vraag aan de (toekomstige) mama's van 3

Discussion in 'De lounge' started by meintje, Jul 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Hoe is het om 3 kindjes te hebben? Loop je tegen bepaalde problemen aan? Positieve en negatieve ervaringen zijn allemaal welkom. Gaan ze allemaal leuk om met elkaar of ligt er 1 een beetje buiten? Komt onbedoeld een kindje tijd/aandacht te kort? Is het verschil tussen 2 en 3 erg merkbaar financieel en qua aandacht? Dat soort dingen.

Waarom ik dat vraag?
    Nou, ik dacht dat ons gezin zo wel compleet was (zie onderschrift...) maar begin meer en meer te hunkeren naar toch nog een kindje. Dat zou niet nu zijn, maar wanneer de andere twee wat zelfstandiger zijn.
    Mijn man en ik liggen hierin helaas niet helemaal op 1 lijn, hij vindt het goed zo...ik ook wel, maar ergens ook niet. Hij gooit de deur niet helemaal dicht voor de toekomst, maar toch wel voor 90%.
    Ik worstel heel erg met mijn gevoel, moet via de MMM zwanger worden en heb geen makkelijke zwangerschappen/bevallingen gehad, maar zou het zo weer er voor over hebben.

Mogelijk helpen de ervaringen van anderen om wat dingen op een rijtje te krijgen.

2. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    Ik volg mee... Jouw verhaal zou't mijne kunnen zijn!:D Succes.

3. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Hier een hele blije MMM-mama van 3 kinderen. De oudste is ruim 5,5, de middelste 4 en de jongste 7,5 maand en ik vind het heerlijk. Ben tot nu toe nog niet tegen grote problemen aangelopen. De oudste twee kunnen leuk met elkaar spelen en zijn ontzettend lief voor hun kleine broertje. Hoe het later gaat als ze allemaal wat ouder zijn weet ik niet, maar ik heb het idee dat dat wel goed gaat komen.
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik hele makkelijke kinderen heb, die weinig hebben gehuild toen ze klein waren. Ook zijn ze andere kinderen gewend, want ik ben daarnaast gastouder, dus regelmatig zit het huis vol met kleine kinderen.
    Het grotere leeftijdsverschil tussen nummer 2 en 3 vind ik persoonlijk wel jammer. Het duurde even voor manlief en ik op 1 lijn zaten. Daarna moesten we weer eerst zelf proberen voor we de medische molen in mochten. Daar hebben we ook nog eens bijna 6 maanden verprutst, doordat de artsen niet naar mij luisterden. Toen ze eindelijk wel luisterden, was ik gelijk zwanger, alleen werd dat een miskraam. De volgende IUI-poging lukte gelukkig wel en dat mooie manneke ligt nu lekker te slapen.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

4. Elea

Elea Fanatiek lid

May 17, 2009
    2,237
    0
    0
    Buitenland
    Wij hebben ook 3 kinderen. Samen gaat het heel goed, 't is echt dikke mik samen en er is gelukkig niet zo veel strijd onderling. Ik heb dochters die veel aandacht vereisen en het eerste jaar van mijn jongste dochter was heftig, dus er zijn wel eens dagen dat ik mezelf heb afgevraagd waarom ik ook alweer een derde wilde ;) Maar wat zó leuk en ook veranderd is, is de dynamiek tussen de meiden nu ze met z'n drieën zijn. En als ik ze dan zo samen zie spelen of als ze hun zus(je) troosten dan ben ik zo intens gelukkig met al mijn meiden en zou ik het me niet meer anders kunnen of willen voorstellen.

Liefs Elea

5. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier altijd al een wens voor 3 kindjes gehad. Vind het erg fijn dat het mij zo snel gegund is. Ik denk van tevoren gewoon niet te veel na over hindernissen en eventuele nadelen van drie kindjes. Ik zie het wel als ik ze tegenkom. Kan het nu al voor me zien hoe ik straks 3 van die heerlijke snuitjes tegenover me aan tafel op hun trip-trapjes heb.

