6 maanden, moet hij persé 500ml melk?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by sydneys, Jul 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoi, hier ben ik weer! :p
    Ik had al eens een topic geopend over het laatste flesje waarbij hij zo moeilijk doet, dit gaat sinds enkele dagen iets beter omdat ik dan een soort smoothie maak (water, fruit en de melkpoeder mixen) maar hij drinkt op een ganse dag nog steeds geen 500cc.

S'ochtends drinkt hij tussen de 150 en 180cc, in de middag maak ik ook een flesje van 180 maar laat meestal rond de 30cc staan en s'avonds drinkt hij meestal maar 100cc.
    Gemiddeld komt hij dus rond de 430cc uit, soms wat meer.

Met dit weer bied ik hem natuurlijk wel water en diksap aan wat hij wel goed drinkt, geen 100cc maar ik bied hem tussendoor kleine slokjes aan. Hij zal wel meer dan 100cc drinken als ik hem zoveel aanbied.

Of hem nu veel of weinig fruit en groenten geef maakt niet uit, of hij veel of weinig water drinkt maakt ook niet uit, hij heeft gewoon genoeg van die melk.

Ik geef hem wel elke dag een nestlé yoghurt voor wat extra zuivel en dit vind hij heerlijk, die beentjes spartelen alle kanten op als hij die nestlé ziet.

Moeten ze persé 500ml melk drinken of gaat het meer om 500ml vocht?
    Zijn er geen andere dingen die ik kan geven zodat het niet zo erg is dat hij weinig melk drinkt?

Alles gaat super behalve die melk en hem pushen wil ik ook niet, dat is voor ons beiden niet leuk en het werkt toch niet.

Ik durf hem ook niet meer eten aan te bieden omdat hij misschien dan nog minder melk wil hebben, dit is wel jammer want vast eten vind hij heerlijk.

Mijn vraag omdat ik vannacht heb gedroomd dat hij ik weet niet hoeveel was afgevallen en het hele cb over me heen kreeg :p in mijn droom he:)

Het is geen lichtgewicht, met 6 maanden woog hij 7040gr en was 62.2cm dus hij heeft wel wat reserves

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Sydneys

Jij hebt er zelfs over gedroomd!

De aanbevolen hoeveelheid is 3 flesjes van 180 ml. Maar je kunt jouw zoontje niet dwingen. Zolang hij goed groeit en verder goed eet en drinkt zou ik mij niet te veel zorgen maken.

Groet,
    Anne

Share This Page