hoi meiden ik heb een vraagje. ik ben al een paar keer opgenomen in het zh voor het ashermansyndroom. ik draag kunstnagels en de 1e x waren ze boos dat ik ze er niet af had gehaald de laatste x heb ik ze er dus netjes afgehaald zegt de verpleegkundige :" ag meisje toch die had je er niet af hoeven halen dat doet niemand!" de arts die mij nu heeft ingepland in september voor de volgende ingreep wist niet of het wel of niet mocht. wat moet ik nou? erop laten of eraf halen? wat zijn jullie ervaringen hiermee? mijn nagel is trouwens gewoon doorzichtig en de tips hebben een kleurtje erop. ik vind het zo zonde om ze eraf te halen! alvast bedankt voor de reacties! groethes Adorable
ik zou ze er lekker op laten zitten.. het gaat er geloof ik om dat ze de goede kleur van je nagels kunnen zien,maar dat kunnen ze ook op je teennagels hoor! (tenzij je ze daar ook heb?) ik heb ze er ook eigenlijk altijd op laten zitten!
Ik zou er gewoon voor zorgen dat in ieder geval 1 van de nagels aan iedere hand eraf is (kan je de rest laten zitten ) het liefst de wijsvinger... Het heeft onder andere te maken met de zuurstofmeter die (waarschijnlijk) tijdens en na de ingreep aan je vinger zit. Doordat er een kunstnagel overheen zit kan het apparaat niet helemaal adequaat meten of je zuurstofgehalte ok is... De ene arts / verpleegkundige zal er moeilijker over doen dan de ander, dus voor de zekerheid zou ik er gewoon 1 of 2 afhalen...
het is puur de kleur in je nagels die ze willen zien tja vraag het nog een keer duidelijk na ik moest met keizersnee alle nagellak eraf maar stel je hebt een spoedkeizersnee en je nagellak zit er nog op....
Bij mij waren ze ook not amused dat ik ze er nog op had zitten. Maar net als eerder is gezegd, ook op de teennagels kunnen ze de kleur zien. Dat deden ze bij mij toen ook. Ik zou ze er niet af halen, maar je moet doen waar jij je lekker bij voelt. Alvast succes met de opname!
Ik had een spoedks en ze haalden het er af van mijn wijsvingers (en ik lag al 2 weken in het ziekenhuis, hadden ze beter even kunnen zeggen dat ik het er af moest halen )
Ik heb een spoedkeizersnede gehad en nagellak zat er nog op dus tja... Ik zal ze persoonlijk gewoon laten zitten en zorgen dat mn teennagels zichtbaar zijn
Het gaat denk ik inderdaad om de saturatiemeter.. Die meet het zuurstofgehalte in je bloed en dat lukt niet goed met nagelak of kunstnagels.. maarja inderdaad wat je zegt met spoed komen ze ook niet eerst je nagels schoonmaken of eraf halen..
Ik denk dat als je van tevoren weet dat je opgenomen gaat worden ze er tegen die tijd niet op zet. Een paar weekjes zonder is toch geen ramp?! Of anders in elk geval niet aan je voeten. In ieder geval succes! Lijkt me heel vervelend voor je!
ik heb gevraagd waarom het moest en dat was om de kleur van je nagel te kunne zien ivm goeie doorbloeding. ik ben al zo gewend aan mijn nagels dat ik er moeilijk afstand van kan doen hihi, ma ik denk dat ik mijn voeten dan ma even oversla 1x
Mijn schoonzusje haalt altijd 1 nagel eraf kunnen ze daar de kleur mooi zien (ligt geregeld in het zh)
Het gaat niet alleen om De kleur maar ook om zuurstofgehalte in je bloed dmv dat ding wat ze over je vinger schuiven...door nagellak en/of acryl kan het zijn dat hij het niet meet. Maar dan kunnen ze t ook op je tenen doen. Ik heb ook meerdere malen in het ziekenhuis gelegen en heb ze er nooit af hoeven halen. Heb ze alweer 10 jaar
ja bij hadde ze uitgelegt de vorige keer dat als je nagels te lang zijn het metertjr nirt goed eroverheen kan om het zuurstof te meten
Huh? Ik begrijp jullie reacties niet helemaal. Mijn prioriteit zou toch echt mijn gezondheid zijn en als ze dan een nagel moeten kunnen zien dan zou ik er direct voor zorgen dat dat mogelijk is!
ja idd ik snap het ook niet helemaal?? tgaat toch om je gezondheid , ik zou dan niet eens over mn nagels nadenken....... gewoon eraf halen , je weet volgens mij zelf ook wel dat , dat moet. Tis idd voor de saturatie meter. En als je weer gezond en wel thuis bent dan kun je gelijk nieuwe laten zetten toch?
Je kan ze er gewoon op laten zitten... Tijdens mijn opname kwam mijn nagelstyliste gewoon in het zh om mijn nagels te doen.... Saturatiemeter kan gewoon op een normale nagel (bedoel niet superlang).... Dus dat het niet gaat is niet waar... Ben zelf ook vpk en meet het ook wel eens, gaat prima met lange nagel... Zou wat zijn als het met spoed moet en eerst je nagel moet afgebikt worden, haha!
maar hier hebben we het toch niet over spoed?? heb zelf ook in het zh gewerkt en vond het echt irritant als mensen bij opname (wat al lang bekend was) dan toch nog nagellak oid op hadden terwijl dit duidelijk was benoemd dat dit beter niet kan.
Ik krijg binnenkort een operatie en ik mag ze er dus allema af halen. Op me voeten en handen moeten ze er af. Zo zonde maar goed t is niet anders. Ik word aan mijn teen geopereerd heb wel gevraagd of ze er toch niet op konden blijven maar t mag echt niet helaas
dit dacht ik dus ook. tuurlijk als ze eraf moete doe ik dat, ma de 1 zegt nee en de verpleegkundige zegt laat maar zitte. zonde van het geld om ze eraf te halen als het niet hoeft en ook nog eens slecht voor de nagel om ze eraf te halen.