Kippen vraag...

Discussion in 'De lounge' started by cyntje78, May 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Al járen wil ik 2 kippen... gewoon voor de gezelligheid en de eitjes... dat is een bonus :D

Nu vraag ik me het volgende af... voor de kippenhouders onder ons...
    Hoe doen jullie dat met vakantie? Is er iemand die er voor zorgt? Wil zorgen? Of bestaat er ook zoiets als Kippen-pension? En dan bedoel ik dus niet de vrieslade :D

En iemand die bekend is met Zijdehoenders... Maken die veel herrie? Als ze een ei op voelen komen? Of tokken ze de heledag maar wat hene?

Ik ben met beesten opgegroeid en het lijkt me zo ontzettend leuk voor ons en onze Lars om 2 kipjes te hebben. Maar vooral de vakantie perikelen rondom de verzorging lijkt me lastig.

Buurman hoef ik niet te vragen... die stuurde me vorig jaar weg toen ik vroeg of het neergestortte merelbaby'tje bij hun in de tuin mocht omdat hij bij ons zijn leven niet zeker was.... de bullebak!

Groetjes Cyntje78

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben 5 zijdehoenders, en die brullen de tent bij elkaar als ze een ei leggen.
    Verder doen onze buren de verzorging als we weg zijn, net als van onze 5 cavia's, 15 vogels, een hond en een paar vissen :D

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben 8 sabelpoot krielen, superlieve, rustige en tamme kippen die niet al te veel herrie maken. Als wij op vakantie gaan, zorgt mijn moeder voor ze, die woont hier een straat vandaan.

4. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

Feb 12, 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben drie kriel wyandottes. Zo schattig en gezellig en zien er ook heel mooi uit vind ik zelf :). Ze zijn dus niet al te groot (lees: minder mest :D) en zijn vrij tam en aaibaar :D:). Een weekendje weg is geen probleem. We hebben een watersilo en voersilo voor ze en dat werkt prima. Als we langer weg zijn zorgt de oude buurman voor ze , in ruil voor de eitjes ;).
    Qua volume is het ook prima te doen (zolang je geen haantjes neemt natuurlijk :p:D)

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Oh echt waar!? Nooit geweten dat ze herrie maken hmmm...
    Maar van de andere kant. Hier achter wonen mensen met 2 honden en die kunnen er ook wat van. En daarintegen... onze hond maakt amper geluid (franse bulldog)

Mijn ouders zouden het ook wel willen/kunnen maar ik wil er niet meteen vanuit gaan. Papa is 65 en mama word 61 dus...

Ik heb een mailtje gestuurd naar de dierenpension van kennissen. En groepsgenootjes van het paardrijden hadden het ook al aangeboden (logeeradres) maar die wonen heel erg ver weg.

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wat een leuke foto!!

Maar ik ben helemaal verliefd op het "lelijke" uiterlijk van Zijdehoenders :D

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Een haan is zowiezo niet de bedoeling :D Wonen hier in een "keurige" woonwijk namelijk.

8. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

Feb 12, 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh haha, ja dan maar beter geen haan erbij. Trouwens, onze tokkies geven ook een ei-alarm als er een vers eitje gelegd is. Een heel typisch geluid :p.

9. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hey cyntje78

bij petsplace hebben/hadden ze hele lieve kuikentjes!!!!

weet niet of ze die nog hebben

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik heb Zijdehoentjes en ben ook lid van de Zijdehoenclub. Die hebben een website, daar kan je ook veel info vinden.
    Kijk uit met het kopen van Zijdehoenkuikens. Je ziet nml niet of het een haantje is of een hennetje. Dat zie je pas later, als ze een maand of 7 zijn. Mijn kippies zijn heel rustig en soms maken ze herrie als ze een ei hebben gelegd. Ik heb 2 graansilo's staan en een grote emmer met water. Wij kunnen makkelijk een weekendje weg. Anders doet mijn pa de verzorging of de overbuuf, als we echt voor 3 weken op vakantie gaan.

