Snel afvallen met hardlopen? Motivatie?

Discussion in 'De lounge' started by Bruni, Apr 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

Oct 17, 2012
    487
    5
    18
    Ik ben een echte couchpatato sinds ik moeder ben. Als de kleine eindelijk in bed ligt, de was op de lijn hangt en alles is opgeruimd in huis ben ik toe aan koffie en kan ik mezelf niet meer motiveren om van de bank af te komen. Dat ik een kantoorbaan heb en de hele dag zit werkt ook niet echt mee. Maar het wordt nu echt tijd dat ik wat ga doen, de zomer komt eraan, mijn garderobe begint te strak te zitten en over 4 weken hebben wij een feestje waarvoor ik graag weer in één van mijn oude jurkjes zou willen passen.

Nu heb ik het "Start to run" programma van Renate Wennemars gekregen(mp3 bestanden) en wil ik gaan hardlopen. Heeft iemand een idee of ervaring of je "snel" afvalt/centimeters verliest met hardlopen? En hebben jullie tips of tips voor motivatie?

2. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Snel afvallen is niet echt een aanrader, dan zou je het militarydieet moeten volgen, die staat wel ergens online. Je kunt beter gewoon minder eten/verstandiger eten en gaan bewegen (wat je nu ook wilt gaan doen). Bij hardlopen als beginner zul je eerst conditie gaan opbouwen. Gewichtsverlies rustig aan opbouwen, dan is het blijvend.

3. Bruni

Bruni Actief lid

Oct 17, 2012
    487
    5
    18
    Een crashdieet ga ik dus absoluut niet doen!!!

Mijn vraag is of je snel resultaat boekt qua afvallen en centimeters verliezen met hardlopen en of mensen daarmee ervaring hebben.

4. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik heb het nooit gemerkt. Maar goed, ik heb het dan ook nooit langer dan 2 maanden vol gehouden. ;)
    Als het gebeurt, gebeurt het (bij mij) dus iig niet snel.

5. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Echt snel gaan de cm niet, al kon ik na een maand wel zien dat mijn billen strakker waren, en minder putjes in mijn benen. Als je het combineert met iets minder eten, kun je best een kilo of 2/3 afvallen. Maar verwacht geen wonderen op korte termijn.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,023
    550
    113
    nee
    van hardlopen alleeen val je niet heel snel af

7. Onje

Onje Niet meer actief

Ik weet niet hoe jouw eten eruit ziet op een dag?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste maanden ook op de bank zit geplakt en dan eerder een zak chips of iets dergelijks pak.
    Maar als ik begin met hardlopen krijg ik ook meer "zin" om echt gezond te eten, om lekker veel water te drinken en ik heb meer behoefte aan fruit dan bijvoorbeeld chips.
    Dus ja ik boek best snel resultaat qua gewichtverlies.
    Maar denk wel dat je op meer moet letten dan alleen een rondje lopen

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ken je 30 day shred? Kun je opzoeken op youtube, werkt beter dan afvallen en kost je maar een half uurtje. Icm gezond eten en niet snoepen, veel water drinken. Nu zelf nog dat advies ter harte nemen :D

9. Moess

Moess Niet meer actief

Ik ben een tijd geleden 12 kg afgevallen. Ik ging 4x pw hardlopen en lette op wat ik at. Niet te veel koolhydraten en ook een vaste structuur in je eetgedrag. Ik probeerde ook iedere 2 a 3 uur iets te eten (bijv een appel of iets anders kleins)

Dit is me in ongeveer 6 maanden gelukt.

Helaas wel teruggevallen in mijn oude ritme: niet sporten en lekker (minder gezond) eten.. met als gevolg dat ik weer ongeveer 15 kg aankwam.. :(

Volhouden is lastig..

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Dan zou je naast het hardlopen ook gezond moeten gaan eten.

11. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,740
    1,061
    113
    Alleen hardlopen val je niet snel van af. Op lange termijn gaat je in rust energieverbruik wel wat omhoog door spieraanmaak maar dat is ook niet grandioos.

wat hiet al eerder is gezegd: ga lekker hardlopen. Doe thuis wat leuke oefeningen via you tube, let op je eten en snaai gedrag en dan zul je echt wel gaan afvallen hoor!

12. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kom er meestal van aan, krijg er bere honger van haha :)

13. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Als je snel zichtbare resultaat wilt zien,zou ik voor nu 30 day shred aanraden.
    Als je dat voltooid heb (na 30 dagen) ga je lekker beginnen met hardlopen.
    Uiteraard hoort daar ook gezond eten en water drinken bij.
    Heel veel succes iig.

14. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Ik ben vorig jaar januari gestart met hardlopen en heb mijn eetpatroon aangepast met behulp van een dietiste (die er rekening mee hield dat ik ineens 3 a 4x per week ging hardlopen). Na een half jaar kon ik 10km in 1u3m hardlopen. Ik was toen wel een paar weken niet gegaan ivm een bbz, maar zodra het kon heb ik het weer opgepakt. In dat half jaar ben ik 15kg afgevallen. Dus superhard, nee. Maar hard genoeg om gemotiveerd te blijven én na 6 weken hardlopen merkte ik dat ik er ook echt behoefte aan kreeg om te gaan. Ik begon het leuk te vinden en 'nodig' te hebben. Het is ook hetgeen wat ik het meeste mis nu ik zwanger ben. Heb het nog een paar weken gedaan maar het voelde niet goed om er langer mee door te gaan. Ik hoop eind juli/begin augustus weer voor het eerst te kunnen...

15. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Met touwtje springen, elke dag 15 min, zag ik na een week al verschil!

16. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,202
    509
    113
    Ik loop zelf al jaren hard, wanneer ik gewoon eet en 2x in de week loop blijf ik constant. Als ik 3x loop en mijn voeding aanpas, val ik langzaam af. De kilo's die eraf gaan blijven er wel af. Ik weet niet of je veel te zwaar bent, maar hardlopen is wel erg belastend. Dan zou je bijvoorbeeld beter kunnen gaan zwemmen of skeeleren. Ik voel me wel een stuk fitter door het hardlopen.

17. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

Aug 30, 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet dan op een bepaalde hartslag gaan lopen. 70 a 80% van je maximale hartslag. Beetje joggen/dribbelen is dat.

als je nu te zwaar bent kun je misschien eerst bij de sportschool wat dingen gaan doen, aangezien het wel belastend is voor je gewrichten. Ik doe niet meer aan hardlopen omdat ik elke keer scheef sta na een paar weken hardlopen.
    Voor afvallen is krachttraining het beste trouwens ;)

18. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

Mar 10, 2015
    236
    0
    0
    Ik ben na mijn eerste zwangerschap gaan joggen, ongeveer 4 maanden was ik al 5 kilo kwijt.
    .
    En ik at daarnaast niet anders oid.
    Ook was mijn lichaam natuurlijk veel strakker!!
    Ik rende 3x in de week 5 kilometer elke x zoiets.
    Nu ga ik weer beginnen!

19. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,806
    785
    113
    Snel afvallen met hardlopen, nee. Maar je wordt er wel een stuk strakker van! Ik merkte dat ik niet zo heel veel afviel, maar zag wel een groot verschil bij mijn benen en mijn buik. Toen ik zwanger raakte ben ik gestopt omdat het niet goed meer viel, en nu zou ik zoooo graag weer lekker 10 km rennen, maar het opbouwen, daar zie ik tegenop.

20. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

May 18, 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik heb een hele tijd gerend met Evy maar merkte geen verschil, behalve dat het allemaal wat strakker werd. Ik doe nu sinds een maand Body Revolution van Jillian Michaels (DVD's) en ik merk ongelofelijk veel verschil!!! Ik ben pas 1 kilo afgevallen maar gigantisch qua centimeters. Alle broeken hangen los en alles is veel smaller en strakker. Ik doe het samen met mijn man en hij is al 6 kilo kwijt en ook de nodige centimeters.

Het programma is een combinatie van krachttraining met cardio en duurt 30 minuten per dag voor 6 dagen in de week (zondag is rustdag). In het begin was het echt heftig, maar nu zit het in mijn dagelijkse ritme en vind ik het heerlijk. Het totale programma duurt trouwens drie maanden.

Daarbij moet je trouwens ook bewuster gaan eten en niet meer snoepen. Met alleen sporten kom je er niet!

Succes!!

Share This Page