Zo te lezen hebben ze het bij jou onder volledige narcose eruit gehaald. Dat stelt me alweer een beetje gerust!
Gewoon zelf aangeven en vooral duidelijk maken dat je als de dood bent voor de tandarts. Ik had ook regelmatig ontstekingen in mijn mond waar ik dan weer antibiotica voor nodig had. Tandarts had ik niet meer vanwege verhuizing van gelderland naar friesland. Vandaar dat mijn huisarts er genoeg van had en me had doorgestuurd naar de kaakchirurg. De kaakchirurg deed helemaal niet moeilijk en stelde zelf voor om alles onder volledige narcose eruit te halen.
Oke, bedankt voor je antwoord! Ik heb het geluk dat ik een gezond gebit heb maar heb veel ellende gezien bij een vriendin van mij altijd ellende en pech. Ze is er mentaal alleen nog niet aan toe voor een gebit (ze is 28) en kan me daar ook wel een drempel bij voorstellen. Maar fijn dat er dan nog andere opties zijn later zoals een klikgebit. Trouwens ik werk in de zorg en vind dat er wel eens wat speciale aandacht gegeven mag worden aan zorg voor het gebit! Je wilt niet weten hoe de gebitten er af en toe uitzien puur verwaarlozing.
Ikzelf ben nu 31 en heb 2 jaar geleden het laten doen. Mijn tanden en kiezen waren zo kapot dat er geen normale glimlach vanaf kon. Ook werd ik belemmerd in het vinden van een baan. Nadat ik het heb laten doen is mijn leven echt veranderd. Ik ben ten eerste veel gezonder (ongezonde mond kan hartziekte en andere vervelende klachten veroorzaken), kan weer lachen zonder na te denken en mijn zelfvertrouwen is een stuk beter. Ik kan echt iedereen adviseren om te zorgen voor een goed gezond gebit. Liefst van zichzelf, maar is er geen andere oplossing neem een kunstgebit. Het is niet van ik voel me te jong, nee juist dan ben je het waard om met een mooie lach en gezonde mond rond te wandelen. Over de zorg en gebitten geef ik je helemaal gelijk. Ikzelf werk ook in de zorg met ouderen en zie regelmatig slechte hygiene en slecht passende kunstgebitten. Ook vind ik het erg jammer dat er zo weinig aan gedaan word. Vaak poetsen ze de gebitten ook op een verkeerde manier en dan word het al snel minder mooi. En bij druk plekken word er vaak niets geregeld terwijl het helemaal en snel verholpen kan worden zodat er vaak ondervoeding en onnodige pijnklachten voorkomen kan worden.
Dat lijkt me echt pijnlijk al die onstekingen.. Ik heb vaak kiespijn gehad, en nu dan elke keer als ik wat at (iets met suiker erin, zoals jam, pasta enz. (dat eet ik nu niet meer)) dan verga ik van de pijn.. Maar ja das ook logisch als de helft van je kiezen weg zijn Dank je wel voor de info! Zou ik ook gewoon zelf de kaakchirurg kunnen bellen? Maar dat kan dan pas nadat ik bij een tpp ben geweest? Sorry voor de vele vragen Hopelijk heb ik een goed gevoel bij tpp van de berg in h.eerenveen. Van de week even bellen
Je hebt echt een doorverwijzing nodig. Maar gewoon erop staan dat je die krijgt. Al moet je op de kop gaan hangen bij de tandarts of huisarts. Geen behandelingen van tandarts meer accepteren (kost teveel geld, terwijl je alles eruit laat halen) tenzij je natuurlijk erge pijn of ontstekingen hebt.
