Wat raar... ik ben Belgische en hier heb ik nog nooit iets gehoord over het gebruik van kraantjewater. wij gebruiken eigenlijk altijd fleswater. Heber zelfs nog neit eens bij stilgestaan dat dat evengoed kan. Kraantjeswater is de dag van vandaag al even gezond. Al stelt het me gerust dat in de flessen minder kans op bacterievorming is. Warm water van de kraan zou ik niet aanraden. En koud water wordt pas echt ook bacterieloos als je het laat koken dacht ik... Liefs Kitty
ik gebruik bar le duc en warm dat op in de magnatron vanwegen buikkrampjes. mijn vriend pakt ook wel is kraanwater maar weet eigenlijk niet of hij dat koud of warm eruit haalt moet het even vragen, aan de verhaklen te horen hoop ik koud. ik zelf kook kraanwater ook altijd
Hier gewoon kraanwater. En bij enorme honger of gebrek aan magnetron gewoon warm water uit de kraan. Geen problemen en een gezond kind.
heb vanmorgen voor het eerst gewoon koud kraanwater opgewarmt in de magnetron, dus zonder het eerst te koken. Ben benieuwd hoe Jasmijn erop reageert. Voor de rest van de dag gebruik ik gekookt water. Het is dan denk ik meer voor het idee.
ik gebruik ook altijd spa blauw (opwarmen in de flessenwarmer) of gekookt water, 's ochtend een kannetje koken en dan heb je voor de rest van de dag. soms vul ik het aan met koud kraanwater dat ik even goed heb laten stromen. warm water uit de kraan is geloof ik niet goed vanwege dat dat water langer stilstaat in de leidingen (ofzoiets) en ik geloof dat bar-le-duc en spa ook weer verschillen in de samenstelling van mineralen die erin zitten (pin me er niet op vast..).
Ik gebruik water uit de kraan en dan opwarmen in de magnetron. Mocht ik eens ergens zijn waar geen magnetron is dan pak ik warm ater uit de kraan.
Wij hebben dat ook geprobeerd uit de waterkoker, alleen zit er aanslag in en dat komt dan in het flesje en vond ik niet zo fris....
Was het niet zo dat er vroeger veel kalk in het kraan water zat dat het daarom gekookt moest worden? Tegenwoordig is ons water in nederland niet meer zo hard en bevat het dus ook niet zoveel kalk meer. Ik zelf geef bv dus ja ik hoef nog geen flesjes te maken met water maar anders zou ik het nu ondertussen toch gewoon uit de kraan nemen en opwarmen in de magnetron. Onze kraam zorg vertelde trouwens idd ook dat het nieuw beleid is dat het uit de kraan mag komen.
Vroeger werden er veelal loden leidingen gebruikt voor het aanleggen van de watervoorzieningen in huis. Lood is giftig. Volwassen mensen hebben van deze loden leidingen niet zoveel last, maar voor baby's kan de afgifte van lood uit deze leidingen schadelijk zijn en daarom moest het water gekookt worden of nog liever, water uit pakken gebruiken. Tegenwoordig zijn loden leidingen verboden. Mocht je in een "oud" huis wonen, dan kunnen er eventueel nog loden leidingen aanwezig zijn. Wijzelf wonen in een vooroorlogs huis en toen wij erin gingen was alles ook nog lood hier. Inmiddels zijn de leidingen allemaal vervangen, dus koud water uit de kraan is gewoon veilig. Dus als je in een oud huis woont kun je beter even checken of je leidingen nog van lood zijn, voordat je gewoon koud water uit de kraan gaat gebruiken. Als alle leidingen gewoon van koper zijn is er verder niets aan de hand en kun je veilig koud water uit de kraan gebruiken en dat opwarmen in de magnetron of flessenwarmer. Warm water is weer een ander verhaal, dat kan bacterien bevatten..Als je het toch wilt gebruiken, is het belangrijk om het even te laten stromen op het heetst en daarna pas de juiste temperatuur zoeken..
Ik deed het na een paar maanden. Ivm water koken deed ik toen Lieve een paar maanden was gewoon warm water pakken en dat ging prima. Weet niet of dat al meteen mag,daarom deed ik het pas na een paar maanden. Gewoon voor mn eigen gevoel.
Er is zelfs gezegd dat Bar-le-duc gewoon uit Utrect komt en hetzelfde bevat als het leidingwater daar
De kunstvoedingsfabrikanten adviseren nog steeds om afgekookt water te gebruiken, omdat dat het veiligste is. Als het meteen na het koken in de koeling gezet wordt en niet langer dan 24 uur bewaard wordt, anders bevat het weer bacterien. Koud kraanwater bevat minder bacterien dan een pak water als dat eenmaal geopend is. Bronwater moet je dan ook alleen de eerste 24 uur na het openen van het pak gebruiken, anders zitten er teveel bacterien in. Warm kraanwater wordt door de waterleidingbedrijven afgeraden voor consumptie (ook door volwassenen) omdat er meer verontreinigingen in kunnen zitten.
Ik denk ook dat het afhankelijk is van waar je woont. Zo weet ik dat in de omgeving waar ik woon (Amersfoort, Utrecht) de waterhardheid laag is en dat het dus gewoon gebruikt kan worden. Het is ook lekker drinkwater. Maar laatst was ik bij vrienden in Rotterdam en het water uit de kraan smaakt daar anders. Dat vinden zij zelf ook niet zo heel lekker om te drinken. Zou dit verschil kunnen maken? :
Ik heb gisteren nog op de website van friso flesvoeding gekeken en daar wordt aangegeven dat je het gewoon klaar kunt maken met koud kraanwater dat je opwarmt in de magnetron. Ze raden pas aan vooraf gekookt water te gebruiken als je de voeding voor 24 uur klaarmaakt, maar dit raden ze sowieso af voor kindjes onder de 6 maanden.
In Tilburg is bewezen dat het water schoner is dan spa blauw. Dus lijkt me dat er weinig gevaar is voor de kleine. Ik zal ook eens aan nutricia vragen wat zij ervan zeggen.
Ik heb hier ook al gehoord dat je tegenwoordig warm kraanwater mag gebruiken... maar ja... wat is nou 45sec magnetron, als die er toch staat? (210cc water).
Tuurlijk is magnetron net zo gemakkelijk, maar ik was de eerste dagen zo slecht te been dat het niet lukte om naar beneden te gaan om flesje te gaan opwarmen. Nu heb ik een flessenwarmer en die gebuik ik boven, beneden gewoon de magnetron. Wel koud water uit de kraan. Maar ik lees dat iedere moeder het weer anders doet.