Hallo, Ik heb nu een zoontje van bijna 3 weken. Hij weegt inmiddels 4 kg en doet het goed. In het begin hebben we wat gedoe gehad met de borstvoeding. Hij was niet verzadigd van de borstvoeding en kwam, vooral in de nacht, elk uur voor een voeding. Dit was niet vol te houden ivm herstellen van een keizersnee en een zoontje van 3 die overdag de nodige aandacht vraagt. Hierdoor dus ook gestart met wat bijvoeren met Kunstvoeding. Dit ging prima. Tot hij van de week ineens alle voeding die hij aan de borst dronk eruit ging gooien. Golven borstvoeding kwamen eruit en flesvoeding bleef lekker zitten. Dus op naar het CB. Die gaven de tip om borst en kunst te mengen. Dit gedaan en gaat weer goed. Nu is alleen mijn vraag: hoeveel borstvoeding mag in mijn zoontje geven? Hij wil inmiddels de tepel bijna helemaal niet meer pakken en als hij dat doet gaat er teveel lucht mee waardoor hij er last van krijgt. Nu kolf ik alles af maar vind het lastig hoeveel ik nu per keer moet geven. Hij krijgt on de 3 uur voeding (ook 's nachts). En hoe combineer ik het goed met kunstvoeding?
Je kunt berekenen hoeveel je je kindje per voeding kunt aanbieden. Dat reken je als volgt uit: 150 x kg lichaamsgewicht : aantal voedingen. dus als je kindje 4 kilo weegt dan doe je 150 x 4 = 600. Heb je 6 voedingen, dan is het 600:6 = 100 ml per voeding. Dit is bij benadering! Het kan zijn dat je kindje juist meer of minder wil, vermeerder dan in stapjes van 20-30. Wanneer je wilt combineren kun je kiezen om half borst, half kunstvoeding te geven, of de ene voeding borst en de andere kunst. Succes!