Kan ik dit doen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Beertje09, Mar 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb een medela kolf, krijg binnenkort een avent kolf. Nu kolf ik met de medela kolf en giet ik de melk in een avent flesje (van het starterssetje) dit doe ik omdat ik van de medela kolf geen speentjes heb.
    Als ik het overgegiet heb dan doe ik het flesje met speentje (avent) in de koelkast, kan dit wel allemaal wat ik doe?

Ik ben vandaag begonnen om te proberen, de kleine heeft nog geen flesje gehad, ben nog aan het oefenen dus.

2. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    waar twijfel je precies over? Het overgieten is geen enkel probleem. Volgens mij is het ook niet erg om het flesje met speen en al in de koelkast te zetten, deed ik op het KDV ook altijd. Maar je kan ook van die speciale dopjes kopen voor de avent-flessen, die zijn wel handig (en dan hoeft de speen de koelkast niet meer in).
    Volgens mij doe je het allemaal prima.
    Succes ermee! Hopelijk hebben jij en de kleine de kunst snel te pakken!

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zie geen probleem in overgieten. Ik neem aan dat alle flesjes schoon zijn en je de melk achteraan in de koelkast bewaard.

Je weet dat word geadviseerd om "pas" met 4/6 weken te beginnen met flesjes i.v.m. mogelijke tepel/speenverwarring ?

4. 4days

4days Niet meer actief

Er passen toch ook een hoop speentjes op de medela flesjes? Ik heb zelf ook een medela kolf, en ik gebruik de flesjes hiervan ook gewoon om uit te laten drinken. De speentjes en flesjes kun je ook los kopen.

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Medela heeft idd ook speentjes, maar ook de spenen van difrax (de smalle) en van de Prenatal eigen merk kunnen er ook op. Maar ik gebruikte ook de Aventflessen en deed hetzelfde als jij.

Maar wat Nemo zegt, wacht nog even 2 weken, anders bestaat er een kans op tepel/speenverwarring.

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb het geprobeerd, en hij dronk echt supergoed, een beetje te goed, hij dronk aan 1 stuk door, ik moest echt ff pauzeren, en het flesje zo houden dat hij niet al te veel binnen kreeg. Hij moet nog wennen geloof ik om niet al te gulzig te drinken uit een flesje. Is dit normaal in het begin?

Volgens het CB kon ik nu al beginnen, volgens hun drinkt de kleine goed uit mijn borst, en zou de kans op speenverwarring klein zijn, en ze hebben geloof ik gelijk, want daarna gaf ik hem de borst en dat ging ook prima.

Ik heb trouwens de melk overgegiet in de avent fles en achterin de koelkast bewaard, toen de kleine wakker werd voor voeding, heb ik de melk (flesje) staand in een steelpannetje met warm water gedaan, daarna getest op mijn hand of deze goed op tempratuur was en toen gegeven, is dit oke?

7. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Beste Beertje,

wat goed dat je zo goed oplet op wat je allemaal moet doen! Opwarmen zo is prima, hoor!

De reden dat je kleine zo makkelijk uit de fles dronk, is dat het (vooral in het begin), veel makkelijker is om uit de fles te drinken. Ze hoeven immers niet zo heel hard te zuigen om ervoor te zorgen dat de melk toeschiet; die is er gewoon! Daarom adviseert men ook om wat langer te wachten met de fles. Als je het toch heel graag nu wil doen, dan zou je ook bijv. om de dag een flesje kunnen geven. Het zou zonde zijn als je kleintje opeens de borst niet meer wil, omdat de fles wel zo makkelijk drinkt ;)

Meer info over kolven, bewaren en opwarmen kun je vinden op www.borstvoeding.com. Ook handig om uit te printen voor bijv. de oppas of het kinderdagverblijf.

Suc6!

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Bedankt voor de tip meis. Ik heb het nog maar 1 keertje gedaan, ik denk dat ik het volgende week nog een keertje probeer, om alvast te oefenen en dan is hij ook alweer bijna 4 weken. Wat gaat de tijd toch snel zeg.

Share This Page