voor de veiligheid of kiezen voor iets anders? Als ik zou kiezen voor iets anders kan dat mogelijk betekenen dat ik een aantal maanden thuis kom te zitten, om te bedenken wat enzo.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als je graag iets anders wilt maar nog net (precies) weet wat zou ik nu gewoon die baan nemen en dan rustig na gaan denken over wat je wilt gaan doen en je daar dan meer in verdiepen. Je geeft zelf al aan dat thuis zitten niks voor je is, en als je nu dus stopt met werken en dus wel degelijk thuis komt te zitten dan zal je daar denk ik ook niet gelukkig van worden.

3. melloncollie

Je hebt een goed punt, maar ik heb misschien niet duidelijk genoeg erbij vermeld dat die eventuele nieuwe baan nieuwe dingen van mij gaat eisen. Nieuwe vaardigheden, nieuwe inzichten, cursussen. Het is dus niet zomaar even oppakken en gaan, nee ik moet daar echt in groeien en in die zin is het vrij intensief.

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Is dan de functie creatief therapeut niets voor jou? Wordt voornamenlijk mee gewerkt op kdc's . Dit omdat je aangeeft toch wel feeling met het werkveld te hebben.

Je zou met de SPH die je hebt door kunnen stromen naar de 2 jarige opleiding die hier voor staat..

Je verstand en je gevoel zeggen vaak 2 verschillende dingen he? ;)

Succes!

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    plezier in mijn werk is wat voor mij op nummer 1 staat, ik zou dus dat gaan doen wat ik graag wil. Maar niet iedereen is in de (financiele) situatie om dat te kunnen natuurlijk... Succes met het maken van je keuze.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ah, ik snap dat t dan een iets ander verhaal wordt idd. Tja, moeilijk hoor. Aan de ene kant wil je niet thuis zitten zonder werk, maar aan de andere kant wil je logischerwijs ook niet investeren in iets wat je eigenlijk niet echt wilt. Ik snap je dilemma en ben bang dat ik je hierin verder niet goed kan adviseren.

Wat zegt je man/vriend ervan? Redden jullie het financieel gezien wel met 1 salaris? Dan zou je natuurlijk wel kunnen stoppen met werken en bedenken wat je wilt gaan doen en in de tussentijd iets van vrijwilligerswerk gaan doen. Op die manier zit je ook niet hele dagen thuis, hoef je niet te investeren in een baan die je eigenlijk toch niet echt ziet zitten en kun je nadenken over wat je wél wilt.

Poe lastig hoor. Suc6 met je keuze!

7. melloncollie

Dank voor jullie reacties.

Het probleem is dat ik best (tijdelijk) van 1 salaris zou willen leven en daar ook de nodige offers voor wil brengen. Maar mijn vriend houdt in deze absoluut de boot af. Dat vind ik heel jammer maargoed ik kan niet zomaar mijn eigen zin doordrijven als ik er voor kies om samen met hem te leven.

MamavEsmee, het creatieve zou me zeker wel liggen en het werk met kids ook. Alleen ik heb gewoon even geen geld voor een opleiding. Maar je brengt me in ieder geval op 1 idee.

Het moeilijke is dat ik het gevoel heb dat ik eerst iets moet eindigen voor er iets nieuws komt. Maarja daarmee neem ik dus een groot financieel risico.

8. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Kun je niet naar je werkgever stappen en kijken of een studie zoals creatief therapeut door de organisatie betaald kan worden? Vaak fiscaal voordelig voor hem en jij verbindt je voor een paar jaar aan je werkkring. Dit kan m.i. alleen als je studie aansluit op je werk, maar het valt te onderzoeken op internet.

Ik lees toch duidelijk dat de combi muziek-cliënten iets voor jou is! :)

9. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Moeilijk keuze om te maken. Kan je er jammer genoeg niet bij helpen want zit in hetzelfde schuitje. Mijn hart zou zeggen je moet happy zijn maar ja financieel is het niet altijd mogelijk.

Zelf niet happy in mn werk maar kan geen ander werk vinden of krijg je een half jaar contract en ja daarna? Tja financieel is dat dan ook niet echt een optie.

10. melloncollie

Nee miepie28 dat financiele plaatje maakt het erg lastig. Heb je al eens gekeken om iets voor jezelf te beginnen? Heb je bijvoorbeeld een diploma waarmee je diensten kan aanbieden of misschien iets verkopen?

He das een goeie zeg, via de werkgever proberen! Ik heb al het 1 en ander bekeken op internet qua opleidingen.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Misschien sla ik de plank volledig mis, maar ik heb dat soort dipjes ook regelmatig. Dan ga ik zoeken naar "wat er nog meer te koop is in het leven".
    Maar net voor ik rigoreuze beslissingen maak, beslis ik vaak dat ik de uitdaging met mezelf aanga en iets van mijn huidige baan ga maken. De doorgroei die ik nu in mijn werk maak, zou je nooit maar dan ook nooit met een sollicitatie kunnen bereiken, dus achteraf ben ik blij.

Misschien moet je die kans juist aanpakken en er voor gaan. Nieuwe cursussen kunnen ook weer inspireren, en de voordelen die jij noemt lijken me ideaal als je een gezin met je werkt combineert!

12. melloncollie

guppie81 natuurlijk sla je de plank niet mis want iedereen heeft zijn eigen kijk toch?
    het is moeilijk onder worden te brengen maar mijn gevoel zegt dat ik hier wel klaar ben. dat die nieuwe functie ook niets voor mij is. het staat te ver van mij af. investeren is dan zonde. ik vind nieuwe dingen leren ook zeer zeker inspirerend, maar ik denk dat een combi zorg en muziek veel inspirerender is dan alleen zorg.

plus het telkens wegwillen bij mijn huidige baan is al iets dat 1,5 jaar bijna constant speelt. ik heb gesolliciteerd maar het liep op niets uit. ik denk omdat het ook te ver van me afstond.

13. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Als ik dat wat je geschreven hebt goed interpreteer, dan lijkt me dat je al lang weet wat je moet doen, Melloncollie. Je gevoel geeft je de juiste informatie, maar je verstand brengt je aan het twijfelen.

Zelfs de omstandigheden werken mee: Er komt een natuurlijk einde aan het werk dat je tot nu toe hebt gedaan. Heb je werkelijk nog meer signalen nodig om te weten dat het tijd is om wat nieuws te gaan doen? ;)

En wát het nieuwe is, tja, dat is de volgende ontdekkingsreis. Je hebt nog een paar maanden de tijd om dat uit te vogelen, dus houd gewoon je ogen en oren open, dan wordt het vanzelf duidelijk. :)

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi hoi
    Ik las je verhaal ik heb niet echt nuttige tips,maar miss heb je hier iets aan.
    Toevallig had ik het laatst met een vriend van mij over bandjes enzo (zijn huisgenoot is vrienden met intwine enz.) en die vertelde mij dat een andere band die hij kent een muziekanten uitkering heeft.
    Het fijne weet ik er niet van maar miss kan je dat eens uitzoeken omdat je hart uitgaat naar de muziek.....

Deel Deze Pagina