Succes met je keuze. Het lijkt mij wel reuze moeilijk om je kinderwens af te sluiten als je nog twijfels hebt.

6. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik ben nu 32 weken zwanger van de 3e dus ik moet het nog allemaal gaan mee maken:D Mijn kids zijn 5 en 6 en ik moet zeggen dat ze best wel veel ruzie hebben, ze kunnen niet met en niet zonder elkaar. Hopelijk verbetert dat in de toekomst, want af en toe wordt ik er moedeloos van. Dan denk ik ook van, ja....er is straks toch weer een baby erbij die veel aandacht nodig heeft...maar goed, het zal vast wel goed komen.

7. merakli

merakli Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,214
    0
    36
    ik heb mijn kids vlak achter elkaar gekregen (ben heel erg dankbaar dat het me egund is.) op dit moment is.het heel erg zwaar maar ben er van overtuigdigd dat het beter wordt. de twee oudsten spelen met elkaar en soms hebben ze.ruzie.ik wilde heel graag drie kinderen en heb er geen spijt van. kwa kosten valt het mee voor de jongste omdat ze nu de.kleren van haar zus draagt.

8. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    35 weken zwanger van nr 3 dus lees graag mee :D

9. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Bezig voor een derde, morgen FA. Ik lees mee:D

10. anmiri

anmiri Actief lid

Aug 15, 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 3 kids, 10, 8 en 1 jaar oud:)
    Oudste 2 kunnen niet altijd even goed met elkaar maar kunnen ook niet zonder elkaar. Kleine broertje is zeeeeeer geliefd bij beide:D

Succes met je keuze, lijkt mij ook niet makkelijk als 1 van de 2 niet meer wil.

11. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Hier mama van 3 kinderen.
    En vond het helemaal niet moeilijk. Je moet wel alles goed kunnen combineren en soms kom je ogen te kort.
    De 2 oudste kunnen goed samen maar soms ook helemaal niet en onze jongste is echt een meid! Soms spelen ze samen maar vaak doet zij dr eigen ding lekker.

Zeker geen spijt van 3 kinderen vind nu dat het wel makkelijker wordt omdat ze ouder worden vooral de jongste.

12. Female

Female Niet meer actief

3 kids is wel druk, maar heerlijk. Vooral heel gaaf omdat de oudste 2 groot genoeg zijn om het echt te beseffen, ze zijn allebei stapelgek met haar!
    Door zware bevalling en start de eerste tijd heb ik lang niet geweten of ik nog wel een derde zou willen, maar uiteindelijk kwam dat gevoel bij ons allebei toch. En sinds ze er is voelt het onwijs goed; ze is écht de kers op de taart en het voelt super compleet!

13. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hier een mamam van 3 kindjes onder de 5 jaar. Mijn oudste dochtertje is net 4 geworden, jongste dochtertje 1,5 jaar en mijn zoontje is 4 maandjes. Het was in het begin wel lastig omdat ik 2 kindjes kort op elkaar heb gekregen, maar nu ben ik het eenmaal gewend. HeT is hartstikke gezellig en geen moment spijt van gehad :) Ze krijgen ook allemaal evenveel aandacht.

Tijdens de zwangerschap van onze 3e was ik wel altijd bang dat het moeilijk zou worden, maar zodra hij er was waren alle zorgen verdwenen en gaat alles gewoon bijna vanzelf. Het ritme was ook weer helemaal normaal na een maandje. Ik plan dingen nu wel meer als ik naar een afspraak moet ofzo.

14. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    hier een mama van 3 meiden.... berg je maar haha....

Nee heel gezellig hoor, alleen hier spannen ze vaak met zijn 2en samen tegen de ander.... de samenstelling verandert wel steeds, dus het is niet zo dat steeds de zelfde de pisang is.... en ruzie... tja meiden he.... maar ze zijn ook heel lief en zorgzaam voor elkaar.....

15. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Hier een mama van 4, bijna 5 kids. Maar ik kan natuurlijk wel even delen hoe het was om er 3 te hebben.. :D
    De oudste 2 waren 3 en 1 jr toen de 3e er bij kwam. Dat was wel even een heftige tijd. Erg druk met 3 kindjes onder de 4, ik kwam ogen en handen tekort. Maar 't was zo leuk om te zien hoe ze met elkaar opgroeiden.
    Op dit moment zijn ze 9,7 en 5 jaar. Spelen heerlijk met elkaar, maar maken soms ook de grootste ruzie, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
    Ik ben blij dat ze wat ouder en zelfstandiger zijn geworden, want dat maakt het allemaal net wat makkelijker.
    4 jaar na de 3e is bij ons de 4e geboren. Ik wilde er absoluut 4 jaar tussen omdat ik daar echt de tijd voor nodig had. Tja.... en toen was nr 4 toch wel heeeel erg 'zielig' ;) in haar 'eentje' met 3 grote zussen/broer dus toen was de beslissing voor nr 5 ook niet meer zo heel erg moeilijk....

16. ma1

ma1 Fanatiek lid

Mar 14, 2010
    1,211
    0
    0
    Het is soms best wel pittig met drie kleine hummels de middelste is echt een boef hij vreet van alles uit en dan heb ik echt handen tekort.
    Maar het is wel een gezellige boel en ze zijn ook zo leuk met elkaar.

17. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Binnekort zijn het er hier ook 3.
    Heb het gevoel dat ik nu veel relaxter ben, deze zal ook wel groot worden. Plus je hebt ook meer ervaring en je bent zelfzekerder.
    Qua kosten: ik moet enkel poedermelk kopen en nieuwe speentjes voor de flessen.
    De rest heb ik allemaal van de andere 2 nog. Scheelt natuurlijk wel dat ik al een meisje en een jongen rondlopen heb (kleertjes van elk geslacht dus).

18. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Wateen herkenbaar gevoel. Ik twijfel ook zo ontzettend over een 3de. Geen leuke zwangerschap gehad van de tweede en het eerste jaar was vreselijk zwaar. Daarnaast paniekaanvallen gehad en er is een angst dat die weer terug komen. Het hoeft natuurlijk niet, maar je weet het niet.

Wel fijn dat de deur nog niet helemaal dicht is. Dat is hier ook zo een beetje zo

19. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Tsja, de deur is dan wel niet helemaal dicht, maar ik zie het ook nog niet zomaar gebeuren dat hij in zou stemmen...ooit...

Ik zou soms gewoon willen dat het goed was zo, dat ik wel gewoon dat overweldigende compleet-gevoel zou hebben. Dat zou het allemaal makkelijker maken.

Wel fijn om te lezen dat er meerderen zijn!

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    mijn man weet het ook helaas nog niet zeker.
    als het aan mij ligt komt er nog wel een 3de, maar ik ben niet de enige die daar een stem heeft.
    er is helaas wel een grote kans dat ik weer bi krijg en ik ben emotioneel niet heel stabiel op het moment en daarom komt er nu zeker nog geen 3de.
    als dat allemaal weer goed gaat kijken we verder.
    druk zal het ongetwijfeld zijn, maar voor mij is dan weer het voordeel dat alyssa en daymian dan alweer een heel stuk zelfstandiger zijn.

financieel gezien weet ik het nog niet, ik denk dat ik dan stop met werken en misschien gastouder wordt of iets anders vanuit huis ga doen zodat we de opvangkosten niet meer hebben.
    wat spullen betreft is het ook geen probleem omdat we nu een zoon en dochter hebben en we hebben dus voor beide geslachten genoeg.

liefs doris

Share This Page