Hoi meiden, Wij hebben een "aankoopmakelaar" (makelaar van een huis die we in principe gekocht hadden van hem, maar op het eind niet door ging door omstandigheden. Hij bood toen aan voor ons verder te zoeken en voor 800 zou die ons helpen als aankoopmakelaar. Geen idee waarom maar zijn ermee ingestemd.) Nou prima, hebben nu 3x met hem bezichtigd bij 2 huizen en een bod uitgebracht op een woning vandaag. Maar op de een of andere manier voelt het niet goed met hem in "dienst" en voelt het als weggegooid geld. Wij willen hem dus opzeggen. Alles is mondeling besproken, we hebben niks getekend ofZo. Zitten er dan nog kosten aan het opzeggen van hem? En hoe zeg je hem op? Wie o wie weet dit? Bedankt vast!
Zolang je niks gekocht heb met de aankoopmakelaar hoef je volgens mij niks te betalen. Maar ja als hij voor je aan het onderhandelen is en de verkopers gaan accoord dan kan je er niet zo onderuit denk ik
Als je niks hebt getekend kan je er makkelijk vanaf. Zijn er vooraf geen voorwaarden afgesproken dan zijn er geen belemmeringen. Onze aankoopmakelaar (ook verkoop trouwens) vroeg een percentage van het bedrag wat hij afdong. Dus hoe beter hij z'n best deed, hoe meer hij verdiende. Wel zo eerlijk.
Als hij op dit moment voor jullie aan het onderhandelen is kun je hem moeilijk zomaar aan de kant schuiven. Maar aangezien jullie niets ondertekend hebben zit je ook nergens aan vast lijkt mij... Succes met het hem vertellen Zijn altijd lastige dingen!
Nee dat klopt ja.. Maar stel we worden het niet eens en we zouden op zoek willen naar iets anders dan kunnen we gewoon zeggen sorry bedankt voor de moeite we doen het verder alleen? Voelt zo lullig
Nope niks. Heb het idee dat hij ook geen moeite doet voor ons want ons bod ligt nu al op 178000 en de vraagprijs is 185000 Wij wouden in eerste instantie rond 175000 uitkomen maar hij zei gelijk al nou dat red je niet met 180000 mag je blij zijn..
Een overeenkomst komt tot stand door het doen van een aanbieding en het accepteren daarvan. Of het mondeling of schriftelijk is doet er niet toe. Jullie hebben door je cties (hem mee nemen naar bezihigingen, hem voor jullie laten onderhandelen) duidelijk aangegeven het aanbod te hebben geaccepteerd. Je moet de overeenkomst dus gestand doen en hij kan gewoon zijn geld bij jullie claimen.
Nee volgens mij is het net als een verkoopmakelaar... Maar het is maar net wat jullie hebben afgesproken. No cure no pay of anders?
Daar was ik al bang voor hmm.. Dan mag die wel ff z'n best gaan doen voor dat geld. Complete vloer die ik nu voor mijn gevoel weggooi domdomdom goede les voor de volgende keer. Bedankt voor de reacties, dan zit er niks anders ben ik bang en laat ik hem zijn werk afmaken..
Niks dus haha alleen de prijs omdat ie ons zo sneu vond ivm het vorige huis was die 800 euro voor ons een "aanbiedingsprijs".
@hmm en Ts Heeft hij bij het aanbieden aangegeven wat hij wel en niet doet en hoe je kunt opzeggen, oftewel jullie de voorwaarden verteld of overhandigd? Als het goed is staan die voorwaarden ook op de site van het kantoor. Als je daarvan uit gaat zit je in ieder geval safe! Als je er geen goed gevoel over hebt moet je het wel aangeven! Zo geef je hem namelijk de kans om alsnog aan jullie verwachtingen te voldoen.
Maar als je beslist om nog niet te kopen omdat het je toch allemaal wat tegenvalt hoef je hem toch ook niet te betalen? Wij hebben met een makelaar huizen bekeken Uiteindelijk zijn we gaan huren. Geen probleem. Na 1,5 jaar gehuurd te hebben toch weer koophuizen gaan kijken met de makelaar en uiteindelijk een huis gekocht waar onze makelaar verkoper van was... Tja dat gaat dus niet samen, dus wij hebben toen zonder makelaar gekocht, maar met de service van de afhandeling netjes bij hen op kantoor ed. Dus de makelaar speelde een beetje dubbel spel, kwam inderdaad vooral op voor belang van verkoper, maar heeft wel ons weten te helpen. En dat voor 0,-
Nee helemaal niks. Ook niet over hoe en wanneer betalen. Dat vroeg mijn vriend bij de 2e bezichtiging en toen zei die vaag van ja nou dat komt wel dat maak je dan maar over (ofzo iets). Heb het idee dat dit buiten kantoor omgaat misschien wel maar misschien heb ik dat fout hoor. Maar normaal bespreek je je wensen en verwachtingen enzo toch ook als ik jullie reacties zo lees? Tja als ik heel gemeen wil zijn en het bod is niet akkoord dan kunnen we zeggen sorry we zoeken verder en dan alsnog zelf onderhandelen. Maar dat is nogal achterbaks en daar hou ik niet van dus dat doe ik ook maar niet. Lastig is het wel haha
Dit dus. Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig. Je zou eens met hem in gesprek kunnen gaan en kijken wat het oplevert...? Dat is eigenlijk je enige optie. Ja, dat en betalen en zelf op zoek gaan of op zoek naar iemand anders.
Ja dat is wel zo.. Wij betaalden 1250 euro voor de aankoopmakelaar Maar wij waren juist super tevreden over de aankoopmakelaar. Ze wees ons op mankementen en met onderhandelen was het echt ook erg fijn. Daarmee hadden we de 1250 euro ook weer tergugverdiend.
Ja hebben morgen sowieso nog contact met hem.. Kunnen onze problemen wel voorleggen maar veel helpen zal het wel niet, we zijn al over onze "max" heen gegaan en 8000 in 1 dag gestegen, en tegenpartij maar 4000 gezakt dus wat die beste man heeft "afgepraat" had ik zelf ook wel gekund achteraf. Ik denk dat ik ons verlies maar neem maar knoop wel een gesprek aan dat het die 800 euro echt niet waard is.
Is het een NVM-makelaar? Want dan zou je de NVM-voorwaarden er eens op na kunnen lezen. Die zou hij jullie eigenlijk bij het aangaan van de opdracht gegeven moeten hebben, maar zijn ook wel op de site te vinden volgens mij. Als het geen NVM-makelaar is, heeft dit geen zin. Overigens was het wel netter geweest als hij de opdracht had omschreven in een 'opdracht tot dienstverlening' die door beide partijen ondertekend had moeten worden.
Ik zou geen 800,- betalen hoor. Je heb toch niks aangekocht? Pas zodra hij iets voor jullie heeft aangekocht heeft zou ik betalen.
Zou gewoon zeggen ik staak voorlopig onze huizenjacht. Je hoort van ons als we weer gebruik willen maken van je diensten!