Nou titel zegt het al, ik heb een bijennest in mijn dakgoot. Hoe kom ik daar het snelste, maar ook het diervriendelijkste vanaf. Ik heb helemaal geen hekel aan bijen, als het nou wespen waren, maar die bijen doen helemaal niets. Heb ook niet echt last van ze, maar vind het met mijn katten en dochtertje van 2 toch wel een fijn idee als ze hun nestje ergens anders zouden gaan bouwen.
zijn het echt bijen of wespen. bijen mag je niet zelf bestrijden namelijk is een beschermd volkje, daar kun je het beste de plaatselijke imker voor bellen bij wespen is het ook niet aan te raden er zelf mee aan de gang te gaan, worden agressief. dicht in beide gevallen nooit de ingangen waar ze zitten af want ze zoeken een weg eruit (in het ergste geval binnenshuis) je kunt ook kijken op www.milieucentraal.nl onder het kopje ongedierte bestrijden. grtjs en succes ermee!!
Ja dat ik het gat niet dicht mag stoppen weet ik, dan zitten ze straks in de kinderkamer ben ik bang. Het zijn geen wespen. Daar zijn ze echt te klein voor. Ze hebben een bruin harig achterlijfje, ik kan er niet zo heel duidelijk strepen op ontdekken. Het zijn ook geen hommels.Maar goed die mag je ook niet zelf te lijf gaan, ook hommels zijn beschermd immers.
Ja dat ik het gat niet dicht mag stoppen weet ik, dan zitten ze straks in de kinderkamer ben ik bang. Het zijn geen wespen. Daar zijn ze echt te klein voor. Ze hebben een bruin harig achterlijfje, ik kan er niet zo heel duidelijk strepen op ontdekken. Het zijn ook geen hommels.Maar goed die mag je ook niet zelf te lijf gaan, ook hommels zijn beschermd immers.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier kan je daarvoor de brandweer bellen, die komen dan het nest weghalen/bestrijden... P.S.: nog gefeliciteerd met de 2e verjaardag van je kleine meid... wat gaat de tijd toch snel. Weet nog dat ik zwanger jouw live bevalling zat te lezen