Kunstgebit

Discussion in 'De lounge' started by jumphola, Jan 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

Mar 3, 2012
    196
    54
    28
    mijn gezin :-)
    veluwe
    Ik heb op mijn 27ste een kunstgebit bovenin gekregen en ik ben er super tevreden over.
    Ik kan eindelijk weer normaal lachen zonder dat ik mij schaam voor mijn tanden

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    De wens is groot dat je verzekering implantaten vergoed.
    M'n moeder heeft dit ook gedaan en de verzekering had haar nieuwe tanden vergoed.

Nederland is trouwens schandalig duur, ik zou uitwijken naar Istanbul.

3. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik ben nu voor boven en onder totaal 978 euro kwijt. Is veel geld maar nog te doen.

4. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland

Fijn om te horen dat er ook meer mensen zijn met zo jong een kunstgebit

5. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland

Hoop dat als hij eenmaal opgevuld is je er minder last van hebt :)

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Er best veel verzekeringen waarbij je voor 1200 euro per jaar mag laten sleutelen aan je gebit. Ik zou echt echt echt niet alles er uit laten slopen, hoe veel pijn je ook hebt! Desnoods elk jaar 2 tanden laten vervangen, maar niet trekken!!
    Ik heb zelf een heel slecht gebit. En weet heel goed wat pijn in de mond is. Maar ik heb om die reden jarenlang een belachelijk dure verzekering gehad. Elk jaar heb ik tot aan het bedrag wat ik kon laten doen kronen laten maken. Op die manier heb ik mn gebit kunnen behouden. En gaat het nu alweer een paar jaar echt goed met mn gebit!!
    Ja, echt!!
    Heb al een paar controles gehad waarbij ik geen gaatjes had en geen afgebroken stukjes!!! En ja, daar heb ik dus eerst echt pijn voor moeten lijden. De ene zenuwbehandeling na de andere en heel wat kroontjes. Maar nu ben ik 30 en heeft de tandarts gisteren bij de controle weer gezegd dat ik nul gaatjes heb!! Joehoe!

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Mijn vader kreeg hem op jonge leeftijd , mijn moeder op 32 jarige leedtijd. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet beter. Ik weet wel dat hum er nooit spijt of iets van hebben gehad.

Ik ben 23 en heb ook een heel slecht gebit ondanks 2x per jaar naar de tandarts ga goed poets etc. Kunstgebit nog niet aan de orde maar ik denk dat dit ooit wel aan de orde komt.

Heel veel sterkte en succes !!

8. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland

Ik ben aanvullend verzekerd dus krijg een deel wel vergoed

9. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik heb de keuze al gemaakt en sta er volledig achter. Fijn dat het bij jou wel goed is gekomen met je tanden. Maar mijn gebit is gewoon niet meer te redden

10. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland

Dankjewel !

D

11. Hemera

Hemera Actief lid

Aug 31, 2014
    187
    10
    18
    Mijn man was 26 en hij is er nog altijd heel blij mee, nu is hij 35. Heeft voor hem veel problemen opgelost.

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Vandaag de offerte binnen gekregen, een gewoon kunstgebit compleet kost ons 2000 euro ( daarvan krijg ik 75% vergoed met mijn aanvullende verzekering) en met implantaten kost het ruim 14000 euro en implantaten worden maar zeer weinig vergoed

Implantaten zullen het hier dus niet worden, 5000 euro ofZo was nog eens tot daar aan toe maar 14000.... Nee dankje dan maar een gewoon kunst gebit ....

13. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland

Jeetje wat een geld he :$

14. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    Heel veel succes en sterkte! Mijn ex kreeg ook op 25 jarige leeftijd een gebit. Hij had echt een rot gebit, zwarte tanden. Echt vreselijk.

Toch kon ik niet wennen aan dat gebit, verschrikkelijk vond ik het. Het gezicht veranderde enorm en ik kon het niet aanzien als die tanden uit die mond gingen. Maar dat is van de kant van de partner. Hij was er wel blij mee en dat is wat het belangrijkst is.

15. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

Jan 11, 2013
    474
    0
    0
    Ik heb toevallig vandaag de rekening gekregen van mijn gebit was in totaal 200 euro 148 eigen risico en 54,70 eigen bijdrage moet wel zeggen dat de kaakchirurg alles heeft getrokken dat scheelt ook in kosten

16. jumphola

jumphola Fanatiek lid

Jan 3, 2014
    2,188
    488
    83
    Zuid Holland
    Nog even een update

Vandaag happen en dan 10 april gaan alle tandjes deruit :D

17. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

Mar 3, 2012
    196
    54
    28
    mijn gezin :-)
    veluwe
    Heel veel succes!

18. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

Jan 24, 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    klasgenootje van mij heeft het ook laten doen ook op die leeftijd zij had wolf in haar tanden. heeft haar erg goed gedaan. en je ziet er niks van. erg mooi geworden

19. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    En een gebit op pijlers dan? Ik weet dat mijn opa dat destijds heeft laten doen. 4 vaste implantaatpijlers met daarop vast een kunstgebit. Geen idee wat dat in verhouding kost hoor en of een verzekering dat dekt en of het in jouw situatie kan, maar wou het even noemen.

20. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Ik heb zelf vanaf mijn 22ste een kunstgebit.
    Ondanks poetsen een heel slecht gebit en daarbij had ik een forse overbeet omdat mijn onderkaak niet goed is meegegroeid.
    Om dat goed te krijgen had ik ook voor een operatie kunnen kiezen
    waarbij mijn kaak gebroken en naar voren geplaatst word.
    Dat was het idee van mijn tandarts.
    Omdat ik toch al bijna geen kiezen meer had en lekker eten steeds lastiger werd heb ik toch besloten om voor een kunstgebit te gaan.

Ik ben hiervoor naar Rotterdam gegaan waar ze onder narcose mijn tanden hebben getrokken en direct mijn kunstgebit hebben geplaatst.

Omdat mijn kaakbot in de loop der jaren toch wat geslonken is en ik vrij jong aan een gebit begonnen ben zal ik mettertijd toch aan een klikgebit dmv implantaten moeten gaan denken.

Een minpunt vind ik wel dat ik regelmatig aften heb onder mijn ondergebit.
    Dat kan vrij pijnlijk zijn.
    Voor de rest ben ik enorm blij dat ik toch de stap heb gezet.

Durf nu ook weer te lachen zonder hand voor mijn mond en mijn gezicht is er echt van opgeknapt als ik dat zo kan zeggen.

Share This Page