spoorbaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sneeuw, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is voor een 3-jarige leuker, hout of zo'n take a play van Thomas de trein??? Ik vind die ijzeren versie echt geweldig, maar zo duur. Of hebben jullie een alternatief in gebruik?

2. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    hier een houten van Brio, super kwaliteit erg veel en leuk uit te breiden!
    op zn 2e bday gekregen en nog altijd een succes!

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze Zoon is dol op Thomas de trein en heeft op een aantal treintjes na alle treintjes, het is indd verrekte duur !! Maar ik moet er bij zeggen dat het wel echt heel degelijk spul is en erg lang mee gaat onze zoon speelt er nu al 2,5 jaar elke dag een paar uur mee

Daarbij hebben we ook een aantal stationnetjes, hier speelt hij wat minder mee, wij hebben voor 8 euro bij de Ikea een houten spoorbaan gekocht en hier kunnen de metalen Thomas treinen ook op en hij speelt dus graag met de metalen treintjes maar wel het houten spoorbaan

Bij de Ikea krijg je bij het spoorbaan ook 4 houten treintjes, ook die gaat al twee mee dus Zeker zijn 8 euro waard

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben een mix van Brio, Ikea en nog een ander merk, past allemaal op elkaar en de houten Thomas-treintjes ook. Wordt nu nog veel mee gespeeld.

@hippo: welke metalen treintjes zijn dat? We hebben een paar metalen thomas-modelletjes gehad maar die passen van geen meter op het houten spoor.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Wij hebben Thomas de Trein take along, geweldig. Hij speelt er ontzettend veel mee, ook gehad voor z'n 3e verjaardag. Misschien kun je op mp kijken, er staan soms ook nieuwe dingen op voor kleine prijsjes als je zo'n ijzeren versie wilt.

6. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben er wel uit dat er een spoorbaan moet komen maar ik kan gewoon niet kiezen tussen hout of kunsstof rails met de ijzeren wagentjes.........

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hout, absoluut. Veel degelijker en met van alles uit te breiden.

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    wij hebben de thomas de trein take along, de ijzeren treintjes met grijze plastic rails. Echt een succes, al 2 jaar!! Het is superdegelijk en mooi om te zien. veel uitbreidingsmogelijkheden. En als je het via marktplaats koopt valt de prijs wel mee.

9. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat het hout gaat worden. Wie heeft een set van Mentari????? Die is redelijk betaalbaar en dan heb je best veel. Passen de treintjes van Thomas hier ook gewoon op en is deze ook echt te combineren met ikea, hema etc.??

10. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    En is Bigjigs hetzelfde als Mentari? Ik zie de set nl onder 2 verschillende namen staan.

Bijgevoegde bestanden:

11. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    van thomas was ik eerst begonnen met de houten treinen geen doen vind ik die want ze moesten altijd met de kleine mee dus ook in bad en wat gebeurt er de verf ging ervanaf en de metalen treinen ook en die zijn ideaal hij kan er alles mee doen hup mee in bad of mee naar de speeltuin.

12. Romy1979

Het past idd allemaal op elkaar.

13. Romy1979

Tja, je moet ook geen houten trein in het water doen. Dat is toch logisch dat dan de verf eraf gaat?

Mijn zoontje zou het ook allemaal wel mee in bad willen nemen, maar dat gebeurd gewoon niet. Zonde van dat dure spul.

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ehmn geen idee haha, eigenlijk gewoon die standaard
    Kost tussen de 8 en 20 euro per stuk ... Hebben ze meerdere series van het metaal ?

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hout!

Hout is veel mooier, degelijker en heeft veel meer uitbreidingen.

Ik had al heel veel van Brio van vroeger (40 jaar oud) en daar kopen we nog steeds bij.

Let wel op: Eichhorn en Ikea sloopt je Brio!

Bigjigs past wel op Brio en is ook goed spul.

16. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier ook houten speelterreinen en dan alleen brio, vind kwaliteit van dr rest niet zo goed en volgens mij is brio het originele. Hier al vele brio sets. Tip, koop op Amazon.de soms bijna helft goedkoper dan hier in nederland

17. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    Hier alles van de Thomas take-along serie en dat is een groot success, zijn houten ikea baan wordt niet naar gekeken, de houten thomassen daar slijt het gezicht enorm vanaf us we hebben nu een Thomas en james zonder wenkbrauwen (ziet er erg raar uit) en de hoekjes breken af. Dan hebben we ook nog de metalen chuggington treinen de treinen zelf zijn leuker dan de baan, (daar kun je weinig mee varieren) maar gelukkig passen deze treinen ook op het take-along Thomas systeem.

Nog een voordeel van takealong Thomas, omdat heel veel ontworpen is om mee te nemen kan je alles ook relatief klein opvouwen en dus makkelijk opbergen en meenemen natuurlijk en zelfs zonder extra rails kan je dingen op elkaar aansluiten.

Deel Deze Pagina