Kunstvoeding en borstvoeding combineren

Discussion in 'Borstvoeding' started by Elin78, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Omdat ik het geven van BV zwaar vind (ik moet vanwege omstandigheden alle voedingen kolven) heb ik twee voedingen afgebouwd en vervangen door KV.
    Mijn schema ziet er nu zo uit.

7.00 BV
    10.00 BV
    13.00 BV
    16.00 KV
    19.00 BV
    22.00 BV
    01.00 KV

Ik doe dit nu 3 weken en mijn productie blijft goed. Nu wil ik nog 1 voeding laten vervallen voor KV, maar weet niet goed welke. Ik ben best bang dat de productie terugloopt en dat zou ik jammer vinden want ik wil graag zo lang mogelijk gedeeltelijk BV blijven geven. Mijn zoontje is nu 11 weken.

Iemand ervaring met het combineren van KV en BV en wellicht een tip?

2. jes1

jes1 Fanatiek lid

Jun 26, 2007
    1,015
    0
    0
    Ik doe hetzelfde als jij en ik heb de 2e ochtendvoeding ook vervengen door KV, bij jou die van 10:00 dus, bij ons gaat dit goed!

3. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Hoi meiden, ik kolf al ruim 10 weken full time en ben nu ook gedeeltelijk aan het afbouwen. Wat bij mij werkt als een trein als ik de productie omhoog wil hebben is 's nachts kolven. Maar ik zie aan je schema dat je kindje doorslaapt, dus dit is misschien geen fijne tip. :) Wat ook erg goed werkt hier is af en toe toch Mischa zelf laten drinken (gewoon als extra, ondanks pijn en slecht drinken, het stimuleert de aanmaak van prolactine), maar ik weet niet waarom jij full time kolft en of aanleggen wel mogelijk is voor je. Ik merk het iig gelijk na een keer al aan de volgende kolfsessie.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hm wat goed zeg, mijn productie kelderde echt ongelofelijk snel toen ik ging kolven :( Uiteindelijk ben ik van de 1 op de andere dag gestopt en ik heb helemaal geen last van stuwing gehad.

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Ik kolf omdat mijn zoontje last heeft van reflux en er meer last van heeft als hij uit de borst drinkt.
    Ik merk inderdaad wel sinds de nachtvoeding is vervallen ik minder melk heb. Dus ik ben nog een beetje terughouden met afbouwen. Wil het liefst zo lang mogelijk gedeeltelijk BV geven.

6. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Als je nou de voeding van 10 uur langzaam afbouwt?
    Ik heb ook lange tijd gecombineerd en dat werkt prima hoor :D

7. Rups

Rups Actief lid

Jun 29, 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik vervang de 2de ochtendvoeding en de avondvoeding en dat is altijd goed gegaan.. Ben nu aan het afbouwen dus zal langzamerhand wel volledig op de fles overgaan met 6 maanden.

Share This Page