11. jannanas

jannanas Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,816
    1,700
    113
    @ TS: hahahahaha, kippenpension, en dan niet de vrieslade! Geweldig!

Kan je verder niet echt helpen. We hebben twee kippen, lopen vrij om huis heen want we wonen buitenaf. Ze zijn ooit eens gebracht door iemand die eraf wilde, en sindsdien lopen ze hier. Maar we doen er niets mee, ziet er soms wel gezellig uit als ze voorbij komen wandelen.

12. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Wij hebben 3 hollandse kriel hennetjes en 1 haan. Ze maken niet al te veel lawaai vind ik (en aangezien ze hier al jaren lopen en er niemand heeft geklaagd neem ik maar even aan dat de buren hier hetzelfde over denken)
    Ja als er een ei komt gaat het alarm af, die stomme haan piept het hardst terwijl er toch echt niets uit zijn kont komt. Hij gaat zelfs met de hen mee naar boven (de dictator :)).

Als wij op vakantie gaan zorgen mijn schoonzus en zwager voor ze in ruil voor de eitjes.

13. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Maar vast niet van Zijdehoenders ;) Maar thanx voor je tip!

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ohh kijk! Ik heb een paar jaar geleden al het een ent ander gelezen over zijdehoenders en dat ze best handtam te maken zijn. Maar dat moet zeker al vóór die 7 maanden gebeuren?? Want ik wil toch echt maar 2 hennen en géén haan. Zul je anders net zien.
    En inderdaad... overal moeten mensen van hun haantjes af. Ik herinner me zelfs dat ik me ooit heb aangemeld op een zijdehoenderforum voor info.

Ik wil qua verzorging niet teveel van mensen afhankelijk zijn. Het zijn onze beesten dus onze zorgen. Een dierenpension hier in de buurt vangen namelijk ook konijnen/cavia's en papagaaien op (hebben diverse mooie afgesloten verblijven buiten)

Zal het nog eens met cyntjeman overleggen. Die vond het ook altijd een leuk plan.... maar of dat nu nog is? Vast wel ;)

Ja.... geen diepvrieslade ;) Vond het vroeger al erg toen onze Barnevelders ineens verdwenen waren!

15. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    wij hebben onze zijdehoentjes gehaald in st truiden in België. die man fokt met hart en ziel al 25 jaar zijdehoentjes en onze hennetjes hebben we daar gehaald met 3,5 maand. Toen kon hij al prima vertellen of het hennetjes of haantjes zijn. Mocht het tóch niet kloppen, mag je ze omruilen, maar dat was in die 25 jaar bijna nog nooit gebeurd omdat hij het kan zien aan het bultje op hun kop dat haantjes schijnbaar dan al hebben. (héél soms krijgen haantjes geen kammetje en dan lijkt het dus een hennetje) zal hier zo eens een linkje neerzetten van zijn site! Echt meteen een hele belevenis om naar die man te gaan, want hij weet er álles van en heeft daar een echt kippenparadijsje gemaakt.. Als je ze ergens anders haalt heb je kans dat je mislukte zijdehoentjes krijgt. met verkeerde tenen enzo. dat heeft hij er allang uitgefokt. Die dag dat ik daar kwam, waren er al mensen uit frankrijk, Duitsland en meerdere uit nederland geweest. Dus hij zal wel weten wat hij doet. Het zijn echt héle leuke kippetjes en die van ons zijn echte kroelkippen.

16. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    Paginatitel doet het volgens mij alleen maar met internet explorer...

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    He jammer, ik kom niet verder als de 1e pagina :( Er staat een knop met "klik" en die doet het dus niet?

18. msroxy

msroxy Fanatiek lid

Dec 12, 2007
    1,040
    0
    0
    heb je internet explorer? want met chrome doet hij het niet... anders kun je me pbén voor het telefoonnummer hoor!

Share This Page