Op zoek naar bubble chiffon (hoofddoekstof)

Discussion in 'De lounge' started by ElizaR, Jul 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

#1 ElizaR, Jul 10, 2017
    Last edited by a moderator: Jul 10, 2017
    Ik heb een positiejurkje van Prenatal wat heerlijk draagt, ook nu nog (mn dochter is 17 mnd)
    De stof is bubble chiffon.
    Na wat zoeken op internet blijken veel hoofddoeken gemaakt te worden van deze stof. Op Alieexpress staan ze in enorm veel verschillende kleuren te koop.
    Ik wil van deze stof graag wat jurkjes maken.

https://m.nl.aliexpress.com/s/item/32773545353.html?spm=a2g0n.search-cache.0.0.59a78471N8lciM#autostay

Zijn deze hoofddoeken ook hier in NL te koop.(Ik woon in omgeving 010)
    Lijkt me handig omdat er al een zoom in zit. Klopt het dat de afmetingen ongeveer 180x85.
    Wat kost zo'n hoofddoek?

2. SnowAngel

SnowAngel Niet meer actief

Waarom ga je niet even de stad in en naar een winkel waar ze hoofddoeken verkopen of misschien op de markt even kijken

3. fanona

fanona Bekend lid

Dec 9, 2014
    892
    336
    63
    Als je op bubble chiffon stof googled, krijg je Nederlandse websites waar ze deze stof verkopen,zoals textielstad.nl bijvoorbeeld. Misschien is het handiger om de nodige afmeting stof in z'n geheel te kopen.
    Wat betreft de hoofddoeken, heb ik geen idee.

4. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Is met 6 kinderen die vakantie hebben niet zo handig.
    Misschien kan ik mn oudste lief aankijken en wil ze even oppassen.

5. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Heb ik idd gezien, maar die hebben niet zoveel kleuren. En de stof is niet afgewerkt waardoor ik nog een zoom moet maken.
    Die zit er in de hoofddoeken al in natuurlijk en dat leek me wel wat. Als de
    afmetingen idd 185x85 zijn kan ik van 2 hoofddoeken prima een kort jurkje maken.

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Maar als je er een jurkje van gaat maken moet je toch in de stof gaan knippen? Een zoom is zo gemaakt is mijn ervaring. Ik zou gewoon online de stof bestellen zoals hierboven genoemd.

7. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Je gaat idd in de stof knippen, maar dat is voor de zijnaden. De onderkant van t jurkje leg je dan langs de zoom van de hoofddoek.
    Een zoom in zulke stof maken is best lastig.

Maar als ik verder geen hoofddoektips krijg ga ik inderdaad gewoon voor de stof aan de meter.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Rotterdam heeft van die Marokkaanse/islamitische winkels waar ze hoofddoeken verkopen. Geen idee wat ze kosten. Misschien kun je zo een winkel googlen en even bellen om te vragen?

9. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik zou zeggen ga naar de markt/zwartjanstraat anders bestel ze online?
    Een hoofddoek van een beetje kwaliteit kost zo een 5-10 euro

Share This Page