Afgelopen zondag zijn we weer begonnen met IVF met de cryo's die nog over waren van de IVF waaruit onze dochter is voortgekomen. Hebben nog 8 stuks, maar de vorige 2 keren ontdooide maar ongeveer de helft goed, dus als dat nu weer zo is dan hebben we helemaal niet zoveel kansen. Weet niet of ik nog een punctie zou trekken, het was de vorige 2 keer zo'n hel, weet niet of ik die pijn nog een keer aan kan. Hoop zo dat het niet nog een keer nodig is, maar er is natuurlijk een reële kans van wel. Ik vind het na alles dat we meegemaakt hebben echt super spannend en zie er nu al tegenop om weer te starten, maar de wens voor een tweede kindje en een broertje of zusje voor ons meisje is sterker. De vorige cyclus heb ik helemaal geen eisprong gehad en deze cyclus was er zondag (cd 13) ook nog geen eitje boven de 9 mm, dus weer niet hoopgevend. Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis voor een echo. Ze wilden eigenlijk liever donderdag of vrijdag, maar dat kwam met mijn werk niet goed uit omdat ik dan gastkindjes heb. Ze verwachten dus nog niks, maar vind het fijn dat ik weer een echo krijg. Hopelijk krijg ik toch weer een eisprong en kan ik toch een terugplaatsing krijgen. Maar dat gaat sowieso nog wel even duren dus. Pffff, als ik terug kijk naar alles dat we voor Eva hebben moeten doen dan word ik best wel weer moedeloos en hoop ik zo dat het niet weer zo lang gaat duren. Het zal hoe dan ook weer een heftige periode worden, waarin ik mogelijk weer teleurstellingen te verwerken ga krijgen. Maar als het weer lukt dan is het dat allemaal waard! Heb het gisteren en vandaag aan mijn beide gastgezinnen verteld en gelukkig hadden ze alle begrip en reageerden ze erg positief. Ze zeiden dat het geen enkel probleem was en dat ze een vervanger voor me zouden regelen bij het gastouderbureau of zelf thuis zouden blijven. Was zo opgelucht, zag er erg tegenop om het ze te vertellen. Nou moet ik ook mijn koolhydraatarme dieet weer oppikken dat ik al die jaren gevolgd heb, was erg zwaar, vooral bij het uit eten en bij anderen thuis omdat ik dan andere mensen al die lekkere dingen zie eten die ik niet mag... Slikte toen ook medicijnen om mijn cyclus te regelen, actos, maar ze zijn nog aan het overleggen of ze me dat weer willen geven en eerlijk gezegd denk ik van niet. Maar daardoor kreeg ik wel weer een regelmatige cyclus van rond de 30 dagen, nu is het een zootje... Ga het morgen vragen als ik het niet vergeet. Moest het allemaal even kwijt, hoop hier weer steun te vinden om door de komende periode te komen die hopelijk weer een goede zwangerschap op gaat leveren.
Helaas groeide er zondag nog steeds geen follikel, dus ben nu aan de provera om de menstruatie op te wekken en daarna aan de progynova om de follikels te laten groeien zodat ik dan wel een eisprong zal krijgen. Ben wel blij dat er wat gaat gebeuren en dat ik niet nog langer hoef aan te modderen, maar baal toch ook wel ontzettend en ben zo teleurgesteld in mijn lijf...
Succes! Wij beginnen over 3 weken voor het eerst met IVF. Het geeft goede hoop dat jullie een kindje hebben gekregen via IVF. ik lees graag mee.
Bedankt Ava1 en jullie ook heel veel succes! Wat is jouw verhaal? Als je dat wilt vertellen uiteraard.
Eerst een tijd zelf geprobeerd, daarna een afspraak gemaakt met gyn, 6 IUI's en tussendoor een HSg onderzoek gehad, wat erg tegenviel en zie daardoor ook erg op tegen de punctie. Ik ben 34 en stopte met de pil op mijn 29e. Er is niets gevonden, dus in principe zou het gewoon moeten lukken om zwanger te worden. Wij gaan de ivf poging doen bij het VUmc. Een verkort lang traject.
Wat spannend! Ik ga voor je duimen! Hoe gaat het verder met jou en je meisje? Ik had trouwens geen follikels toen ik progynova gebruikte, dit medicijn remt de follikelgroei. Je tp zal dan in een kunstmatige cyclus plaatsvinden, ze zullen alleen je bms opmeten. Misschien geeft het je hoop al ik je vertel dat wij ook vijf jaar op onze zoon hebben gewacht, en dat we nu zwanger zijn geraakt na de 1e cryo tp
@Ava: dan zijn we net zo uit, maar ik word eind november alweer 35. Dan heb jij ook al een redelijk traject achter de rug, hopelijk heeft ivf bij jou ook succes! @rijo: zeker spannend en dankje! Gaat erg goed met ons, Eva ontwikkeld zich erg goed. Alleen zitten lukt nog niet, ze wil alleen maar staan en dat lukt ook al best goed! Aan de hand doet ze ook al een paar pasjes. Ach dat zitten komt vast vanzelf, vind het alleen zo jammer dat we dus nog niet kunnen fietsen en dat lijkt me zo geweldig... Klopt inderdaad van de progynova, we zullen het volgende week zien. Wat geweldig dat jij van de tweedr wel zo snel/makkelijk zwanger bent geraakt, hoe gaat het met jullie? Hopelijk is ons hetzelfde gegund, zou dan de gelukkigste vrouw op aarde zijn en hoop het zo na alle tegenslagen!