Hallo dames. Ik had een vraagje. In augustus moet ik een jaar lang stage gaan lopen in de zorg. Ik heb altijd kunstnagels gehad niet lang en overdreven maar gewoon kort zonder kleurtje of wit randje. Gewoon naturel. Ik ben van mijn eigen een erge nagelbijter en door die nagels heb ik gewoon verzorgde nagels zoals een ander van zichzelf. Is dit toegestaan.
nee... in de zorg mag je totaal geen nagellak oid op .. zelfs geen blanke lak... wel is de ene werkgever er makkelijker in dan de andere maar officieel mag het dus niet... ik ben daarom erg blij als ik aantal dagen vrij ben en mijn nagels kan lakken hihi
Bedoel je of dat kan in de zorg? Zo lang ze er verzorgt uit zien en niet te lang zijn kan het . Geloof me lange nagels is in de zorg vaak voor korte duur . Ik heb ook in de zorg gewerkt nooit problemen gehad met nagels, zorg er voor dat ze niet scherp zijn. Want de kans je mensen met scherpe nagels pijn doet is groot . De huid is vaak vele male dunner dan die van jouw. Geen sieraden om . Succes
In de zorg is een ruim begrip Ik werk in de psychiatrie.. ook zorg en daar moet je vooral doen wat je zelf wil Ik vind het vooral niet handig, ik was vaak mn handen, werk met mn handen... dan beschadigen mn nagels snel..zonde om dan nagellak op te doen oid. Maar bij ons is t geen probleem!
Ik werk als verpleegkundige en bij ons mag het echt niet. Heeft alles met hygiene en veiligheid te maken.
Bij ons (thuiszorg) maakt het niet uit of je kunsnagels draagt, zolang ze maar kort zijn en zonder nagellak. Met lange nagels blijft er snel vuil achter hangen, grotere kans op beschadigen van mensen en het is echt niet handig met dingen verbinden of steunkousen aan doen. Maar je zit wel veel met je handen in het water (ligt er natuurlijk aan in welke zorg je gaat) en ik weet niet of kunstnagels daar goed tegen kunnen?
Idd, de zorg is een ruim begrip. Heb in de psychiatrie gewerkt en daar mocht je het zelf weten. Werk nu in een ziekenhuis en daar zijn kunstnagels niet toegestaan. Evenals lange nagels, je nagels mogen niet zichtbaar zijn als je naar de binnenkant van je hand kijkt. Nagellak wordt daarentegen gedogen toegestaan, mits het niet afgebladderd is. Praktijk is echter dat niemand nagellak op heeft. Naast korte nagels natuurlijk geen ringen, horloges of armbanden.
Werk als verpleegkundige in het ziekenhuis, nepnagels mag absoluut niet! Verder moeten je nagels kort en verzorgd zijn, nagellak mag (mits onbeschadigd)
Het zal inderdaad afhankelijk zijn van op welk gebied je de zorg in gaat en wat de regels van de werkgever zijn. Heb stage gelopen in het ziekenhuis op een interne afdeling en daar mocht je absoluut geen lange nagels, nagellak ed. Daarnaast ook op de kraamafdeling stage gelopen en daar waren veel dames met kunstnagels en ook echt niet allemaal even kort hoor. Dus vraag het even na zou ik zeggen.
Ik heb in het ziekenhuis gewerkt en daar mocht het dus echt niet. Ze waren daar heel erg streng in. Ik had ze toen ook en werd naar huis gestuurd. Kon weer komen als ze er vanaf waren! En ik had ze ook zo kort als mogelijk was!
Bedankt voor jullie reactie. Ik moet dus afwachten. Mijn eigen nagels zijn zo dun dat ze afbreken maar ht is voor het goede doel
Bij zorg aan het bed mag het niet. Lange nagels beschadigen de client, lak kan gaan bladderen en voor infecties zorgen in bijv wonden. En onder lange nagels gaan bacteriën zitten die je niet goed wegkrijgt met alleen handen wassen. Dat er niet altijd wat van gezegd wordt is een 2de, maar het mag niet..
Ik werk in de gehandicaptenzorg en bij ons is het allemaal toegestaan.. Ik heb al jaren acrylnagels en nog nooit wat over gehoord.. Ook grote oorbellen,piercings e.d. zijn toegestaan..bij agressie moet je alleen uitkijken met dat soort dingen..
Het loopt dus erg uit elkaar, ik ga er vanuit dat het niet mag, zeker niet omdat ik dus stagiaire ben. Maandag heb ik mijn kennismakingsgesprek en dan denk ik dat ze er wel een op merking over zal maken. Normaal heb ik gewoon naturel, maar nu heb ik voor het eerst sinds jaren french.
Ik werk op een verpleegafdeling. Het mag bij ons niet. Ook geen sieraden trouwens. Lange nagels kunnen de benen van de bewoners beschadigen, openhalen, steunkousen kapot maken, panty's kapot maken, infecties veroorzaken. (trouw) ringen met diamantjes e.d. moeten af om dezelfde redenen. Gladde ringen mogen op zich wel (toch doen ze daar ook moeilijker over... maar de meeste collega's dragen ze wel)
Wat een verschillende antwoorden. Zoals gezegd, zorg is een ruim begrip. Aan het bed, zeker met verpleegtechnische handelingen zou ik het niet doen. In de psychiatrie en dan met name afdelingen waar veel agressie voorkomt is het erg onhandig. Ze breken sneller af als je echt iemand moet vast houden of je beschadigd patiënten erg makkelijk ermee. Hoewel ik ze zelf ook heb, kom ik wel eens thuis met een overdwars gescheurde nagel... Zou het even navragen..