Hallo, Wij gebruiken (bijna) vanaf de geboorte van onze kleine de flessen en flesspenen van Avent. Ze is nooit een geweldige drinker geweest en deed (en doet nog steeds) minstens een half uur over de fles. Ook zit ze vaak met de speen te 'spelen, en dan kijkt ze alsof ze het heel vies vind. Ook lijkt ze soms te kokhalzen als wij de speen in haar mondje doen. Uiteindelijk pakt ze de speen meestal wel en begint ze te drinken. Ze zuigt dan heel zachtjes, vandaar dat het zolang duurt. We gebruiken nu speen 2 van Avent. Speen 3 hebben we geprobeerd, maar dan verslikt ze zich. Ik ben nu dus op zoek naar een (kleinere) speen voor langzame drinkers. Heeft er misschien iemand tips??????
Heb je speen 1 van Avent al geprobeerd? Deze gaat in principie nog langzamer dan speen 2. Bij mijn zoontje hebben we een beetje hetzelfde probleem, maar met speen 1 van Avent gaat het heel goed, terwijl hij qua leeftijd al naar speen 2 over zou mogen.
Bedankt voor de reactie. Met kleiner bedoelde ik de speen zelf, niet het gat zeg maar. Speen 1 heeft ze in het begin gehad, maar daar kreeg ze helemaal niks uit..
ik snap die spenen gedoe nog steeds niet. is het zo dat speen 1 sneller gaat dan speen 2 of 3? hoe zit dat nou? Jill heeft ook avent speen , nummer 1. maak haar voeding dikker met johannesbrootpitmeel en ze drinkt haar fles in 15 min leeg.
Ik had het vermoeden natuurlijk al dat je speen 1 ook al had geprobeerd , maar dacht gooi het toch ff in de groep! Vreemd dat ze uit speen 1 helemaal niets kreeg. Bij Difrax is de speen een stuk kleiner, maar het gaatje (naar mijn ervaring) weer veel groter, dus vraag me af of je er wat mee opschiet. Mijn ervaring is dat speen 1 langzamer gaat en speen 2 sneller enz.. De laatste week heb ik alle spenen van Avent uigeprobeerd omdat mijn zoontje Nutrilon Omneo krijgt en deze voeding is een stuk dikker dan de Standaard. Uit speen 1 en 2 krijgt hij helemaal niets met die voeding. Speen 3 en 4 gaan redelijk goed, soms iets te snel. Zo zie je maar weer dat het bij elk kind weer anders is. Speen 1 is bij ons echt een ramp met dikkere voeding.
Ik zou voor de smalle Dr. Brownfles gaan! Dan zuigt je kleintje ook veel minder lucht naar binnen en de speen is smal