Ik heb in maart een kies laten trekken (een van de 7 in 2 weken tijd) en bij de tweede bij de tandarts zijn ze zo erg bezig geweest dat ik lijkbleek zag en totaal gedesorrienteerd van de stoel af kwam en zo heb ik me nog een paar dagen gevoeld ( de pijn is sinds 3 weken pas weg), maar na die bewuste kies (was afgeknapt na het trekken van een andere) vroeg de tandarts of ik niet liever een kunstgebit wilde, ik heb gezegd nee en alles word volgende maand in 3x gerestaureerd. Maar de kosten van een kunstgebit bij mijn tandarts waren goedkoper dan de restauratie die ik nu moet ondergaan. Succes Sen! je kan het :-D
principe worden de extracties gewoon door de tandarts gedaan, alleen bij bepaalde geneesmiddelen, zoals bloedverdunners worden de patienten doorverwezen naar de kaakchirurg. ja zielig he, die oudere mensen in verzorgings- en bejaardentehuizen,slecht zittende kunstgebitten, of ze hebben die van elkaar in... @mama mars, als een kies afbreekt tijdens de extractie is dat vaak omdat de kies zo carieus is, dat het echt een zwakke broeder is geworden, hij droogt dan uit en is daardoor erg poreus. succes met de restauratie, zal vast mooi worden weer!
Hopelijk kom ik er vandaag nog aan toe om te bellen (erg druk pfff), anders volgende week Vind het nou al spannend
Ik was 22 toen ik een kunstgebit kreeg. Heb hem nu inmiddels 5 jaar en ben er onwijs blij mee! Mijn tandarts vertelde dat er een zuurtegraad in je speeksel zit, en dat die bij mij niet goed was. Normaal hoort je speeksel bacteriën te doden, maar die kregen bij mij vrij toegang. Gevolg was ik geen gaatjes had maar gaten, kaakontstekingen, de 1e kies/tand na de andere continu afbrak en dus veel pijn had. Harde dingen kon ik niet eten, en warme of erg koude dingen ook al niet. Het werd dus steeds minder wat ik kon eten. Mijn tandarts vertelde dat het dweilen met de kraan open was, en toen na het eten van een zacht stukje brood zo mijn voortand af brak, was ik er echt klaar mee. Had eerst nog zoiets van "ben ik 22 en loop ik met een kunstgebit" . Ze hebben onder algehele narcose alles getrokken en het gebit al geplaatst. Heb wel een paar weken moeizaam kunnen eten, vooral het afbijten duurde even. Maar het is het absoluut waard geweest. Je ziet het gelukkig helemaal niet , het zijn precies de tanden die ik hiervoor had in het echt alleen dan zonder lelijke vlekjes of oneffenheden . Ik doe mn gebit alleen uit om tanden te poetsen Ik las wat over verzekering, laat je goed voorlichten. Ook bij de tandarts of kaakchirurg, informeer wat de mogelijkheden zijn en wat je kan verwachten. Scheelt een hoop zorgen. Veel succes!
Ik ben ook de pineut met mijn tanden. heb heel veel gaatjes gehad en heel veel zenuwontstekingen, au!! Nu wil de tandarts mijn 6 voortanden vervangen door 6 kronen, maar door alle ellende in mijn mond vind ik er meer lelijk dan 6 en dan wordt het toch wel erg prijzig. Heb me ook weleens afgevraagd of een kunstgebit een optie is. Wat ik me afvraag... zie je het goed? Ik bedoel je voortanden die overgaan in tandvlees... hoe zit dat bij jullie? Is het reëel?
Bij mij zie je het niet. Boven mijn tanden loopt het vrij hoog op tot aan dat bovenste vliesje naar je lip.
Dus je ziet niet je tandvlees? Maar een soort plastic nagemaakt tandvlees wat dan heel echt lijkt? moet ik het me zo voorstellen?
Meid, jij bent toch veel en veel te jong voor een kunstgebit? Waarom zet je je niet over je angst heen, ga naar een goede tandarts, laat alles saneren - niet trekken, maar kronen en op plekken waar geen kronen meer kunnen implantaten. Dat je vaders tandarts veel getrokken heeft klinkt niet goed, dat is echt een achterhaalde manier van met een gebit omgaan. Zoek een goede tandarts, neem de tijd, ga regelmatig naar een mondhygieniste, dat lijkt me een beter idee.
In sommige gevallen kan er niks anders gedaan worden dan trekken .. Ik had 4 kiezen die zover kapot waren dat er op de verwijskaart kwam te staan 'wortelrest' verwijderen.
Dit is een foto van 2 jaar geleden met mijn eerste en tijdelijke gebit. Nu heb ik een ander die nog mooier en beter zit. Het is ook de eerste foto waarop ik durf te lachen met blote tanden. Ik verwijder later deze foto.