Ik heb bij een webshop schoentjes besteld, de webshop gaat sluiten ik kreeg veel korting helemaal blij dus! Schoentjes ontvangen eentje is stuk , gebeld mevrouw zei je kunt naar de schoenmaker gaan ze laten maken dan heb je ze alsnog voor een leuke prijs maar ik moest maar even mailen want deze mevrouw ging er niet over, eigenlijk verbaasd door deze reactie maar toch gebeld schoenmaker vraagt 7/11€ voor reparatie ik heb dus gemaild dat ik ze om wil ruilen voor een ander paar omdat dat voor mij het voordeligst is , ze hebben in dezelfde maat nog 1 ander paar en ik heb gevraagd of ik het geld terugkreeg of dat ze dat zouden verrekenen met de nieuwe? Stomverbaasd en boos ben ik om de reactie van hun , omruilen gaat niet zomaar want ze moeten eerst contact opnemen met de leverancier en als die reageert hoor ik het Ik snap dat ze failliet gaan! Wat kansloos je bent winkelier het is dus jou probleem en jij neemt de verantwoordelijkheid nu maakt ze van haar probleem mijn probleem. Zie ik dit nou zo verkeerd?
In de meeste gevallen zou ik idd zeggen dat het een probleem van de winkel is. Maar ik denk dat het wel eens anders kan zitten omdat het om een opheffingsuitverkoop gaat. Meestal is het dan gewoon dat je het voor eigen risico koopt.
Vind het echt heel asociaal want ze wil dus wel de garantie van de leverancier en die aanschrijven dus inkoop bedrag "terugeisen" maar geen service verlenen vind dat erg dubbel ! Sowieso had ze me in ieder geval iets kunnen aanbieden bijvoorbeeld gratis verzenden van dat tweede paar oid nu wil ze dat paar niet eens reserveren nee dat moet ik dan maar gewoon bestellen en dan maar afwachten of de leverancier reageert over dat eerste paar.
Ik vind dat je bijzonder veel verwacht qua garantie. Een shop die gaat sluiten, waarschijnlijk heb je ze voor een schijntje en dan nog zo moeilijk doen. Als een winkel failliet gaat kun je ook niks meer terugbrengen. Sorry, vind jou en de manier waarop je over de webshop praat eerder asociaal
Dus iedereen zou het oké vinden dat je 20€ betaald en in principe iets koopt wat niet te gebruiken is mits je er een reparatie op laat uitvoeren die dan nog steeds zichtbaar is ?
Stond er niets op de site? Normaal is het bij zn verkoop idd kopen en geen garantie/retour.. Daarom is de prijs ook zo laag. Hoeveel korting had je? Ben daar wel benieuwd naar
Maar dat het zo afgeprijsd is betekent toch niet dat het dan ook kapot mag zijn? Dan had dat van tevoren aangegeven moeten zijn lijkt me. Je gaat er vanuit dat een produkt gewoon deugdelijk is.
Om eerlijk te zijn vind ik dat je in principe gelijk hebt, maar ik zou er geen energie meer insteken en de schoen zelf laten maken. De webwinkel gaat failliet, ze doen moeilijk en je hebt het in ieder geval geprobeerd. Je hebt nu schoenen voor in totaal 30 euro, die door de zichtbare schade 15 euro waard zijn? Jammer van het geld, maar van een kale kip/failliete website kun je geen veren plukken en je komt dan in de rij van schuldeisers te staan. Dan lijkt het me echt dat je je tijd en energie beter kunt besteden.
Dat zou ik ook doen. Bij de schoenmaker laten maken. Ik denk niet dat je wat kan verwachten bij de webshop. Ookal heb je gelijk.
Ik zou er ook niet teveel werk van maken omdat ze failliet zijn. Wel zou je zelf contact met de leverancier op kunnen nemen en het verhaal kunnen uitleggen, misschien kunnen die meer betekenen voor je.
Wettelijk gezien heb jij gelijk; jij hoort een deugdelijk product te ontvangen, tenzij je de korting kreeg vanwege het defect. Je hebt dus gewoon recht op garantie. Maar dat loopt wel via die webshop, dus er bestaat bv een kans dat als jij je product retour stuurt en ergens tijdens die verzending wordt het bedrijf officieel failliet verklaard... dat je dan met lege handen achterblijft; geen vervangend product, geen geld terug... Dat is bv bij Neckerman en V&D ook voorgekomen. Dus ik zou het risico goed afwegen..
Dit inderdaad! Ik zou gewoon naar de schoenmaker gaan. Ben nu wel benieuwd naar de originele prijs van de schoenen?
Ik begrijp dat je baalt, ondanks de korting hoor jij een fatsoenlijk product te krijgen (of het defect had van te voren bekend moeten zijn). Denk dat je er verder weinig aan kunt doen, de webshop gaat failliet, zou het daarom ook laten maken bij de schoenmaker.
Dit inderdaad... En bij online aankopen heb je normaliter wettelijk gezien ook meer rechten qua retourneren dan in een winkel. Maar in dit geval zou ik toch zelf naar een oplossing zoeken. Ik kan me namelijk zo indenken dat hun prioriteit niet ligt bij het behandelen van dergelijke zaken als ze op het punt staan om failliet te gaan.
Ik geef jou en ts ook helemaal gelijk. Snap ook niet waarom iedereen er zo makkelijk over praat. Het maakt niet uit hoe duur het product was, of hoeveel afgeprijsd. Als er niet bij staat dat het product schade heeft en daarom goedkoper is, mag je gewoon uitgaan van een product dat niet kapot is. Als ik een product wil dat ik nog moet laten maken of een bouwpakket wil ga ik wel naar de Ikea toe. Ik vind het slecht dat ze zich er zo makkelijk vanaf willen praten. Ik weet alleen niet wat je nog kan doen omdat ze failliet zijn. Is het het evt waard om ze zelf te gaan laten maken?